ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سلفی خرس
علمی

یک خرس در آمریکا با دوربین حیات‌وحش از خودش 400 عکس سلفی گرفت!

تصاویری که از این خرس به‌جا مانده است، او را در شرایطی نشان می‌دهد که انگار برای این عکس‌های سلفی ژست گرفته است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

عاشقان خرس‌ها احتمالاً از خواندن این خبر هیجان‌زده خواهند شد؛ چرا که یک خرس مشکی دوربین حیات‌وحشی را در فضای باز و پارک کوهستانی شهر بولدر پیدا کرده و با کمک آن صدها تصویر سلفی از خود به‌جا گذاشته است.

صفحه توییتر رسمی اداره فضای باز و پارک‌های کوهستانی (OSMP) بولدر در توییتی اعلام کرد که اخیراً یک خرس موفق به کشف یکی از دوربین‌های حیات‌وحش منطقه بولدر شده است که این اداره از آن‌ها برای رصد این زیستگاه استفاده می‌کند. در مدت کوتاهی که این خرس نزدیک این دوربین بوده، 580 عکس ثبت شده که از این میان 400 مورد عکس سلفی این حیوان بوده است.

منطقه بولدر با مساحت 18,600 هکتاری 9 دوربین دارد. هدف از کارگذاری این دوربین‌ها، مشاهده چگونگی استفاده حیوانات از این محیط است. اداره OSMP می‌تواند با کمک این اطلاعات از زیستگاه‌های حساس مراقبت بیشتری به‌عمل آورد.

تصاویر سلفی یک خرس مشکی در زیستگاهی در آمریکا

سلفی خرس بولدر
سلفی خرس مشکی
سلفی خرس در آمریکا

علاوه‌براین، استفاده از این دوربین‌ها نیاز به حضور دائمی نیروی انسانی در این منطقه را به حداقل می‌رساند. این دوربین‌ها به‌طور خودکار قادر به تشخیص جانوران هستند و در صورتی که یک جانور از میدان دید آن‌ها عبور کند، از آن‌ها عکس می‌گیرند. دوربین‌های حیات‌وحش همچنین امکان ضبط ویدیوهای کوتاه 10 تا 30 ثانیه‌ای را دارند.

تصاویر حیات‌وحش یکی از منابع ارزشمند برای مطالعات محققان است. بسیاری از جانوران در معرض خطر که توسط سازمان‌های بین‌المللی معرفی می‌شوند، باید تحت نظر باشند، اما رصد آن‌ها با نیروی انسانی زمان و هزینه بسیار زیادی می‌طلبد و چنین بودجه‌ای معمولاً در دنیای محیط‌زیست در دسترس نیست. درنتیجه، این دوربین‌ها می‌توانند این کمبودها را جبران کنند و اطلاعات مفیدی را در اختیار متخصصان قرار دهند.

البته خوشبختانه خرسی که در مقابل این دوربین قرار گرفته است، در فهرست گونه‌های درمعرض خطر قرار ندارد. در خبری دیگر که بی‌ارتباط با خرس‌ها نیست، ناسا تصویری از سیاره مریخ را منتشر کرده است که چهره یک خرس در آن دیده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی