ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نسخه برقی فیدلیتی بهمن موتور
خودرو

فیدلیتی برقی درحال تست دیده شد؛ اولین کراس اوور برقی بازار ایران با تکنولوژی چری

فیدلیتی برقی احتمالاً به‌عنوان یک خودرو وارداتی از بورس کالا سر در خواهد آورد.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

ظاهراً بهمن موتور قصد دارد با توجه به محبوبیت بالای محصولات خود، نسخه برقی فیدلیتی را در آینده‌ای نزدیک در بازار کشورمان عرضه کند. نسخه برقی فیدلیتی بهمن موتور نسخه مونتاژی کراس‌اوور جذاب و چینی eQ5 است که به شرکت چری تعلق دارد. این خودرو براساس پلتفرم LFS چری ساخته شده است و به سبب ظاهر مدرن و خاصش، محبوبیت بسیاری در بازار چین دارد.

نسخه برقی فیدلیتی بهمن موتور

جلوپنجره این ماشین حالت بسته داشته و چراغ‌های جلو برخلاف اکثر طراحی‌های درشت و کشیده، به‌صورت مجزا و جمع‌وجور در طرفین جاسازی شده‌اند. سقف شیب‌دار مایل به عقب، ظاهر کراس کوپه را برای فیدلیتی برقی رقم می‌زند.

چری eQ5 در چین با سه پیشرانه متفاوت عرضه شده است؛ هرچند مشخص نیست بهمن موتور این ماشین را با چه موتوری در دسترس خریداران ایرانی قرار می‌دهد. ساده‌ترین نسخه قادر به تولید ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور و پیشرفته‌ترین نسخه قادر به تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ نیوتن‌متر گشتاور است.

نسخه برقی فیدلیتی بهمن موتور

از لحاظ باتری نیز دو پکیج متفاوت برای خودرو در نظر گرفته شده است. در مدل پایه، باتری ۷۰.۱ کیلووات‌ساعتی وظیفه تأمین انرژی خودرو را بر عهده دارد که مسافت ۵۱۰ کیلومتری را تحت پوشش قرار می‌دهد. ولی در تیپ ۲، یک باتری ۸۸ کیلووات‌ساعتی به‌کار رفته است که درصورت شارژ کامل، از محدوده پیمایشی ۶۲۰ کیلومتر پشتیبانی می‌کند.

از لحاظ تجهیزات و امکانات فنی باید گفت که eQ5 در خانه یک خودروی همه‌چیز‌تمام است؛ بااین‌وجود انتخاب آپشن‌های کاربردی برای فیدلیتی برقی در بازار ایران بستگی به صلاح‌دید بهمن موتور دارد. سانروف پانورامیک، نمایشگر لمسی، صفحه آمپر دیجیتالی، سیستم کمک پارک، سیستم پالایش هوا و... ازجمله آپشن‌هایی هستند که به‌احتمال‌زیاد در لیست امکانات نسخه برقی فیدلیتی بهمن موتور یافت می‌شوند.

قیمت فیدلیتی برقی هنوز روشن نیست، اما با توجه به تعرفه واردات ناچیز خودروهای برقی و هیبریدی، بعید نیست که بهمن موتور قصد داشته باشد تا فیدلیتی برقی را به‌عنوان خودرویی وارداتی از طریق بورس کالا راهی بازار کند. در این صورت باید منتظر ماند و دید که جایگاه اولین کراس‌اوور برقی بازار ایران نزد مشتریان چگونه خواهد بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی