ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گران‌ترین خودروهای جهان
خودرو

نگاهی به گران‌ترین خودروهای جهان؛ کلکسیون سوپراسپرت‌های تک ساخت

وقتی صحبت از هایپرکارهای فوق سریع و گران‌ترین خودروهای جهان باشد، ابتدا نام چندین شرکت خودروسازی به ذهن خطور می‌کند: بوگاتی، فراری، کونیگزگ، ریماک و پاگانی. این خودروسازان خود را به عنوان پیشگامان در این ...

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

وقتی صحبت از هایپرکارهای فوق سریع و گران‌ترین خودروهای جهان باشد، ابتدا نام چندین شرکت خودروسازی به ذهن خطور می‌کند: بوگاتی، فراری، کونیگزگ، ریماک و پاگانی. این خودروسازان خود را به عنوان پیشگامان در این زمینه اثبات کرده‌اند و سریع‌ترین، کمیاب‌ترین، زیباترین و گران‌ترین خودروهای جهان را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.  

در این مطلب تعدادی از گران‌ترین ابرخودروهای دنیا را بررسی می‌کنیم که شامل چهار مدل بوگاتی، دو رولزرویس تک، دو پاگانی، یک مرسدس و یک اولتراکار یونانی هستند. البته این قیمت‌ها برای مدل‌های نو ذکر شده است، بنابراین خودروهای فروخته‌شده در حراجی مثل فراری 250 GTO در این فهرست جایی ندارند.

بوگاتی میسترال - قیمت: ۵ میلیون دلار

بوگاتی میسترال حاصل وداع باشکوه با موتور قدرتمند W16 است. این مدل با توان ۱۵۷۷ اسب بخار، به کمک بهترین نقاط قوت شیرون و همچنین عناصری از بولاید و دیوو، یک رودستر کاملاً منحصر به فرد است. بوگاتی قصد دارد ۹۹ نسخه از این مدل با قیمت ۵ میلیون دلار بسازد که تمامی آن‌ها از قبل خریداری شده‌اند.

پاگانی هوایرا ایمولا - قیمت: ۵.۴ میلیون دلار

اگرچه مدل اوتوپیا دستاورد بزرگی برای پاگانی خواهد بود، هوایرا ایمولا با موتور ۶ لیتری V12 توئین توربوشارژ خودش توان ۸۲۷ اسب بخار و گشتاور ۸۱۱ پوند فوت قدرتی تقریباً برابر با یوتوپیا دارد. قیمت تقریبی هوایرا ایمولا ۵.۴ میلیون دلار اعلام شده که آن را به دومین پاگانی گران‌قیمت تاریخ و یکی از گران‌ترین خودروهای جهان تبدیل می‌کند.

بوگاتی دیوو - قیمت: ۵.۸ میلیون دلار

از میان محصولات جدید بوگاتی در چند سال اخیر، دیوو در بین کارکنان این شرکت محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه دارد. اگرچه دیوو اشتراک‌های زیادی با برادرش شیرون دارد، اما این مدل دارای امکانات بیشتری است که قیمت بالاترش را توجیه می‌کند. بوگاتی با اضافه کردن چرخ‌های سبک‌تر، سردکن سیال موتور فیبرکربنی و حذف برخی از عایق‌های صدا دیوو را ۳۵ کیلوگرم سبک‌تر از شیرون ساخته است.

اگرچه قدرت آن با ۱۵۰۰ اسب بخار شیرون تفاوتی ندارد، اما دیوو طراحی آیرودینامیک متفاوتی دارد که باعث شده در پیست ناردو ۸ ثانیه سریع‌تر از شیرون باشد. بوگاتی ۴۰ نسخه از این مدل می‌سازد که هر کدام ۵.۸ میلیون دلار قیمت دارند. البته دیوو تنها بوگاتی لیست گران‌ترین خودروهای جهان نیست.

SP Automotive Chaos عضو لیست گران‌ترین خودروهای جهان از یونان - قیمت: ۶.۴ میلیون دلار

SP Automotive (خاسپایروس پاناپولوس) نام جدیدی در دنیای هایپرکارها است، اما مدل Chaos این شرکت با توان ۲۰۰۰ اسب بخار و قیمت ۶.۴ میلیون دلار توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. نسخه پایه Chaos با موتور ۴ لیتری V10 توئین توربوشارژ یکی از گران‌ترین خودروهای این لیست است و بسیاری از مدل‌های لامبورگینی و بوگاتی را پشت سر می‌گذارد. اما حتی یک نسخه گران‌تر از این مدل با قیمت سرسام‌آور ۱۴.۴ میلیون دلار وجود دارد که توان ۳۰۰۰ اسب بخار تولید می‌کند.

گران‌ترین خودروهای جهان

پاگانی کودالونگا - قیمت: ۷.۴ میلیون دلار

فهرست بلندبالای پاگانی‌های گران‌قیمت با کادالونگا به پایان می‌رسد. بدنه جذاب این مدل با الهام از مدل‌های دهه ۶۰ ایتالیایی، در کنار کابین با تم استیم‌پانک دلایل اصلی گران‌قیمت بودن این پاگانی هستند. زیر کاپوت آن یک موتور ۶ لیتری V12 توئین توربوشارژ با توان ۸۲۹ اسب بخار و گشتاور ۸۰۹ پوند فوت قرار دارد که در کنار یک جعبه‌دنده هفت سرعته متوالی کار می‌کند. قیمت هر نسخه از این سری پنج‌تایی ۷.۴ میلیون دلار است.

مرسدس میباخ اکسلرو، یکی از گران‌ترین خودروهای جهان که چندان جدید نیست! - قیمت: ۸ میلیون دلار

مرسدس مایباخ اکسلرو یک مدل تک است که به سفارش فولدا زیرمجموعه آلمانی گودیر برای تست تایرهای جدیدش در سال ۲۰۰۴ ساخته شد. مرسدس این مدل را روی شاسی یک مایباخ ساخت و موتور V12 توئین توربوشارژ همان مدل با توان ۶۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۲۰ نیوتن متر را روی آن نصب کرد.

گران‌ترین خودروهای جهان

حداکثر سرعت این مدل ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. قیمت کنونی اکسلرو با احتساب نرخ تورم ۱۰ میلیون دلار است که آن را به یکی از گران‌ترین خودروهای جهان تبدیل می‌کند.

بوگاتی سنتودیچی - قیمت: ۹ میلیون دلار

بوگاتی مدل چنتودیه‌چی یا سنتودیچی را در مراسم هفته خودرو پبل بیچ سال گذشته رونمایی کرد. این مدل که فقط ۱۰ نسخه از آن ساخته می‌شود ادای احترامی به بوگاتی EB110 کلاسیک است. این مدل همچنین سالگرد ۱۱۰ سالگی بوگاتی را جشن می‌گیرد. چنتودیه‌چی با قیمت ۹ میلیون دلار یکی از خاص‌ترین خودروهای تاریخ و همچنین گران‌ترین خودروهای جهان محسوب می‌شود.

رولزرویس سوئیپ‌تیل - قیمت: ۱۲.۸ میلیون دلار

مطابق انتظار، رولزرویس دو عنوان از سه جایگاه نخست فهرست گران‌ترین خودروهای جهان را از آن خود کرده است. مدل تک سوئیپ‌تیل محصول ۲۰۱۷ این برند در جایگاه سوم قرار دارد.

این رولزرویس خاص در زمان عرضه با قیمت ۱۳ میلیون دلار گران‌ترین خودروی جدید دنیا لقب گرفت. اگرچه این عنوان دیگر در اختیار سوئیپ‌تیل نیست، اما این خودروی لوکس با توان ۴۵۳ اسب بخار هنوز شگفت‌انگیز است.

بوگاتی لاویچر نویر - قیمت: ۱۳.۴ میلیون دلار

مدل تک لاویچر نویر با قیمت ۱۳.۴ میلیون دلاری رسماً گران‌ترین بوگاتی تاریخ و یکی از گران‌ترین خودروهای جهان است. این مدل به عنوان نسخه‌ای مدرن از خودروی شخصی ژان بوگاتی یعنی تایپ 57 SC آتلانتیک، از موتور ۸ لیتری چهارتوربوشارژ W16 مشابه شیرون بهره می‌برد که توان ۱۴۷۹ اسب بخار تولید می‌کند.

گران‌ترین خودروهای جهان

این مدل دارای شش لوله اگزوز، طراحی چرخ‌های عجیب و خاص، نمای جلوی تهاجمی و سفارشی و نشان بزرگ بوگاتی در پشت است. همان‌طور که می‌دانید این بوگاتی تک قبلاً توسط شخصی ناشناس خریداری شده است.

رولزرویس بوت ‌تیل، رتبه یک گران‌ترین خودروهای جهان - قیمت: ۲۸ میلیون دلار

رولزرویس بوت تیل با قیمتی بیش از دو برابر لا ویچر نویر و با اقتدار در صدر این فهرست قرار گرفته است. این مدل که جانشین سوئیپ‌تیل محصول ۲۰۱۷ شد، دارای بدنه دورنگ خاص، تزئینات مرغوب در کابین و حتی یک سوئیت میزبانی با فریزر نوشیدنی و چتر آفتابگیر است. اگرچه رولزرویس به صورت رسمی قیمت چنین مدل‌هایی را اعلام نمی‌کند، اما شایعاتی مبنی بر قیمت ۲۸ میلیون دلاری این مدل منتشر شده است.  

گران‌ترین خودروهای جهان
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی