ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

هشدار مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی به شرکت‌های پیامک انبوه: بدون مجوز ارشاد اجازه فعالیت ندارید

قرار است با همکاری وزارت ارتباطات، جلوی فعالیت شرکت‌های پیامک انبوهی که مجوز از وزارت ارشاد ندارند، گرفته شود.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۷

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی اعلام کرد به‌زودی از فعالیت شرکت‌های حوزه پیامک انبوه که فاقد مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، جلوگیری می‌شود.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، سی‌وهفتمین جلسه کارگروه ساماندهی خدمات پیامکی ارزش‌افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی برگزار شد.

«حامد حاجی‌ملامیرزایی»، رئیس این مرکز، اعلام کرد به‌زودی از فعالیت شرکت‌های فاقد مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه پیامک انبوه جلوگیری می‌شود. به گفته وی، این مسدودسازی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت خواهد گرفت.

حاجی‌ملامیرزایی بر ضرورت ساماندهی تبلیغات در حوزه پیامک انبوه تأکید کرد و اظهار داشت: «هرچند شرکت‌های رسمی و دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس ضوابط و قوانین جاری کشور در حوزه پیامک انبوه فعالیت می‌کنند، اما لازم است این شرکت‌ها بیش از پیش بر رعایت قوانین حوزه تبلیغات دقت کنند.»

عدم اجازه فعالیت شرکت پیامک انبوه بدون مجوز

گفتنی است اواسط مهرماه سال گذشته، یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی بسیاری از کسب‌وکارها با کاربرانشان بسته و امکان ارسال پیامک‌های انبوه با اختلال همراه شد. موضوعی که دردسرهای بسیاری را پس از فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ برای کسب‌وکارها ایجاد کرد.

یک روز پس از این اتفاق، وزارت ارتباطات اعلام کرد «محدودیت‌های سرویس ارسال پیام کوتاه انبوه که با دستور قضایی اعمال شده بود، با پیگیری وزارت ارتباطات برطرف شد. براساس اعلام صورت‌گرفته، فقط محدودیت موجود مربوط به سامانه‌هایی است که از قبل دارای تخلف بوده و طبق نظر مراجع قضایی محدود شده‌اند و سامانه‌هایی که از روز جمعه محدودیت ارسال پیامک داشتند، درحال‌حاضر مشکلی برای سرویس‌دهی ندارند.»

علت این قطعی نیز به ارسال پیام کوتاهی درباره ناآرامی‌های پاییز 1401 بازمی‌گشت. همین امر سبب شد تا مدیران کسب‌وکارهای فعال در حوزه سرویس‌های پیامکی و مشتریان این سرویس‌ها تعهدنامه‌ای را برای رعایت الزامات امنیت سایبری و پایش محتوایی امضا کنند. این تعهدنامه‌ تمامی مسئولیت‌های حقوقی و کیفری سوءاستفاده از سامانه پیامکی را متوجه مدیرعامل مجموعه کرده و حق هرگونه اعتراضی را در این خصوص از او سلب می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی