ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

FBI
تکنولوژی

اف‌بی‌آی تأیید کرد درحال بررسی حمله سایبری به شبکه خودش است

پلیس فدرال ایالات متحده (FBI) حمله سایبری به سیستم کامپیوتری یکی از دفاتر نیویورک را بررسی می‌کند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

روز جمعه، ۲۹ بهمن‌ماه خبری در مورد حمله سایبری به سیستم کامپیوتری یکی از دفاتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) در نیویورک منتشر شد. حالا FBI تأیید کرده که درحال بررسی فعالیت‌های سایبری مخرب در شبکه خودش است.

در گزارش منتشرشده در مورد حمله سایبری روز جمعه آمده بود که هکرها قصد داشتند به اطلاعات یک سیستم کامپیوتری که در بررسی تصاویر سوءاستفاده جنسی از کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، دسترسی پیدا کنند.

FBI

حمله هکری به سیستم FBI بررسی می‌شود

«مانالی باسو»، سخنگوی اف‌بی‌آی، در بیانیه‌ای به یکی از وب‌سایت‌های خبرگزاری تأیید کرده که آژانس توانسته است این حمله سایبری را مهار کند، ولی به تحقیق در این زمینه ادامه می‌دهد.

سخنگوی اف‌بی‌آی اعلام کرد:

«پلیس فدرال آمریکا از این حمله سایبری خبر دارد و در تلاش است تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به‌دست آورد.»

پلیس فدرال آمریکا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده، ولی اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده است. این حادثه ابعاد ناشناخته مختلفی دارد و هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست که این حمله سایبری دقیقاً چه زمانی رخ داده و تا چه سطحی و چگونه FBI به خطر افتاده است. درواقع ماهیت این اتفاق هنوز ابعاد ناشناخته بسیاری دارد. هنوز هیچ سازمانی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته و FBI نیز به سؤال‌هایی که در این مورد مطرح‌شده، پاسخ دقیقی نداده است.

این اولین‌باری نیست که FBI در معرض چنین خطراتی قرار می‌گیرد؛ در نوامبر ۲۰۲۱، سیستم ارسال ایمیل FBI در معرض تهدید دیگری قرار گرفت. به‌نظر می‌رسد FBI ابعاد این حمله سایبری را شفاف‌سازی نخواهد کرد و احتمالاً اطلاعات زیادی بعداً نیز دراین‌باره منتشر نخواهد شد. تاکنون تنها مطرح شده که پلیس فدرال آمریکا درحال بررسی موضوع است تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی