ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راکت SLS
علمی

اثبات موفقیت راکت SLS ناسا در مأموریت آرتمیس 1؛ راه برای آرتمیس 2 هموار شد

ناسا در گزارشی اعلام کرده است که داده‌های حاصل از اولین پرتاب راکت SLS نشان می‌دهند که این راکت دقیقاً طبق پیش‌بینی‌ها عمل کرده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

راکت سامانه پرتاب فضایی (SLS) که با اسم مستعار راکت Mega Moon هم شناخته می‌شود، اولین‌بار در مأموریت آرتمیس 1 استفاده شد. ناسا حالا می‌گوید بررسی‌های اولیه عملکرد این سامانه را پشت سر گذاشته و هیچ مشکلی مشاهده نکرده است؛ درنتیجه، به‌نظر می‌رسد که همه‌چیز آماده مأموریت آرتمیس 2 است.

به گزارش تک‌کرانچ، سامانه پرتاب فضایی پس از تأخیرهای فراوان بالاخره چند ماه پیش برای نخستین‌بار به‌کار گرفته شد تا کپسول اوریون را به سفری به دور ماه بفرستد. موفقیت این مأموریت در همان زمان هم مشخص شده بود، اما ناسا باید داده‌های بسیار بیشتری را تحلیل می‌کرد تا مطمئن شود که همه‌چیز طبق برنامه پیش رفته است.

حالا اگرچه هنوز بررسی‌ها روی چندین ترابایت داده خام ادامه دارد، اما این سازمان اعلام کرده است که شرایط برای انجام مأموریت بعدی مناسب به‌نظر می‌رسد. ناسا در پستی در وبلاگ خود نوشته است: «داده‌های مقدماتی پسا-پرتاب نشان می‌دهند که سیستم‌های SLS خارق‌العاده عمل کرده‌اند و این طراحی‌ها آماده انجام پرواز سرنشین‌دار در آرتمیس 2 هستند.»

راکت SLS ناسا مطابق انتظارات ظاهر شد

«جان هانیکات»، مدیر برنامه SLS می‌گوید: «همبستگی میان عملکرد واقعی و پیش‌بینی‌هایی که برای آرتمیس 1 داشتیم، عالی بود. ساخت و پرتاب موفق یک راکت نیازمند تبحر در مهندسی و هنر است و تحلیل داده‌های اولین پرواز راکت SLS، ناسا و همکاران این سازمان را در موقعیت مناسبی برای انجام آرتمیس 2 و مأموریت‌های پس از آن قرار می‌دهد.»

سازمان فضایی آمریکا می‌گوید مقدار فشار، دما و سایر مقادیر مهم در بازه 2‌ درصدی پیش‌بینی‌ها بوده است. البته همان‌طور که گفتیم، بررسی‌ها ادامه دارد و فعلاً فقط گزارش مقدماتی منتشر شده است.

انجام مأموریت آرتمیس 2 بدون شک وابسته به موفقیت آرتمیس 1 است و فعلاً شرایط به‌اندازه کافی خوب به‌نظر می‌رسد. ناسا در نظر دارد که در مأموریت آرتمیس 2 تعدادی فضانورد را در گردشی به مدار ماه ببرد و بعد دوباره به زمین برگرداند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی