ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

صورت‌های مالی شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند منتشر شد: سود خالص 46 میلیارد تومانی در یک سال

این شرکت زیرمجموعه همراه اول بوده و سرویس‌های هواداری، آوانو، کیف پول، خرید شارژ و اینترنت از جمله خدماتی است که ارائه می‌دهد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۵

شرکت «همراه کسب‌وکارهای هوشمند» طی یک سال گذشته درآمد 1431 میلیارد تومانی و سود خالص 46 میلیارد تومانی داشته است. بخش اعظم درآمد عملیاتی این شرکت از فروش بسته اینترنت، شارژ تلفن همراه و تولید ترافیک و توسعه محتوا حاصل شده است.

شرکت «همراه کسب‌وکارهای هوشمند» زیرمجموعه همراه اول بوده که ساخت تجربه زندگی دیجیتال و همراهی با کسب‌وکارهای نوآورانه را دنبال می‌کند. حوزه فعالیتی این شرکت بسیار گسترده است که برای نمونه می‌توان به تولید نرم‌افزارهای موبایلی هوشمند، ارائه خدمات هوشمند ابری، فروشگاه برنامه‌های کاربردی، ایجاد بسترهای اطلاعات لازم برای انجام ترکانش‌های مالی و ارائه خدمات اینترنت، شارژ تلفن همراه و پرداخت قبض اشاره کرد.

همراه من، سرویس‌های هواداری، کیف پول الکترونیک همراه اول و آوانو از جمله سرویس‌های این مجموعه هستند.

صورت‌های مالی یک ساله این شرکت منتهی به 30 آذر 1401 نشان از درآمد عملیاتی 1431 میلیارد تومانی دارد. سود خالص حاصل از این درآمد نیز طی سال گذشته حدود 46 میلیارد تومان بوده است.

گزارش مالی همراه کسب‌وکارهای هوشمند

درآمد عملیاتی شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند در سال 1400 حدود 750 میلیارد تومان بود که اکنون رشدی 91 درصدی داشته است. با این حال، بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی نیز 92 درصد رشد کرده تا در نتیجه سود خالص این شرکت با سال 1400 تغییر چندانی نداشته باشد.

درآمدهای عملیاتی شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند از دو مسیر فروش خالص و ارائه خدمات حاصل می‌شود. این شرکت در سال گذشته حدود 521 میلیارد تومان بسته اینترنتی و 305 میلیارد تومان نیز رمزشارژ الکترونیکی فروخته است. درآمد حاصل از فروش بسته اینترنتی طی 1401 نسبت به سال 1400 بیش از دو برابر شده است. یکی از عوامل این افزایش، حذف بسته‌های اینترنت بلند مدت و به صرفه اپراتور همراه اول است.

درآمد عملیاتی شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند

در کنار فروش، شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند از ارائه خدمات نیز درآمد 605 میلیارد تومانی داشته است که بخش اعظم آن به درآمد تولید ترافیک، توسعه محتوا و نشر دیجیتال اختصاص دارد.

این شرکت همچنین از خدمات پرداخت الکترونیک حدود 7.5 میلیارد تومان، از نشر دیجیتال- VAS حدود 8.3 میلیرد تومان، از کارمزد وصول قبوض 2.4 میلیارد تومان و از کارمزد خدمات پلتفرمی نیز 1.3 میلیارد تومان درآمد داشته است.

آنطور که در گزارش این شرکت آمده است نرم‌افزارها و سامانه‌های نرم‌افزاری، دارایی‌های نامشهود همراه کسب و کارهای هوشمند را تشکیل می‌دهند که طی یک سال گذشته رشد دو برابری داشته و به 60 میلیارد تومان رسیده است. دارایی‌های ثابت مشهود نیز 4 برابر شده و 13.6 میلیارد تومان برآورد شده است.

این شرکت تا آذر سال گذشته، 212 کارمند داشته که 130 نفر آنان قراردادی و 82 نفر نیز پیمانی بودند.

صورت‌های مالی همراه کسب‌وکارهای هوشمند را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی