ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمزارزها در بریتانیا
تکنولوژی

دولت بریتانیا: مقررات سفت‌وسختی برای بازار رمزارزها وضع می‌شود

مقررات مدنظر دولت بریتانیا به محافظت از سرمایه‌های کاربران و نیز رشد و پیشرفت پروژه‌ها در بازار ارزهای دیجیتال کمک خواهد کرد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰

دولت بریتانیا مقرراتی را برای تنظیم بازار رمزارزها در نظر دارد تا ضمن محافظت از کاربران و سرمایه‌های آن‌ها، امکان رشد و پیشرفت این بازار را فراهم سازد. پیشنهادهای وزارت خزانه‌داری بریتانیا برای کنترل این بازار شامل تدابیری به‌منظور جلوگیری از کلاهبرداری و ایجاد بستری شفاف و منصفانه برای رشد پروژه‌های رمزارزی خواهد بود.

طرحی که دولت آمریکا برای تنظیم بازار رمزارزها در نظر گرفته است و امروز به‌صورت کامل منتشر خواهد شد، قرار است سه ماه به مشورت گذاشته شود. این طرح اطمینان پیدا می‌کند که درصورت ورشکستگی کسب‌وکارهای رمزارزی، سرمایه‌های کاربران به آن‌ها برگشت داده شود. به‌علاوه، قوانینی تعیین خواهد شد تا تبلیغات دارایی‌های رمزارزی منصفانه و شفاف باشد و گمراه‌کننده نباشد.

حال براساس گزارشی، دولت بریتانیا می‌خواهد پیش‌نیازهای گزارش اطلاعات درباره این پروژه‌ها را افزایش دهد و رابطه میان این کسب‌وکارها و رگولاتورها را تقویت کند. همچنین این دولت قرار است مقرراتی تنظیم کند تا جلوی فرایندهای حباب‌سازی در این دارایی‌ها گرفته شود. بسیاری از این پروژه‌ها ارزش یک دارایی را بیش‌ازحد بالا می‌برند و بعد آن را به کاربران ناآگاه می‌فروشند.

وزارت خزانه‌داری می‌گوید این مقررات اکثر ریسک‌های قابل‌توجه در صنعت ارزهای دیجیتال را کاهش خواهد داد و درعین‌حال مزایای استفاده از این دارایی‌ها را حفظ خواهد کرد.

بازار رمزارزها بیشتر از قبل تحت فشار رگولاتورهاست

از زمان سقوط بازار رمزارزها در سال 2022، درخواست‌ها برای تنظیم این بازار دوچندان شده است. در یک سال اخیر میلیاردها دلار سرمایه نابود شد و رسوایی‌های بسیاری به‌بار آمد. این مسئله به‌خصوص با توجه به ورشکستگی صرافی FTX توجهات بیشتری را به خود جلب کرد.

درحال‌حاضر، عده‌ای از طرفداران فناوری‌های رمزارزی باور دارند که بخشی از مزیت این دارایی‌ها استقلال آن‌ها از شبکه‌های مالی سنتی است، بنابراین قانون‌گذاری برای این حوزه به نفع این فناوری نخواهد بود. اما عده دیگری معتقدند که تا وقتی مقررات مناسبی در این بازار وجود نداشته باشد، نمی‌توان انتظار شکوفایی کامل آن را داشت.

دولت بریتانیا قرار است تا تاریخ 10 اردیبهشت‌ماه درباره مقررات پیشنهادی خود با کارشناسان مشورت کند و بعد این طرح را به پارلمان بفرستد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی