ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

OpenAI
هوش مصنوعی

مدیرعامل OpenAI: درحال آموزش GPT-5 نیستیم و برای مدتی هم چنین کاری نخواهیم کرد

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI در جریان سخنرانی خود درباره نامه سرگشاده فعالان دنیای فناوری برای توقف هوش مصنوعی صحبت کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰

«سم آلتمن»، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران OpenAI، در بحثی در مورد تهدیدات ناشی از هوش مصنوعی تأیید کرد که این شرکت درحال‌حاضر روی GPT-5، جانشین مدل GPT-4 که ماه گذشته معرفی شد، کار نمی‌کند و ظاهراً قصد دارد برای چند وقت روی آن کار نکند.

در جریان سخنرانی آلتمن در رویداد MIT، از او در مورد نامه سرگشاده اخیری که توسط فعالان صنعت فناوری نوشته بود و در آن از شرکت‌هایی مانند OpenAI خواسته شده بود تا توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی «قوی‌تر از GPT-4» را متوقف کنند، سؤال شد. این نامه نگرانی‌های مربوط به سیستم‌های آینده را برجسته می‌کند، اما بسیاری از افراد صنعت از آن انتقاد کرده‌اند.

نظر مدیرعامل OpenAI درباره نامه فعالان صنعت فناوری

آلتمن درباره نامه گفت که بیشترین نکات فنی مربوط به توقف توسعه این سیستم‌ها در نامه نیامده است و گفت در نسخه قبلی آن ادعا شده است که OpenAI درحال‌حاضر GPT-5 را آموزش می‌دهد. مدیرعامل OpenAI گفت:

«ما درحال انجام این کار نیستیم و برای مدتی هم این کار را انجام نخواهیم داد. بنابراین از این نظر، این ایده به‌نوعی احمقانه بوده است.»

با‌ اینکه OpenAI روی GPT-5 کار نمی‌کند، به این معنی نیست که قابلیت‌های GPT-4 را گسترش نمی‌دهد. آلتمن در این رابطه نیز گفت:

«ما همچنان درحال انجام کارهای دیگری با GPT-4 هستیم که فکر می‌کنم نگرانی‌های امنیتی را که در نامه به آن‌ها اشاره نشده بود، برطرف می‌کند.»

در گزارش‌های جدیدی که درباره ChatGPT منتشر شد، گفته شده بود که این مدل حتی می‌تواند روی تصمیم‌گیری پیرامون مرگ و زندگی هم تأثیرگذار باشد. همچنین این سیستم نگرانی‌های امنیتی زیادی را به‌همراه داشته است. به عنوان مثال هفته گذشته در گزارش دیگری عنوان شد که یک محقق با ChatGPT بدافزار روز صفر غیرقابل‌شناسایی ساخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی