ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تراشه اوپو
کامپیوتر و سخت افزار

اوپو واحد طراحی تراشه اختصاصی خود را تعطیل می‌کند

اوپو که اواخر 2021 از NPU تصویربرداری MariSilicon X رونمایی کرده بود، حالا از تعطیلی واحد طراحی تراشه‌اش خبر داده است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

اوپو، یکی از غول‌های چینی دنیای گوشی‌های هوشمند، تصمیم گرفته است در کمتر از دو سال پس از معرفی اولین چیپ انحصاری‌اش، واحد طراحی تراشه خود را تعطیل کند. این کمپانی اواخر 2021 با معرفی NPU تصویربرداری MariSilicon X وارد بازار تراشه‌های انحصاری شد و این چیپ را در گوشی‌های سری فاید ایکس 5 و دیگر دستگاه‌ها مورد استفاده قرار دارد. اما حالا بخش طراحی تراشه‌های این کمپانی تعطیل می‌شود.

اوپو با انتشار بیانیه‌ای رسماً تأیید کرده است که واحد ZEKU را تعطیل خواهد کرد؛ واحدی که مسئول طراحی تراشه‌های انحصاری این کمپانی چینی است.

تعطیلی واحد طراحی تراشه اوپو

شرکت اوپو در بیانیه‌ای اعلام کرده که به‌خاطر وضعیت نامشخص اقتصاد جهانی و بازار گوشی‌های هوشمند دست به چنین کاری زده است:

«به‌دنبال وضعیت نامشخص اقتصاد جهانی و همچنین صنعت گوشی‌های هوشمند، اوپو درباره برنامه‌های توسعه بلندمدتش تصمیم‌های سختی گرفته است. در همین راستا، تصمیم گرفته‌ایم که فعالیت‌های واحد ZEKU را متوقف کنیم.»

تراشه اوپو

ساعاتی قبل از انتشار بیانیه اوپو، گزارش‌ها به تعطیلی واحد طراحی تراشه این کمپانی اشاره کرده بودند. به گفته اوپو، تعطیلی این واحد تأثیری روی دستگاه‌های مجهز به تراشه MariSilicon X نخواهد داشت. این گفته می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که در آینده هم محصولاتی با این چیپ از راه می‌رسند و تنها نباید منتظر معرفی نسل‌های بعدی آن باشیم.

اوپو برای گوشی‌های سری Find و Reno وابستگی زیادی به تراشه MariSilicon X داشت. این تراشه هیبریدی عکاسی/هوش مصنوعی درزمینه کاهش نویز و بهبود کیفیت تصاویر و ویدیوها در نور کم محیط، عملکرد قابل‌قبولی داشت.

درحالی اوپو تصمیم به خروج از این بازار گرفته است که بسیاری از شرکت‌های فعال در دنیای گوشی‌های هوشمند ازجمله گوگل، ویوو و شیائومی از تراشه‌های تصویربرداری انحصاری در محصولاتشان استفاده می‌کنند تا آن‌ها را از دستگاه‌های دیگر متمایز کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی