ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

سروش پلاس: 31 میلیون کاربر ثبت‌نامی داریم، می‌توانیم پذیرای 200 میلیون کاربر هم باشیم

برخلاف وزیر ارتباطات که رشد کاربران ایتا را نتیجه زحمات وزارتخانه‌اش دانسته بود، سروش پلاس این رکورد را حاصل زحمات تیم فنی خود می‌داند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۹

سروش پلاس به مناسبت 31 میلیونی شدن تعداد کاربران ثبت‌نامی خود بیانیه‌ای منتشر کرد. بنابر ادعای این پلتفرم آن‌ها اکنون بیش از 10 میلیون کاربر فعال دارند و امکان میزبانی از 200 میلیون کاربر در این پلتفرم فراهم است.

طی چهار ماه اخیر و با فیلتر پلتفرم‌های پرطرفدار واتس‌اپ و اینستاگرام، اعلام رشد تعداد کاربران پیام‌رسان‌های بومی نیز شدت گرفته است. سروش پلاس به‌تازگی گفته است که تعداد کاربران رجیستر‌شده در این پلتفرم از مرز 31 میلیون کاربر عبور کرده است.

در بیانیه سروش پلاس به این مناسبت آمده که: «عبور از مرز 31 میلیون کاربر رجیستر‌شده را به همراهان همیشگی و تیم سخت‌کوش سروش پلاس تبریک می‌گوییم. در این سال‌ها همواره در تلاش بوده‌ایم تا بهترین خدمات را در اختیار کاربران و فعالان فضای مجازی قرار دهیم. در آذرماه امسال با همراهی کاربران در به ثمر نشستن پروژه عظیم تغییر زیرساخت پیام‌رسان و مهاجرت به نسل پنجم سروش پلاس، بیش از پیش به مسیر پیش روی خود امیدوار شدیم.»

این پلتفرم مدعی است هم‌اکنون بیش از 10 میلیون کاربر فعال و تجربه 70 گیگابیت بر ثانیه ترافیک مصرفی دارد. به‌نظر می‌رسد مقصود از این تعداد کاربر فعال، کاربران ماهانه باشد؛ هرچند دقیقاً مشخص نیست تعداد کاربر فعال اعلامی برای چه بازه زمانی است. 15 آذرماه تعداد کاربران فعال ماهانه سروش پلاس 8.1 میلیون نفر گزارش شد که با‌این‌حساب، طی 45 روز رشدی 25 درصدی داشته است.

اما نکته قابل‌توجه و جالب این بیانیه، بخشی است که سروش پلاس می‌گوید درحال‌حاضر امکان میزبانی از 200 میلیون کاربر را نیز دارد:

«با تلاش معماران فنی و مهندسین تیم سروش پلاس در بستر زیرساخت‌های موجود کشور، نسل پنجم این پیام‌رسان با هدف ارتقای خدمات رسانی، افزایش سرعت عملکرد و بهبود سطح امنیت در اختیار کاربران قرار گرفته است. اکنون با به کارگیری فناوری روز دنیا در بخش‌های زیرساختی این پیام‌رسان، امکان میزبانی از 200 میلیون کاربر فراهم شده و امکانات متنوع پیام‌رسانی با بهترین کیفیت ممکن به کاربران ارائه می‌گیرد.

پیام رسان imo، مثالی در ابعاد جهانی است که ۲۰۰ میلیون کاربر دارد و سروش پلاس نیز باور دارد امکان میزبانی این تعداد کاربر را دارد؛ رقمی که البته چند ده میلیون بیشتر از تمام فارسی‌زبانان دنیا است و برای رسیدن به آن باید به جذب کاربران کشورهای متفاوت با زبان دیگر نیز تلاش کرد. سروش پلاس این رشد اخیر را نتیجه زحمات تیم خود دانسته است، اما وزیر ارتباطات نیز اعلام کرده که وزارتخانه او در این رشد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی سهم دارد. «عیسی زارع‌پور» روز گذشته اعلام کرد وزارت ارتباطات تمام توان خودش را به‌کار می‌گیرد تا از چهار پیام‌رسان ایتا، بله، سروش‌پلاس و روبیکا حمایت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Hrag
    Hrag | ۹ بهمن ۱۴۰۱

    شما گه اینقدر قوی هستین امکان حذف کاربر رو هم بگذارین و بعد آمار بدین
    اینقدر ترسو هستین که امکان حذف کاربر رو برداشتین
    میگین به دلایل فنی نمیشه
    وقتی از نظر فنی بلد نیستین حذف کنین کاربر جدید به چه دردتون میخوره؟؟؟؟؟؟؟؟

  • sadeghvb
    sadeghvb | ۵ بهمن ۱۴۰۱

    درود بر ایران و ایرانی
    به امید روزی که پیام رسان های ایرانی در صدر پیام رسان های دنیا قرار بگیره

  • Rezahan
    Rezahan | ۵ بهمن ۱۴۰۱

    1 ادعایی میکن و بدون هیچ گونه بررسی شایسته دریافت رانت و وام میشن
    تحت هیچ شرایطی اپ ایرانی نصب نمیکنم
    بچرخ تا بچرخیم عیسی زارع پور

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی