ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل مپ
خودرو

چگونه در گوگل مپ مسیرهای دارای چند مقصد وارد کنیم؟

گوگل مپ به کاربران اجازه می‌دهد مسیرهایی را که شامل مقصدهای متعدد هستند، پیکربندی کنند.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

گوگل مپ یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های مسیریابی است که علاوه بر امکانات ضروری، گزینه‌های متعددی دارد که بسیاری از افراد حتی از وجود آن‌ها خبر ندارند؛ ازجمله پشتیبانی از مسیرهای دارای چند مقصد و توقف. گوگل مپ به کاربران اجازه می‌دهد مسیرهایی را که شامل توقفگاه‌ها و مقصدهای متعدد هستند، پیکربندی کنند تا اپلیکیشن مسیریابی هنگام رسیدن به مقصد ابتدایی، برای راهنمایی به‌سمت مقصد بعدی نیاز به پیکربندی مجدد نداشته باشد.

این ویژگی قرار بود در سناریوهای مختلفی به کاربران کمک کند. برای مثال، اگر در صنعت حمل‌ونقل کالا کار می‌‌کنید، می‌توانید تمام توقف‌ها را از قبل برنامه‌ریزی کرده و سپس آن‌ها را در گوگل مپ پیکربندی کنید.

گوگل مپ همچنین از برنامه‌ریزی مسیرها در کامپیوتر پشتیبانی می‌کند. این فرایند با توجه به بزرگ‌تر‌بودن صفحه نمایش ساده‌تر است و پس از تکمیل، می‌توان مسیرها را به گوشی منتقل کرد.

پشتیبانی از مسیرهای دارای چند توقف در گوگل مپ با مزایا و معایب متعددی همراه است

این ویژگی که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، براساس ترتیب مقصدی که در برنامه پیکربندی می‌کنید، ارائه می‌شود. یعنی هنگامی که به یک آدرس رسیدید، از لیست حذف می‌شود و مسیریابی به‌سمت مقصد بعدی آغاز می‌شود.

این یک رویکرد منطقی است، اما گوگل مپس هنوز قادر به منظم‌کردن مقصدها نیست. بنابراین این برنامه نمی‌تواند مقصدها را براساس فاصله بین آن‌ها مرتب کند.

برای درک بهتر این موضوع، کسی را در نظر بگیرید که در صنعت حمل‌و‌نقل کار می‌کند. گوگل مپ نمی‌تواند تنها با بررسی تمام مقصدهای پیکربندی‌شده در اپلیکیشن، کارآمدترین مسیرها را پیشنهاد کند، بلکه تنها به‌دنبال سریع‌ترین مسیر به آدرس بعدی است.

اگر مقصدها در سراسر شهر پراکنده باشند، باید از قبل آن‌ها را به‌ترتیب پیکربندی کرده باشید

گوگل درحال کار روی یک به‌روزرسانی برای حل این مشکل است. این ویژگی با کمک هوش مصنوعی قادر به تجزیه‌و‌تحلیل تمام مقصدها و سپس پیکربندی یک برنامه سفر خواهد بود که منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. فاصله بین توقف‌ها کوتاه‌ترین خواهد بود و کاربر فقط باید آدرس‌ها را پیکربندی کند.

به غیر از این، تنها ایراد اصلی این برنامه برای برخی از کاربران تعداد توقف‌های قابل پشتیبانی است. گوگل مپس تنها اجازه پیکربندی ۹ آدرس را به کاربران می‌دهد، درحالی‌که جایگزین‌هایی مانند اپل مپس حداکثر تعداد مقصدها را به ۱۵ افزایش داده‌اند.

مقدار پیش‌فرض درحال‌حاضر برای اکثر کاربران کافی است، اما اگر به همان مثال بالا نگاه کنیم، با وجود این محدودیت ممکن است استفاده از گوگل مپس برای تحویل کالا چندان مناسب نباشد.

چگونه مسیرهای دارای چند توقف را در گوگل مپ تنظیم کنیم؟

گوگل استفاده از ویژگی مسیرهای دارای چند توقف را تا حد امکان ساده کرده است.

پس از راه‌اندازی اپلیکیشن، در کادر بالای صفحه به‌دنبال یکی از آدرس‌ها بگردید و روی دکمه جهت‌یابی ضربه بزنید و حالا باید مسیرهای پیشنهادی به مقصد را ببینید. به‌طور پیش‌‌فرض، گوگل مپ سریع‌ترین مسیر را نشان می‌دهد، اما از سال ۲۰۲۱ به‌بعد جایگزین‌های دوستدار محیط‌زیست نیز پیشنهاد می‌شوند.

روی منوی سه‌نقطه‌ای در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و حالا باید دکمه Add Stop را مشاهده کنید. اکنون یک فیلد جدید در بالای صفحه در دسترس است. شما می‌توانید یک آدرس را جستجو کنید و به گوگل مپس اجازه دهید پیش‌نمایش مسیر جدید را ایجاد کند.

شما می‌توانید حداکثر ۹ توقفگاه به آن اضافه کنید. سپس گوگل مپ زمان کلی سفر را نمایش خواهد داد و به کاربر اجازه می‌دهد تا آدرس‌ها را با کشیدن و رها‌کردن مرتب کند.

مسیرهای دارای چند مقصد در اپل مپس

اپل مپس امکان ایجاد ۱۵ توقف برای هر مسیر را فراهم می‌کند. این ویژگی سال گذشته به‌عنوان بخشی از جدیدترین به‌روزرسانی iOS معرفی شد و در گوشی‌های آیفون و کامپیوترهای مک در دسترس است.

اپل مپس همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا در یک کامپیوتر مسیرها را برنامه‌ریزی کرده و توقف‌ها را پیکربندی کنند. بنابراین کاربران مجبور نیستند تمام برنامه‌ریزی‌ها را در صفحه نمایش کوچک آیفون خودشان انجام دهند.

اپل مپس هم نمی‌تواند به‌صورت خودکار مقصدها را مرتب کند

گوگل مپ در آیفون و اندروید در دسترس است و پس از پیکربندی توقف‌ها، مسیریابی در اپل کارپلی و اندروید اتو نیز در دسترس خواهد بود.

همچنین بخوانید: گوگل مپس مسیریابی با کمترین میزان انتشار کربن را ممکن می‌کند

درحال‌حاضر گوگل گزینه‌ای برای پیکربندی چند توقفگاه در اندروید اتو و اپل کارپلی ارائه نمی‌دهد. این بدان معناست که تمام برنامه‌ریزی‌ها باید روی گوشی موبایل انجام شود و پس از اتصال به خودرو، سیستم مسیریابی تمام تنظیمات را در نظر خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی