ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کسب و کار

ایلان ماسک در سال 2018 برای تصاحب OpenAI تلاش کرد، اما شکست خورد

ایلان ماسک که جزء گروه مؤسسین OpenAI بود، در سال 2018 سعی داشت کنترل کامل آن را در اختیار بگیرد، اما شکست خورد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا که سال گذشته نیز توییتر را تصاحب کرد، ظاهراً در سال 2018 سعی داشته است تا OpenAI، خالق ChatGPT را نیز خریداری کند، اما در این امر شکست خورده است.

ماسک بخشی از یک گروه کوچک بود که در سال 2015 این آزمایشگاه هوش مصنوعی (AI lab) را به‌عنوان یک سازمان غیرانتفاعی تأسیس کرد. بااین‌حال، Semafor در گزارش جدید خود ذکر می‌کند که در اوایل سال 2018، ماسک از این موضوع نگران بود که شرکت از گوگل عقب بماند. او سپس تصمیم داشت تا با تصاحب کامل OpenAI، کنترل این شرکت را به دست بگیرد، اما سایر بنیان‌گذاران آن، ازجمله «سم آلتمن»، مدیرعامل فعلی و همچنین «گرگ براکمن»، رئیس فعلی این شرکت، با این موضوع موافقت نکردند.

جدایی ایلان ماسک از OpenAI و سرپیچی از وعده‌ها

OpenAI

Semafor در ادامه گزارش خود توضیح می‌دهد که ایلان ماسک پس از ترک این شرکت در سال 2018 (به‌دلیل تضاد منافع آن با تسلا) از قول خود برای تأمین 1 میلیارد دلار بودجه سرپیچی کرد و فقط 100 میلیون دلار پیش از شروع کارش به آن کمک نمود.

این امر برای OpenAI مشکلاتی به‌وجود آورد؛ زیرا این استارتاپ درحال توسعه مدل‌های هوش مصنوعی مقیاس بزرگ خود مانند تولیدکننده تصویر DALL-E و سری تولیدکننده متن GPT بود. با وجود این شرایط، OpenAI در سال 2019 اعلام کرد که درحال ایجاد یک نهاد انتفاعی جدید برای تأمین مالی تحقیقات خود است و همکاری خود با مایکروسافت را آغاز کرد که میلیاردها دلار بودجه و منابع را به آن اختصاص داد و همچنین مجوزهایی را برای استفاده از فناوری OpenAI در محصولات خود تضمین نمود.

از آن زمان، مایکروسافت مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI را به محصولات خود، ازجمله موتور جستجو بینگ، مرورگر اج و همچنین مجموعه آفیس اضافه کرده است. OpenAI نیز ماه گذشته از مدل هوش مصنوعی GPT-4 رونمایی کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۵ فروردین ۱۴۰۲

    جالبیش اینکه الان لینک ایمیج کریتپر از دال ای قوی تر عمل میکنه

مطالب پیشنهادی