ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینستاگرام
نرم افزار و اپلیکیشن

اینستاگرام امکان کامنت‌گذاشتن با GIF را برای کاربران فراهم می‌کند

همچنین این شبکه اجتماعی درحال آزمایش قابلیت نمایش متن ترانه‌ها در Reels است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۱

«آدام موسری»، رئیس اینستاگرام از طریق کانال‌های این شبکه اجتماعی به «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، اعلام کرد که قابلیت پاسخ‌دادن به پست‌های اینستاگرام با استفاده از GIF در نظرات، از امروز راه‌اندازی شده است.

با وجود این ویژگی، درست مانند فیسبوک، کاربران می‌توانند از طریق پلتفرم گیفی (GIPHY) که متعلق به متا است، به پست‌ها یا هرچیز دیگری که توسط کاربران ارسال شده، با GIF پاسخ دهند. اگر نام این پلتفرم برایتان آشنا به‌نظر می‌رسد، احتمالاً به‌دلیل دستور چند سال گذشته سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) است که به متا گفته بود Giphy را بفروشد؛ زیرا باور داشت که در اختیار داشتن آن می‌تواند به رقابت در بازار شبکه‌های اجتماعی آسیب بزند.

بااین‌وجود، حالا متا ظاهراً نه‌تنها قصد فروش گیفی را دارد، بلکه می‌خواهد از آن برای ارائه ویژگی‌های جدیدی به کاربران استفاده کند. درحالی‌که موسری اعلام کرده این ویژگی از امروز ارائه شده، در آخرین به‌روزرسانی اندروید اپلیکیشن، هنوز قابلیت کامنت‌گذاری با GIF ارائه نشده است.

استفاده از متن آهنگ‌ها در Reels اینستاگرام

علاوه بر امکان پاسخ‌دادن به پست‌ها با GIF، موسری همچنین تأیید کرد که اینستاگرام درحال آزمایش نمایش متن آهنگ‌ها (Lyrics) در Reels است. به‌نظر می‌رسد این ویژگی براساس استیکر auto-caption کار خواهد کرد که متا در سال 2021 معرفی کرده بود.

اینستاگرام که از آن به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا یاد می‌شود، در چند وقت گذشته مشغول آزمایش و ارائه قابلیت‌های جدید بیشتری برای کاربران خود بوده است. ازجمله این قابلیت‌ها می‌توان به انتشار پست برای Close Friends اشاره کرد که با وجود آن می‌توانید پست‌های خود را از همه به‌جز دوستان نزدیک خود مخفی کنید. بااین‌وجود، شاید مهم‌ترین تغییر چند وقت گذشته اینستاگرام، اضافه‌شدن کانال‌ها به آن باشد که شباهت زیادی به کانال‌های تلگرامی دارد و دارای مدیر هستند و مدیران کانال‌ها می‌توانند پست، تصویر و ویدیو را با کاربران خود به اشتراک بگذارند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی