ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیوندای موفاسا
اخبار خودرو

هیوندای موفاسا جایگزین توسان می‌شود؛ کراس‌اووری جذاب برای چینی‌ها

موفاسا نام جدیدترین شاسی‌بلند شرکت هیوندای است که طراحی خاص و متمایزی دارد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۷:۱۵

چین بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا محسوب می‌شود. به‌همین جهت خودروسازان مختلف حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده‌اند و گاهاً محصولاتی اختصاصی برای این کشور تولید می‌کنند. هیوندای یکی از این خودروسازان است که حضور پررنگی در چین دارد و محصولات خود را با همکاری شرکت بایک (BAIC) تولید می‌کند. تازه‌ترین مدل اختصاصی این کمپانی کره‌ای برای چینی‌ها، کراس‌اووری کوچک با نام موفاسا است که در روزهای آتی در نمایشگاه خودروی شانگهای رسماً پرده‌برداری خواهد شد. این کراس‌اوور قرار است جایگزین ix35 یا همان توسان شود.

هیوندای موفاسا کراس‌اووری متمایز در بین رقبا

شرکت «پکن هیوندای» که ماحصل همکاری کره‌ای‌ها و چینی‌هاست، در آستانه رونمایی از موفاسا چند تصویر رسمی از این خودرو را در شبکه‌ اجتماعی ویبو منتشر کرده است. این تصاویر نشان می‌دهند موفاسا بر اساس زبان طراحی جدید هیوندای توسعه پیدا کرده و چهره تفاوتی نسبت به رقبا دارد.

همان‌طور که در تصاویر ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده نمایید، چراغ‌های هیوندای موفاسا ساختاری عمودی دارند و روی سپر تعبیه شده‌اند. جلوپنجره این کراس‌اوور جدید خیلی عریض است و سپر هم چند ورودی هوای بزرگ روی خود دارد.

هیوندای موفاسا

چراغ‌های عقب هیوندای موفاسا نیز دارای فرم عجیبی هستند و یک کپسول عریض را در ذهن تداعی می‌کنند! چراغ سوم ترمز این کراس‌اوور در قسمت میانی سپر قرار دارد که این ویژگی هم یادآور خودروهای فرمول یک است. نکته جالب اینکه یک چراغ دیگر در قسمت میانی اسپویلر سقفی به چشم می‌خورد.

هیوندای موفاسا
وزن هیوندای موفاسا 1464 کیلوگرم است

داده‌های موجود در سایت وزارت صنایع و فناوری اطلاعات چین حاکی از آن هستند که هیوندای موفاسا طولی برابر با 4475 و عرضی برابر با 1850 میلیمتر دارد. ارتفاع و فاصله محوری آن نیز به‌ترتیب با 1665 و 2680 میلیمتر می‌رسد. با چنین ابعادی باید گفت موفاسا جثه‌ای بسیار مشابه به توسان دارد.

مشخصات فنی

طبق اطلاعات سایت وزارت صنایع و فناوری اطلاعات چین، نیروبخش موفاسا یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی است. این موتور توانایی تولید 160 اسب بخار قدرت را دارد و نیروی آن فقط به سمت چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. نشریات چینی عنوان می‌کنند که این کراس‌اوور کامپکت بعداً با پیشرانه هیبریدی و سامانه هیبرید نرم 48 ولتی نیز به فروش خواهد رسید.

هیوندای موفاسا

انتظار می‌رود فروش هیوندای موفاسا در چین، اندکی پس از رونمایی در نمایشگاه خودروی شانگهای شروع شود. هنوز مشخص نیست که آیا هیوندای برنامه‌ای برای عرضه این کراس‌اوور جدید در سایر کشورها نیز دارد یا خیر. بد نیست بدانید نام این خودرو از کاراکتر انیمیشن معروف شیرشاه اقتباس شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی