ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست اپل
تکنولوژی

مینگ-چی کو توضیح داد؛ چرا اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل قیمت نجومی خواهد داشت؟

تحلیل‌گر سرشناس و معتبر مسائل اپل توضیح داده است که کدام قطعات باعث شده‌اند قیمت اولین هدست اپل بسیار گران شود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۰

اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً در کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت در ماه آینده معرفی خواهد شد. بااین‌حال، قیمت این محصول به‌احتمال‌زیاد بین 3 تا 4 هزار دلار خواهد بود. حالا «مینگ-چی کو»، تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، در یادداشتی توضیح داده که چه چیزی باعث شده است تا قیمت این دستگاه تا این اندازه هنگفت باشد.

مینگ-چی کو در یادداشت جدیدی در مدیوم خود دوباره تأکید کرده است که اولین هدست اپل در نطق اصلی WWDC 2023 رونمایی می‌شود و اپل برای این معرفی بسیار آماده است. کو می‌گوید اپل برای تولید این دستگاه با شرکت‌های زیادی همکاری کرده است.

کدام قطعات قیمت هدست اپل را گران کرده‌اند؟

پرهزینه‌ترین همکاری‌ها درزمینه مونتاژ با Luxshare-ICT، تأمین نمایشگر micro-LED با سونی، تأمین دو چیپست با TSMC، تأمین بدنه محصول با Everwin Precision، دوازده ماژول دوربین با Cowell و منبع تغذیه اکسترنال با Goretek بوده و همین مسئله عامل افزایش قیمت این دستگاه شده است.

شرکت Cowell احتمالاً به‌خاطر 12 دوربینی که به اپل می‌دهد، بیشترین منفعت را از عرضه این محصول خواهد برد. مینگ-چی کو همچنین باور دارد که سرنوشت عرضه هدست اپل میزان سرمایه‌گذاری‌های آتی در این بازار را مشخص خواهد کرد. او قبلاً پیش‌بینی کرده بود که هدست اپل در سال 2023 تنها 300 هزار دستگاه فروش خواهد داشت.

بنابراین حتی اگر قیمت این دستگاه بین 3000 تا 4000 دلار باشد، کوپرتینویی‌ها بین 900 میلیون تا 1.2 میلیارد دلار درآمد کسب خواهند کرد. البته بازار احتمالاً با نگاه به سرمایه‌گذاری درازمدت اپل در این دسته‌بندی محصولی جدید رشد می‌کند.

سازنده آیفون همچنین ظاهراً مشغول کار روی هدست واقعیت افزوده دیگری با قیمت پایین‌تر است که به کاربران بیشتری اجازه خواهد داد تا امکان خرید آن را داشته باشند. اما هنوز تا عرضه آن دستگاه فاصله زیادی داریم و فعلاً باید منتظر باشیم تا ببینیم این شرکت در کنفرانس پیش رو که 15 خرداد برگزار خواهد شد، چه کار می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی