ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بانک SVB
کسب و کار

بحران در دنیای استارتاپ‌ها؛ ناتوانی در پرداخت حقوق کارمندان به‌خاطر تعطیلی بانک سیلیکون ولی

گزارش‌ها نشان می‌دهند که با سقوط و تعطیلی Silicon Valley Bank، حالا بسیاری از استارتاپ‌ها قادر به پرداخت حقوق کارمندان خود نیستند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۰

پیش‌تر در خبری به اطلاع شما رساندیم که بانک سیلیکون ولی (SVB) به‌دلیل مواجهه با مشکلات مالی تعطیل شده است. حالا گزارش‌ها نشان می‌دهند که سرمایه‌های برخی از استارتاپ‌ها در این بانک بلوکه شده است و آن‌ها نتوانسته‌اند حقوق کارمندان خود را بپردازند.

به گزارش واشنگتن پست، استارتاپ Flow Health یکی از استارتاپ‌هایی است که به‌خاطر سقوط بانک سیلیکون ولی با این مشکل روبه‌رو شده. «الکس مشکین»، مدیرعامل این استارتاپ که برای پرداخت دستمزدها از یک استارتاپ دیگر به نام Rippling استفاده می‌کند، می‌گوید بلافاصله متوجه شده بود که مشکل پرداخت حقوق باید به‌خاطر تعطیلی این بانک رخ داده باشد.

این نشریه باور دارد که کارمندان Flow Health صرفاً کسر کوچکی از هزاران نیروی احتمالی در استارتاپ‌ها هستند که احتمالاً تحت تأثیر نابودی بانک سیلیکون ولی قرار می‌گیرند. این بانک حالا تحت کنترل دولت آمریکا قرار گرفته است تا سرمایه‌های مشتریان به آن‌ها برگردانده شود. البته بیمه تنها تا 250 هزار دلار از دارایی‌های هر فرد را پوشش می‌دهد.

بحران بانک سیلیکون ولی شرکت‌های بزرگ را هم دچار مشکل می‌کند

حالا بسیاری از استارتاپ‌ها نگرانند که به‌خاطر تعطیلی این بانک مجبور به تعدیل نیرو شوند. شرکت‌های بزرگی مثل Roku و Roblox هم به سرمایه‌گذاران خود هشدار داده‌اند که صدها میلیون دلار پول نقد آن‌ها در SVB می‌تواند در معرض خطر قرار بگیرد. از سوی دیگر، بسیاری از سرمایه‌گذاران خطرپذیر قرار‌ملاقات‌های خود را با استارتاپ‌ها لغو کرده‌اند، چون از اثر این اتفاقات بر کلیت بازار نگرانند.

«گری تن»، مدیرعامل Y Combinator، یکی از بزرگ‌ترین انکوباتورهای دره سیلیکون می‌گوید اگر این بانک سریع نجات داده نشود، پیامدهای سقوط آن می‌تواند برای بسیاری از استارتاپ‌ها و کل بازار فناوری سنگین باشد. او باور دارد که بحران بانک سیلیکون ولی می‌تواند استارتاپ‌ها را 10 سال یا بیشتر به عقب برگرداند.

شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا (FDIC) می‌گوید تا انتهای ماه دسامبر مجموع دارایی‌های بانک سیلیکون ولی در حدود 209 میلیارد و کل سپرده‌های آن 175.4 میلیارد دلار بوده است، اما درحال‌حاضر نمی‌دانیم که ترازنامه این شرکت واقعاً چه اعدادی را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی