ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلواسکای اندروید
نرم افزار و اپلیکیشن

نسخه اندروید اپ بلواسکای، شبکه اجتماعی رقیب توییتر منتشر شد

BlueSky جایگزین غیرمتمرکز توییتر است که توسط جک دورسی، بنیانگذار آن ساخته شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰

در سال 2019، «جک دورسی»، بنیانگذار توییتر پروژه‌ای را برای «ایجاد استانداردی متن باز و غیرمتمرکز برای شبکه‌های اجتماعی» اعلام کرد و در چندین سال گذشته مشغول توسعه شبکه اجتماعی بلواسکای (Bluesky) بوده است. پس از انتشار نسخه iOS برنامه آن در ماه فوریه، اکنون بلواسکای به عنوان یک نسخه بتا که فقط از طریق دعوتنامه می‌توان به آن دسترسی داشت، برای اندروید نیز منتشر شده است.

اساس بلواسکای پروتکل انتقال تأیید شده (AT) است. همانطور که بلواسکای در پست وبلاگ خود توضیح می‌دهد، این پروتکل به منظور پشتیبانی از «شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بزرگ» طراحی شده و ویژگی‌هایی از جمله قابلیت انتقال حساب، انتخاب الگوریتمی، تعامل و عملکرد آن را به یک گزینه منحصر‌به‌فرد تبدیل می‌کنند.

نسخه اندروید بلواسکای

نسخه اندروید برنامه بلواسکای نسبتاً ساده است و تقریباً با چیزی شبیه به توییتر روبرو هستیم. در صفحه اصلی برنامه چهار تب اصلی وجود دارد که شامل هوم، جستجو، نوتیفیکیشن‌ها و ناحیه کاربری می‌شود. صفحه اصلی نیز دارای تایملاین‌های Following و What's Hot است که به‌طور پیش‌فرض، محتواهای موجود در برگه فالووینگ نمایش داده می‌شود.

همچنین با انتخاب عکس پروفایل خود در گوشه بالا سمت چپ، به منوی جدیدی دسترسی پیدا خواهید کرد که گزینه‌هایی از جمله تنظیمات، تغییر رنگ‌ها و ارسال بازخورد را ارائه می‌کند. همچنین می‌توانید تعداد کدهای دعوت خود را نیز از این طریق مشاهده کنید.

با این حال، برای استفاده از برنامه بلواسکای، نیاز است تا کد دعوت داشته باشید یا در لیست انتظار این سرویس قرار بگیرید. در حال حاضر، چیزی حدود بیش از 25 هزار نفر از بلواسکای استفاده می‌کنند و با توجه به تغییرات اخیر توییتر که چندان مورد استقبال کاربران قدیمی آن قرار نگرفته، به‌نظر می‌رسد که BlueSky می‌تواند به یک جایگزین مطمئن برای آن تبدیل شود.

البته Bluesky هنوز کامل نشده و کمبودهایی مانند عدم وجود قابلیت ارسال و دریافت پیام را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳۱ فروردین ۱۴۰۲

    ویراستی خودمون که باحال تره

  • molavy
    molavy | ۳۱ فروردین ۱۴۰۲

    وی استیل خودمن که باحال تره

  • modaldocrinal01cy
    modaldocrinal01cy | ۳۱ فروردین ۱۴۰۲

    این هم مثل ویراستی

مطالب پیشنهادی