ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تراشه چین
تکنولوژی

ژاپن و هلند در تحریم صادرات فناوری علیه چین به آمریکا ملحق می‌شوند

گزارشی تازه نشان می‌دهد که ژاپن و هلند توافق کرده‌اند تا در زمینه تحریم صادرات فناوری‌های نیمه‌رسانا علیه چین همسو با آمریکا عمل کنند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

گفت‌وگوها میان آمریکا، ژاپن و هلند بر سر گسترش تحریم صادرات فناوری‌های نیمه‌رسانا علیه چین ظاهراً منجر به توافق میان طرفین شده است. حالا به‌نظر می‌رسد که این سه کشور به یک رویکرد مشترک برای توسعه چتر تحریم‌ها علیه چین رسیده‌اند.

به‌ گزارش TheRegister، منابع آگاه می‌گویند براساس مذاکرات میان آمریکا، ژاپن و هلند، طرفین قرار است با سازوکاری متحد به تحریم صادرات فناوری به چین بپردازند. فعلاً جزئیات دقیقی از این توافق منتشر نشده است و به‌احتمال‌زیاد با توجه به حساسیت‌های شدیدی که روی این مسئله وجود دارد، احتمالاً هرگز اطلاعاتی به‌صورت عمومی دراین‌باره به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

بااین‌حال، گزارش‌ها نشان می‌دهند که ژاپن و هلند توافقی را امضا کرده‌اند که آن‌ها را با اهداف آمریکا در جلوگیری از توسعه صنعت نیمه‌رساناهای چین همسو می‌کند. ایالات متحده امیدوار است که با این کار مانع از رشد اقتصادی و راهبردی رقیب آسیایی خود شود و جلوی پیشرفت فناوری‌های نظامی آن را هم بگیرد.

چین هم تحریم‌هایی را علیه کشورهای غربی در نظر می‌گیرد

در آن سو، چین هم تحریم‌هایی را برای صادرات فناوری‌های خود در نظر گرفته است. وزارت بازرگانی این کشور اخیراً پیش‌نویس جدیدی از تحریم‌های فناوری را تهیه کرده که در آن به فناوری‌های آماده‌سازی ویفرهای سیلیکونی فتوولتائیک هم اشاره شده است. این فناوری در ساخت پنل‌های خورشیدی استفاده می‌شود.

این کشور بر بازار تولید سلول‌های خورشیدی فتوولتائیک سلطه دارد و بیش از 80 درصد تولیدات این فناوری را در دست گرفته است. از آنجایی که تقاضا برای این پنل‌های خورشیدی رو به افزایش است، اگر این کشور اجازه صادرات این فناوری را ندهد، کشورهای رقیب کار سختی برای ورود به این بازار خواهند داشت.

این اتفاقات در جموع می‌تواند احداث کارخانه توسط شرکت‌های چینی در خارج از خاک این کشور را دشوارتر کند. به‌نظر می‌رسد که نبرد اقتصادی آمریکا و چین در حوزه فناوری به نقطه مهمی رسیده است که می‌تواند تأثیر بزرگی بر بازارهای مختلف بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

    چین می‌ره سراغ معماری ریسک فایو، عالی میشه برای مصرف کنن

مطالب پیشنهادی