ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگر micro-LED اپل برای اپل واچ را احتمالاً ال‌جی تولید می‌کند

اپل مشغول توسعه نمایشگر micro-LED برای نسل‌های بعدی اپل واچ اولترا است و ظاهراً ال‌جی وظیفه تولید این پنل را بر عهده می‌گیرد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

بلومبرگ چند روز پیش در گزارشی مدعی شد که اپل می‌خواهد برای اپل واچ اولترا نمایشگر micro-LED انحصاری توسعه دهد. حالا طبق ادعای یکی از تحلیلگران بازار، این نمایشگر را شرکت ال‌جی می‌سازد.

اپل می‌خواهد تا جای ممکن وابستگی‌اش به تأمین‌کنندگان مختلف را کاهش دهد و در همین راستا روی نمایشگرهای انحصاری برای اپل واچ و آیفون کار می‌کند و البته می‌خواهد با توسعه تراشه‌های وای‌فای، بلوتوث و 5G هم دیگر به کوالکام و برودکام وابسته نباشد. بااین‌حال اپل حتی با توسعه این سخت‌افزارها، همچنان به تولیدکننده نیاز دارد؛ درست مانند تراشه‌های انحصاری‌اش که توسط TSMC به تولید می‌رسند. در همین راستا به‌نظر می‌رسد تولید نمایشگرهای اپل را ال‌جی بر عهده می‌گیرد.

ال‌جی نمایشگر micro-LED اپل را می‌سازد

طبق توییت «راس یانگ»، تحلیلگر بازار نمایشگرها شرکت ال‌جی دیسپلی درحال ساخت یک خط تولید کوچک برای تأمین نیاز اپل برای نمایشگرهای micro-LED است. این پنل‌ها سال 2025 در یکی از مدل‌های اپل واچ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خط تولید ال‌جی ظاهراً وظیفه تأمین بک‌پلین و مونتاژ نمایشگرهای اپل را بر عهده دارد و در نیمه دوم 2024 افتتاح می‌شود. انتظار می‌رود اولین دستگاه مجهز به این پنل، اپل واچ اولترا باشد که در سال 2025 از راه می‌رسد.

همان‌طور که گفتیم، اگرچه اپل می‌خواهد وابستگی‌اش به شرکت‌های مختلف ازجمله ال‌جی و سامسونگ را کاهش دهد، بااین‌حال برای تولید قطعات همچنان باید با آن‌ها همکاری کند؛ چرا که خودش تأسیساتی برای ساخت آن‌ها ندارد. بنابراین به‌نظر می‌رسد وظیفه تولید اولین پنل‌های micro-LED اپل را هم ال‌جی بر عهده بگیرد.

البته اپل تنها شرکتی نیست که روی پنل‌های micro-LED برای گجت‌های پوشیدنی کار می‌کند. طبق گزارشی که دیروز منتشر شد، سامسونگ هم مشغول تجاری‌سازی پنل‌های micro-LED برای ساعت‌های هوشمند است و احتمالاً سال آینده میلادی گلکسی واچ با این نوع نمایشگر از راه می‌رسد.

درحالی‌که سامسونگ می‌تواند این نوع پنل‌ها را در اختیار شرکت‌های دیگر ازجمله اپل قرار دهد، ظاهراً کوپرتینویی‌ها می‌خواهند به‌جای چنین کاری، به‌سراغ پنل انحصاری خودشان بروند. این احتمال وجود دارد که در آینده سامسونگ در کنار ال‌جی مشغول تولید نمایشگر micro-LED اپل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی