ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دارا خسروشاهی
استراتژی رشد

حضور مخفیانه به‌عنوان راننده؛ مدیرعامل ایرانی اوبر مشکلات نیروهای خود را به روشی متفاوت بررسی کرد

«دارا خسروشاهی»، مدیرعامل اوبر، می‌گوید مدتی در نقش رانندگان این شرکت ظاهر شده بود تا مشکلات آن‌ها را تجربه کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰

مدیرعامل اوبر اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که چند ماه پیش به‌صورت نامحسوس در نقش راننده ظاهر شده بود تا ببیند چرا این شرکت نمی‌تواند رانندگان بیشتری استخدام کند. او حین این آزمایش با مشکلاتی روبه‌رو شد که رانندگان را آزار می‌داد و البته می‌گوید برخی از مسافران با لحنی بی‌ادبانه با او صحبت می‌کردند.

به گزارش وال استریت ژورنال، «دارا خسروشاهی»، مدیرعامل اوبر، در ماه سپتامبر سال گذشته آزمایشی را انجام داده بود تا ببیند رانندگان این شرکت با چه مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و چرا افراد کمی مایل به همکاری با آن‌ها هستند. او می‌گوید این شرکت در گذشته تمام تمرکز خود را روی تجربه مسافران گذاشته بود، اما حالا برای رقابت با سرویس‌هایی مثل Lyft باید به رانندگان هم توجه بیشتری داشته باشد.

در این آزمایش او یک خودروی دست‌دوم تسلا مدل Y را خرید تا در شهر سان‌فرانسیسکو مسافر جابه‌جا کند. او می‌گوید اگرچه مشکلاتی در اپلیکیشن اوبر باعث می‌شد که استفاده از این برنامه دشوار باشد، اما رفتار بد برخی از مشتریان بیش از همه او را متعجب می‌کرد.

خسروشاهی می‌گوید برخی از مسافران به‌نحوی مسائل شخصی یا اسرار شرکتی خود را در خودرو در پشت تلفن مطرح می‌کردند که گویی او اصلاً در اتومبیل حضور ندارد. او می‌گوید این رفتارها گاهی اوقات حالت توهین‌آمیز پیدا می‌کرد.

مدیرعامل اوبر از «تله انعام» در سرویس تحویل غذا می‌گوید

مدیرعامل اوبر همچنین با استفاده از دوچرخه‌های برقی به تحویل غذا پرداخت تا وضعیت این سرویس را بررسی کند. خسروشاهی در این آزمایش با مقوله‌ای به نام «تله انعام» روبه‌رو شد که طی آن مشتریان در هنگام ثبت سفارش وعده انعام بزرگی را می‌دهند، اما پس از دریافت سفارش خود رقم انعام را پایین می‌آورند.

خسروشاهی می‌گوید با انجام حدود 100 سفر و تحویل غذا به میانگین امتیاز پنج ستاره دست پیدا کرده بود. بااین‌حال، او اذعان می‌کند که شب‌ها با این نگرانی به خواب می‌رفت که چطور می‌تواند روز بعد هم این امتیاز بالا را حفظ کند.

مدیرعامل اوبر می‌گوید با ارائه امکاناتی مثل کابل شارژر یا ایجاد پلی‌لیست‌های موسیقی جذاب سعی می‌کرد رضایت مسافران را جلب کند. نتایج این آزمایش باعث شد افراد بتوانند با یک بار ثبت‌نام به‌صورت هم‌زمان جابه‌جایی مسافرت و تحویل غذا داشته باشند و درنهایت صدها میلیون دلار پاداش به رانندگان این شرکت اعطا شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی