ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیک تاک
تکنولوژی

هشدار اتحادیه اروپا به تیک‌تاک: درصورت عدم پیروی از قوانین، مسدود می‌شوید

«تیری برتون»، کمیسر اتحادیه اروپا در تماس ویدیویی خود با مدیرعامل تیک‌تاک به او هشدار داده است که از قانون خدمات دیجیتال پیروی کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

«تیری برتون»، کمیسر اتحادیه اروپا اخیراً طی یک تماس ویدیویی، به مدیرعامل تیک تاک هشدار داده است. او به‌صراحت اعلام کرد که اتحادیه اروپا از تمام ابزارهای ممکن برای حفاظت از حریم خصوصی شهروندان خود استفاده خواهد کرد و در صورت نیاز، استفاده از تیک تاک را در اتحادیه اروپا ممنوع خواهد کرد. اتحادیه اروپا از TikTok می‌خواهد که از تمام قوانین و مقررات مندرج در قانون خدمات دیجیتال (DSA) پیروی کند.

DSA که از نوامبر 2022 اجرا شده است، یک استاندارد طلایی برای مدیریت محتوا و پلتفرم اینترنت در نظر گرفته می‌شود. عدم رعایت این قانون ممکن است منجر به جریمه‌های سنگینی برای شرکت، از‌جمله 6 درصد از گردش مالی سالانه جهانی آن‌ها شود. بسیاری از مقررات موجود در DSA فقط برای پلتفرم‌هایی اعمال می‌شوند که بیش از 45 میلیون کاربر در اتحادیه اروپا دارند. با‌این‌وجود، پلتفرم‌های معروفی مانند یوتوب، توییتر، فیسبوک و تیک تاک تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند.

هشدار اتحادیه اروپا به تیک تاک

تیک‌تاک

کمیسر برتون در تماس ویدیویی خود به مدیرعامل تیک تاک گفت:

«در صورتی که ممیزی‌ها مطابقت کامل نداشته باشند، به ارائه تحریم‌ها برای محافظت از شهروندان خود تردید نخواهیم کرد. حضور مخاطبان جوان‌تر، مسئولیت بیشتری به‌همراه دارد. قابل‌قبول نیست که با وجود ویژگی‌های به ظاهر سرگرم‌کننده و بی‌ضرر، چند ثانیه طول می‌کشد تا کاربران بتوانند به محتوای مضر و حتی گاهی تهدیدکننده دسترسی داشته باشند.»

تیک تاک با بیش از 3 میلیارد دانلود، اپلیکیشن برتر جهان و مشهورترین برنامه در بین جوانان است. اما این موضوع که این برنامه چینی است، نگرانی‌های زیادی را به‌همراه داشته؛ به‌خصوص در زمینه حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها.

TikTok که متعلق به شرکت چینی ByteDance است، به جمع‌آوری داده‌های کاربران و گزارش آن به مقامات چینی متهم شده. مسائل دیگری ازجمله نگرانی از اعتیاد، اطلاعات نادرست، سانسور محتوا و جاسوسی نیز درباره آن گزارش شده است.

درحال‌حاضر، این برنامه در کشورهای آسیایی مانند هند، پاکستان، بنگلادش و آذربایجان ممنوع شده است. در ایالات متحده نیز بیش از 20 ایالت، ارتش و کنگره استفاده از تیک تاک توسط دستگاه‌های دولتی را منع کرده‌اند. بااین‌وجود، ممنوعیت احتمالی آن در اروپا می‌تواند آثار فاجعه‌باری برای این برنامه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی