ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انرژی

اولین نیروگاه خورشیدی-بادی صحرایی چین شروع به‌کار کرد؛ تأمین انرژی 1.5 میلیون خانه

این نیروگاه در بیابان تنگر در منطقه خودمختار نینگ‌شیا قرار دارد و انتظار می‌رود سالانه 1.8 میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی تولید کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰

چین مشغول ساخت نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در صحرای گبی و دیگر مناطق خشک در مرکز چین است و برای این پروژه‌ها 12.28 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده. حالا اولین مزرعه بادی-خورشیدی چین در صحرا به شبکه برق متصل شده است و سالانه انرژی 1.5 میلیون خانه را تأمین خواهد کرد.

با توجه به گرمایش زمین، کشورهای مختلف روی انرژی‌های تجدیدپذیر کار می‌کنند و سالانه تعداد بالایی پنل خورشیدی و توربین‌های بادی در سراسر جهان نصب می‌شوند. چین یکی از همین کشورهاست که سرمایه‌گذاری زیادی روی انرژی‌های تجدیدپذیر کرده تا وابستگی‌اش به انرژی‌های فسیلی را کاهش دهد.

چین یک برنامه بزرگ برای نیروگاه‌های خورشیدی و بادی دارد و می‌خواهد درمجموع 100 گیگاوات انرژی از آن‌ها تولید کند. این نیروگاه‌ها در مناطق خشک در 19 استان چین قرار دارند و حالا اولین آن‌ها شروع به فعالیت کرده است. درحقیقت این نیروگاه حالا به شبکه برق متصل است.

اولین نیروگاه خورشیدی-بادی صحرایی چین با تولید 1.8 میلیارد کیلووات ساعت انرژی

نیروگاه خورشیدی-بادی چین

این نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر چین در بیابان تنگر در منطقه خودمختار نینگ‌شیا قرار دارد و انتظار می‌رود سالانه 1.8 میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی تولید کند که برای 1.5 میلیون خانه کافی خواهد بود.

این نیروگاه همچنین اولین کانال انتقال توان با ولتاژ فوق‌العاده بالا در چین محسوب می‌شود و پروژه‌ای قابل‌توجه برای انتقال انرژی تولید‌شده در صحرای گبی به استان مرکزی هونان است.

با توجه به این موفقیت بزرگ، چین احتمالاً ساخت تأسیسات انرژی‌های تجدیدپذیر جدید را سرعت می‌بخشد و سریع‌تر از گذشته به سمت این انرژی‌ها حرکت می‌کند. به گفته رسانه‌های دولتی، ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر چین در یک سال گذشته رشد 86.5 درصدی داشته که قابل‌توجه است. در سال گذشته میلادی 10.4 میلیون کیلووات ظرفیت به انرژی تولیدی از طریق باد و 33.6 کیلووات ظرفیت به انرژی تولیدی از طریق خورشید اضافه شده است.

در کنار انرژی‌های تجدیدپذیر، چین با سرعت بالایی درحال ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای است تا وابستگی‌اش به سوخت‌های فسیلی را زودتر کاهش دهد. درحالی چین چنین رویکردی را در پیش گرفته است که چند هفته پیش آلمان آخرین نیروگاه‌های هسته‌ای خود را تعطیل کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی