ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنسول بازی
تکنولوژی

ایسوس تأیید کرد: کنسول بازی دستی ROG Ally وارد بازار جهانی خواهد شد

طبق اعلام حساب رسمی ایسوس، ROG Ally زودتر از چیزی که انتظار داریم وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۱:۳۰

اوایل این ماه، ایسوس از کنسول بازی دستی ROG Ally رونمایی کرد که سیستم‌عامل ویندوز 11 را اجرا می‌کند و رقیب استیم دک محسوب می‌شود. حتی با وجود اینکه مشخصات و قابلیت‌های این دستگاه هنوز به‌طور کامل اعلام نشده است، کنسول دستی ایسوس سروصدای زیادی در دنیای اینترنت ایجاد کرده و حالا به‌طور رسمی تأیید شده است که ROG Ally زودتر از چیزی که انتظار می‌رود، در بازار جهانی عرضه خواهد شد.

حساب رسمی ROG Global در توییتر اعلام کرد که کنسول بازی دستی ROG Ally قرار است زودتر از چیزی که انتظارش را داریم، در بازارهای جهانی عرضه شود. متأسفانه در این توییت هیچ مشخصات دیگری از دستگاه ارائه نشده است و ظاهراً همچنان باید منتظر گزارش‌های بیشتری باشیم.

چیزی که درباره مشخصات کنسول بازی دستی ROG Ally می‌دانیم

طبق گزارش‌ها و پیش‌نمایش‌های اولیه منتشرشده درباره این دستگاه، ظاهراً ROG Ally دارای نمایشگر 7 اینچی، 1080p و 120 هرتز خواهد بود. در بخش پردازنده آن از نوعی رویکرد سفارشی AMD Zen4 و RDNA3 استفاده شده است. همان‌طور که حساب یوتوب Linus Tech Tips در ویدئوی پیش‌نمایش خود توضیح می‌دهد، ظاهراً تراشه سفارشی این دستگاه می‌تواند عملکردی تا دو‌برابر بهتر از استیم دک را با 35 وات برق ارائه کند و همچنین در حالت قدرت 15 وات، 50 درصد نرخ فریم بهتر تولید نماید.

علاوه‌براین، کنسول بازی دستی ایسوس دارای ابعاد 28.0 در 11.3 در 3.9 میلی‌متر و وزن 608 گرم است که بااین‌وجود، نسبت به Steam Deck ظاهراً با دستگاه جمع‌و‌جورتری مواجه هستیم. همچنین ROG Ally سیستم‌عامل ویندوز 11 و برخی نرم‌افزارهای سفارشی ایسوس را اجرا می‌کند.

با توجه به اینکه ایسوس اکنون عرضه بین‌المللی دستگاه خود را تأیید کرده است، مهم‌ترین نکته باقی‌مانده درباره ROG Ally احتمالاً قیمت آن است. با توجه به اینکه کمپانی Valve درحال‌حاضر عرضه ثابت کنسول دستی استیم دک خود را به‌خوبی مدیریت کرده و آن را با قیمت رقابتی 399 دلار به فروش می‌رساند، باید دید ایسوس دستگاه خود را با چه برچسب قیمتی روانه بازار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی