ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیکسل واچ 2
گجت ها

گوگل احتمالاً پاییز امسال پیکسل واچ 2 را عرضه خواهد کرد

گوگل قصد دارد پاییز امسال همراه با گوشی‌های پیکسل 8، از نسل دوم ساعت هوشمند خود، یعنی پیکسل واچ 2 رونمایی کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

گوگل پاییز سال گذشته اولین ساعت هوشمند خود را تحت عنوان پیکسل واچ معرفی کرد. حالا در گزارش‌های جدیدی گفته شده است که غول موتور جستجو قصد دارد در پاییز امسال از نسل دوم ساعت هوشمند خود، یعنی پیکسل واچ 2 رونمایی کند.

یکی از منابع 9to5Google ادعا کرده است که گوگل قصد دارد پاییز امسال در کنار خانواده گوشی‌های پیکسل 8، از پیکسل واچ 2 نیز رونمایی کند. درحال‌حاضر جزئیات بسیار کمی درباره این دستگاه وجود دارد، اما گوگل گوشی‌های پرچمدار جدید خود را معمولاً در ماه اکتبر (مهر/آبان‌ماه) معرفی کرده است. همچنین اولین ساعت هوشمند این شرکت در رویداد I/O سال گذشته به نمایش گذاشته شد؛ بنابراین ممکن است در رویداد امسال نیز شاهد دستگاه جدید باشیم.

تغییرات احتمالی پیکسل واچ 2

گوگل می‌تواند نسل بعدی ساعت هوشمند خود را در بخش‌های زیادی تقویت کند. به‌ عنوان مثال، پیکسل واچ فعلی از تراشه Exynos 9110 مربوط به سال 2018 بهره می‌برد که بااین‌وجود، در مقایسه با اپل واچ و ساعت‌های دیگری که از Wear OS پشتیبانی می‌کنند، از نظر کارایی عقب مانده است. وجود یک چیپ جدید علاوه بر عملکرد بهتر، می‌تواند عمر باتری بیشتری به کاربران پیکسل واچ ارائه کند.

علاوه‌براین، گوگل می‌تواند در دستگاه خود از سنسورهای سلامتی دستگاه‌های جدیدتر فیت‌بیت مانند Sense 2 استفاده کند. همچنین دستگاه قبلی فقط در یک اندازه 41 میلی‌متری ارائه شده بود و شاید در نسل بعدی شاهد یک مدل بزرگ‌تر نیز باشیم.

در بخش نرم‌افزار نیز می‌توان شاهد تغییراتی باشیم. در کدهای پیش از انتشار اندروید 14 اشاره شده بود که Wear OS ممکن است از تم رنگی قابل تطبیق زبان Material You بهره ببرد. گوگل همچنین هنوز شاخص‌های کلیدی مربوط به سلامت مانند اشباع اکسیژن (SpO2) و دمای پوست در طول شب را برای پیکسل واچ ارائه نکرده است؛ هرچند وجود این ویژگی‌ها ممکن است به سخت‌افزار جدیدی نیاز داشته باشد.

کنفرانس Google I/O 2023 چند روز دیگر و در تاریخ 20 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و طبق روال سال‌های گذشته، غول فناوری آمریکایی جدیدترین نسخه محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اکوسیستم خود را در این رویداد معرفی خواهد کرد که جدیدترین نسخه اندروید مهم‌ترین آن‌هاست. در این رویداد همچنین شاهد معرفی گوشی پیکسل 7a و گوشی تاشوی پیکسل فولد خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی