ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیروگاه اتمی
انرژی

خداحافظی با انرژی هسته‌ای؛ آلمان آخرین نیروگاه‌های اتمی خود را خاموش کرد

آلمان نیمه‌شب شنبه آخرین نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای خود را خاموش کرد تا به‌سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰

آلمان در نیمه‌شب شنبه آخرین رآکتورهای انرژی هسته‌ای خود را خاموش کرد تا پرونده نیروگاه‌های اتمی این کشور رسماً به نقطه پایان برسد. این کشور اروپایی حالا تمرکز خود را روی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر گذاشته است و می‌خواهد تا سال 2035 تمام برق خود را از این انرژی‌ها تأمین کند.

به گزارش رویترز، آلمان گفته بود که نیمه‌شب شب سه نیروگاه اتمی آخر خود را خاموش می‌کند تا به‌طور کامل به‌سمت انرژی‌های تجدیدپذیر برود. ایده حذف نیروگاه‌های اتمی از دهه 1970 در این کشور مطرح شده بود، اما در سال 2011 با بروز فاجعه نیروگاه فوکوشیما در ژاپن، این تصمیم جدی‌تر شد تا آخرین نیروگاه‌های هسته‌ای هم به کار خود پایان دهند.

براین‌اساس، رآکتورهای Isar II ،Emsland و Neckarwestheim II حالا خاموش شده‌اند تا برنامه شش‌دهه‌ای آلمان برای استفاده از انرژی هسته‌ای رسماً پایان بپذیرد. این کشور قرار بود زودتر این کار را انجام دهد، اما آغاز جنگ روسیه و اوکراین و بحران انرژی باعث شد این اتفاق تا حالا طول بکشد.

توقف استفاده از انرژی هسته‌ای مخالفان خاص خودش را دارد

بااین‌حال، همه آلمانی‌ها موافق پایان فعالیت‌های اتمی این کشور نیستند. «آرنولد واتز»، قانون‌گذار سابق حزب دموکرات مسیحی، می‌گوید این اقدام حماقتی اقتصادی است که مثال آن از سال 1949 به‌بعد دیده نشده بود. طرفداران انرژی اتمی می‌گویند اگر آلمان می‌خواهد تا سال 2045 سوخت‌های فسیلی را کنار بگذارد، احتمالاً دوباره به سراغ نیروگاه‌های هسته‌ای خواهد رفت، چون انرژی‌های تجدیدپذیری مثل باد و آفتاب همیشه در دسترس نیستند.

از طرف دیگر اما آمارها نشان می‌دهند که آلمان در سال گذشته استفاده چندانی از انرژی هسته‌ای نداشته است و نیروگاه‌های اتمی تنها 6 درصد از تولید انرژی در این کشور را بر عهده داشته‌اند. این عدد درحالی است که 44 درصد از انرژی‌های مورد‌نیاز آلمان از منابع تجدیدپذیر تولید می‌شوند.

حالا با پایان دوره نیروگاه‌های هسته‌ای، آلمان باید به‌دنبال محلی برای دفع حدود 1900 بشکه زباله رادیواکتیو باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Okt
    Mohammad Okt | ۲۹ فروردین ۱۴۰۲

    احتمالا وابستگیشون رو به انرژی تجدیدناپذیر کم کردن بعدش نیروگاه هسته ای که چند دهه کار کرده رو خاموش کردن ولی تابستون مجبورن به خاطر کمبود برق روشن کنن

مطالب پیشنهادی