ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیل گیتس
هوش مصنوعی

بیل گیتس: توقف توسعه هوش مصنوعی مشکلی را حل نمی‌کند

بیل گیتس می‌گوید متوجه نمی‌شود که چگونه توقف توسعه هوش مصنوعی می‌تواند به جهان کمک کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰

نامه سرگشاده‌ای که چند روز پیش از سوی جمعی از فعالان حوزه فناوری ازجمله ایلان ماسک امضا و منتشر شد، از نظر بیل گیتس، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت، چالشی را حل نخواهد کرد. در این نامه از آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی خواسته شده بود تا موقتاً توسعه مدل‌های پیشرفته‌تر از GPT-4 را متوقف کنند.

به گزارش رویترز، بیل گیتس درباره نامه سرگشاده‌ای که هفته گذشته منتشر و بحث‌برانگیز شد، اعلام کرده که همه بهتر است تمرکز خود را بر چگونگی استفاده از پیشرفت‌های هوش مصنوعی بگذاریم. او می‌گوید درک نمی‌کند که توقف توسعه این فناوری چطور می‌تواند به جهان کمک کند.

هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت می‌گوید: «فکر نمی‌کنم درخواست‌کردن از یک گروه برای توقف توسعه چالشی را حل کند. واضح است که مزیت‌های بزرگی در استفاده از این ابزارها وجود دارد. کاری که باید بکنیم شناسایی بخش‌هایی است که نیاز به رسیدگی بیشتر دارند.»

بیل گیتس: توسعه هوش مصنوعی می‌تواند نابرابری‌ها را از بین ببرد

اگرچه بیل گیتس درحال‌حاضر به‌صورت تمام‌وقت روی پروژه‌های بشردوستانه فعالیت می‌کند، اما از حامیان توسعه هوش مصنوعی است و این فناوری را به‌اندازه اینترنت یا گوشی‌های همراه انقلابی می‌داند. او در پستی که یک روز قبل از انتشار این نامه نوشته شده بود، گفت باور دارد که هوش مصنوعی می‌تواند بخشی از نابرابری‌های جهان را برطرف سازد.

گیتس همچنین درباره این نامه می‌گوید که پیاده‌سازی و اجرای جزئیات توقف کار روی هوش مصنوعی بسیار پیچیده خواهد بود: «واقعاً متوجه نمی‌شوم که چه کسانی باید کار خود را متوقف کنند و آیا همه کشورهای جهان با توقف توسعه موافقت می‌کنند؟ چرا باید کارهای خود را متوقف کنند؟ ولی نظرات مختلفی دراین‌باره وجود دارد.»

نامه‌ای که هفته گذشته خطاب به آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی منتشر شد، ظاهراً توسط «استیو وزنیاک»، هم‌بنیان‌گذار پینترست، مدیرعامل Stability AI، مدیرعامل Getty Images و جمعی از اساتید دانشگاه‌ها امضا شده است. این نامه می‌گوید فناوری هوش مصنوعی می‌تواند ریسک‌هایی را برای بشریت و جامعه به‌وجود بیاورد و ادامه توسعه آن نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی