ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شو چو
تکنولوژی

مدیرعامل بایت‌دنس در کنگره حاضر شد؛ قانون‌گذاران همچنان در پی مسدودسازی تیک‌تاک

مدیرعامل بایت‌دنس به کنگره رفت تا به سؤالات نمایندگان پاسخ دهد، اما ظاهراً تیک‌تاک حالا بیش از هر زمان دیگری به انسداد نزدیک است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۰:۱۰

تیک تاک در سه سال اخیر در سایه مسدودشدن در خاک آمریکا به فعالیت خود ادامه داده است و این تهدیدها حالا جدی‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسند. مدیرعامل بایت‌دنس، مالک این شبکه اجتماعی، دیروز به کنگره ایالات‌متحده رفت تا به سؤالات قانون‌گذاران پاسخ دهد؛ اما بعید است که شرایط برای این شرکت بهتر شده باشد.

نمایندگان کنگره دیروز «شو چو»، مدیرعامل بایت‌دنس را با اتهاماتی مثل نفوذ دولت چین به این شرکت روبه‌رو کردند و مدعی شدند که این پلتفرم به سلامت روان کودکان و نوجوانان آسیب می‌زند. ازآن‌سو، اگرچه چو ظاهراً با آمادگی کامل به کنگره رفته بود، اما به او اجازه داده نشد تا به بسیاری از سؤالات پاسخ دهد و به‌نظر نمی‌آمد که او واقعاً برای پاسخ‌گویی به این جلسه احضار شده باشد.

مدیرعامل بایت‌دنس در این جلسه پنج‌ساعته بارها اعلام کرد که این شرکت اطلاعات کاربران را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و تحت کنترل این کشور آسیایی نیست. او درواقع توضیح داد که اطلاعات کاربران آمریکایی حالا در خاک ایالات‌متحده در داخل سرورهای یک شرکت آمریکایی و با کمک پرسنل آمریکایی ذخیره و نگهداری می‌شود.

چو دراین‌باره اضافه کرد: «تعهد ما به این کمیته و همه کاربرانمان این است که تیک تاک را عاری از هر‌گونه دخالت دولتی نگه داریم.» او مدعی شد که این شرکت سرمایه‌گذاری‌هایی برای حفظ حریم خصوصی کاربران انجام داده است، اما منتقدان باور دارند که این اقدامات کافی نبوده است.

مدیرعامل تیک تاک اتهامات نمایندگان کنگره را نپذیرفت

مدیرعامل کمپانی مالک تیک تاک درباره اتهامات مبنی بر نفوذ چین در این شبکه اجتماعی گفت: «فکر می‌کنم خیلی از ریسک‌هایی که به آن اشاره می‌شود، فرضی و تئوریک است. من تاکنون هیچ مدرکی دراین‌باره ندیده‌ام. مشتاقانه منتظرم تا بحثی دراین‌خصوص شکل بگیرد و بتوانیم درباره شواهد این موضوع صحبت کنیم و اگر مشکلی وجود داشت، آن را برطرف کنیم.»

عده‌ای از نمایندگان این شبکه اجتماعی را به ترویج محتواهای آسیب‌زننده ازجمله درزمینه شیوه خوردوخوراک، مصرف غیرقانونی مواد مخدر و سوءاستفاده جنسی از کودکان متهم کردند. بااین‌حال، شو چو مدعی بود که این مسائل بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌هاست و فقط مربوط به تیک تاک نمی‌شود.

در بخشی از این جلسه، مدیرعامل بایت‌دنس اعلام کرد که این شرکت چگونه سن کاربران خود را تشخیص می‌دهد. آقای چو توضیح داد که روش اول آن‌ها مطابق همه شبکه‌های اجتماعی از طریق خوداظهاری کاربران است. اما در ادامه این خوداظهاری از روی ویدیوهایی که پست می‌شود، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اگر کاربران درباره سن خود دروغ گفته باشند، دسترسی‌های آن‌ها محدود می‌شود.

با تمام این صحبت‌ها، به‌نظر می‌رسد که گروهی متحد از نمایندگان آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، به‌دنبال تصویب قوانینی هستند که به دولت ایالات‌متحده اجازه مسدودسازی تیک تاک را دهد. این شبکه اجتماعی پیش‌تر گفته بود که دولت بایدن از آن‌ها خواسته است تا به‌منظور اجتناب از انسداد این پلتفرم، آن را به شرکت دیگری بفروشند. ولی بایت‌دنس اعتقاد دارد که بحث آمریکایی‌ها به مالکیت این شبکه اجتماعی ارتباطی ندارد و می‌تواند با تضمین امنیت داده‌ها برطرف شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۶ فروردین ۱۴۰۲

    چقدر محدودیت، بسه دیگه

مطالب پیشنهادی