ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیک تاک
تکنولوژی

تیک تاک به جاسوسی از کاربران آمریکایی اعتراف کرد

تیک تاک (TikTok) به تازگی گزارشی را درباره کارکنان خود منتشر کرده که در آن گفته می‌شود آنها داده‌های کاربران آمریکایی را جمع‌آوری می‌کنند. انتشار این گزارش در زمانی که ممنوعیت استفاده از آن در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

تیک تاک (TikTok) به‌تازگی گزارشی را درباره کارکنان خود منتشر کرده که در آن گفته می‌شود آن‌ها داده‌های کاربران آمریکایی را جمع‌آوری می‌کنند. انتشار این گزارش در زمانی که ممنوعیت استفاده از آن در گوشی‌ها و دستگاه‌های کارمندان فدرال آمریکا توسط سنا اخیراً تصویب شده بود، می‌تواند تیک‌تاک را به نقطه اصلی گفت‌وگوهای سیاسی آینده تبدیل کند.

ByteDance، شرکت مادر تیک‌تاک، نتایج یک بررسی داخلی را به‌تازگی منتشر کرده است که طبق گفته این شرکت، چهار کارمند آن در چین، اطلاعات دو حساب تیک تاک متعلق به روزنامه‌نگاران آمریکایی را جمع‌آوری کرده‌اند.

انتشار این گزارش، مخالفان برجسته شبکه اجتماعی چینی، مانند «جاش هالی»، سناتور میسوری را جسورتر می‌کند که لایحه او برای ممنوعیت تیک تاک در دستگاه‌های دولتی ایالات متحده، کمی بیشتر از یک هفته پیش در سنا تصویب شد. هرچند این لایحه برای تبدیل‌شدن به یک قانون، باید توسط مجلس نمایندگان نیز تصویب شود، اما در‌حال‌حاضر برخی ایالت‌ها از جمله تگزاس، داکوتای شمالی و یوتا این قانون را تصویب کرده‌اند.

نکته مهم دیگر اینکه در این گزارش ذکر نشده است که کارمندان تیک تاک با اطلاعات جمع‌آوری‌شده خود چه کاری انجام داده‌اند.

نظرات مخالفان تیک تاک

تیک‌تاک

هاولی و سایر مخالفان این شبکه اجتماعی، ادعا کرده‌اند که از تیک‌تاک می‌توان با یک هدف بسیار ترسناک‌تر استفاده کرد: یک دستگاه جاسوسی برای حزب کمونیست چین. در همین رابطه، «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه تگزاس در توییتی گفته بود:

«هر بار که از تیک‌تاک در مورد روابط خود با حزب کمونیست چین سؤال می‌شود، آن‌ها به‌شدت طفره می‌روند. مشخص است که آن‌ها از کاربران جاسوسی می‌کنند و این موضوع بسیار نگران‌کننده است.»

یکی دیگر از مخالفان مشهور تیک‌تاک در سنا، «مارکو روبیو» است که درست قبل از انتشار این گزارش، لایحه‌ای را ارائه کرده بود تا تیک تاک را در سراسر ایالات متحده ممنوع کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز در سال 2020 برای انجام این کار تلاش کرده بود که در‌نهایت موفق نشد در دادگاه پیروز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mahzrb
    mahzrb | ۴ دی ۱۴۰۱

    "در فضای مجازی امنیت یک جوک بی مزه هست چون هر پلتفرمی یا قابل هک هست"
    هک اکانت 400 میلیون کاربر توییتر
    به گزارش وب‌سایت TheCyberExpress، «الون گال»، هم‌بنیان‌گذار شرکت امنیت سایبری «هادسون راک» مدعی شده است که اطلاعات 400 میلیون کاربر توییتر احتمالاً توسط آسیب‌پذیری یک API استخراج شده‌اند. این آسیب‌پذیری به هکرها اجازه برداشت داده‌هایی مثل آدرس ایمیل و شماره تلفن کاربران را داده است.

  • Freedom1401
    Freedom1401 | ۴ دی ۱۴۰۱

    اون دوستانی که کامنتارو سوراخ کرده بودن که ( آی آمریکا هم فیلتر میکنه فقط ما نیستیم ، آمریکا هم مانع آزادی بیانه ، چرا آمریکا که فیلتر میکنه خوبه ما که میکنیم بده ) حالا کجان که بیان دوباره مهمل بافی کنن .

    • mahzrb
      mahzrb | ۴ دی ۱۴۰۱

      هم وطن گرامی پاسخ شما را قبلا داده ام
      در فضای مجازی امنیت یک جوک بی مزه هست چون هر پلتفرمی یا قابل هک هست
      https://dgto.ir/2vlw
      یا خود پلتفرم تجارت اطلاعات داردواتساپ و مجموعه متا سالی یک بار دادگاه فروش اطلاعات دارد
      https://dgto.ir/2vq3
      اما همه گول جمله "تمام پیام ها از ابتدا تا انتها رمزنگاری می شود" خوردید
      باز هم مینویسم که با رعایت این دو نکته خیلی از مشکلات حله
      فضای مجازی همانند فضای پارک و اتوبوس واحد هست پس رفتار و پوشش و سخن و ... باید همانند این مکانها باشد( هیچ کسی با لباس شنا وارد اتوبوس نمی شود اگر کسی اینکار را کرد باید به روانپزشک مراجعه کند )
      https://jalebamooz.com/other-messengers/whatsapp-telegram-signal/
      https://www.plaza.ir/140107/241420/best-encrypted-messaging-apps/

مطالب پیشنهادی