ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل مپس مسیریابی با کمترین میزان انتشار کربن را ممکن می‌کند

گوگل مپس می‌خواهد به‌زودی امکان مسیریابی از طریق جاده‌هایی را فراهم کند که کمترین ردپای کربنی را بر جای می‌گذارند. «ساندار پیچای» می‌گوید با این کار می‌توان سالانه یک میلیون تن از انتشار کربن دی‌اکسید ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

گوگل مپس می‌خواهد به‌زودی امکان مسیریابی از طریق جاده‌هایی را فراهم کند که کمترین ردپای کربنی را بر جای می‌گذارند. «ساندار پیچای» می‌گوید با این کار می‌توان سالانه یک میلیون تن از انتشار کربن دی‌اکسید کم کرد.

وسایل نقلیه موتوری با احتساب عواملی از جمله ترافیک و شیب جاده قادر خواهند بود بهترین مسیر را با کمترین میزان انتشار کربن پیشنهاد کنند. این سرویس از امروز در آمریکا و از سال آینده میلادی در اروپا آغاز به کار می‌کند. در صورتی که زمان طی هر دو مسیر یکی باشد، گوگل به‌طور پیش‌فرض مسیر منتشرکننده کمترین میزان کربن را برمی‌گزیند.

مدیرعامل گوگل می‌گوید مقدار کربنی که با این سیستم از چرخه محیط زیست حذف می‌شود، معادل حذف ۲۰۰ هزار خودرو از جاده است: «جابه‌جایی با خودرو یکی از تصمیماتی است که کاربران هر روز با انتخاب آن سطح کربن زمین را افزایش می‌دهند. گوگل مپس از چهارشنبه در آمریکا و از سال ۲۰۲۲ در اروپا به شما اجازه می‌دهد مسیری را پیدا کنید که کمترین کربن ممکن را تولید می‌کند.»

گوگل همچنین می‌خواهد مشاهده و مقایسه خودروهای هیبریدی و برقی را با خودروهای سوخت فسیلی آسان‌تر کند، تا کسانی که به دنبال خرید خودرو هستند انتخاب بهتری داشته باشند. «راسل دیکر» مدیر ارشد حمل و نقل گوگل مپس می‌گوید: «گوگل مپس با قابلیت مسیریابی سازگار با محیط زیست همیشه سریع‌ترین مسیر را به شما نشان می‌داد و حالا بهترین مسیر از نظر مصرف سوخت را به نمایش می‌گذارد.»

دیکر ادامه می‌دهد: «پس با طی چند مرحله می‌توانید میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت و تفاوت زمان لازم برای رسیدن به مقصد را بین گزینه‌های مختلف ببینید.» گوگل همچنان به کاربران اجازه می‌دهد خیلی راحت سریع‌ترین مسیر را پیدا کنند و در کمترین زمان ممکن به مقصد برسند.

گوگل مپس همچنین حالا برای اشتراک دوچرخه و اسکوتر با همکاری «دانکی ریپابلیک»، «تایر» و Voi در اروپا و Bird و Spin در آمریکا ایستگاه‌های مربوطه را در ۳۰۰ شهر دنیا نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی