ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیک تاک
نرم افزار و اپلیکیشن

کاربران حامی تیک‌تاک در ایالت مونتانا با یک شکایت، از ممنوعیت آن انتقاد کردند

در این شکایت گفته شده که تیک‌تاک برنامه‌ای برای رشد کسب‌و‌کارهای محلی و «نمایش زیبایی‌های طبیعی» مونتانا است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

گروهی از کاربران تولیدکننده محتوا در تیک تاک، شکایت جدیدی را به ثبت رسانده‌اند تا بتوانند از طریق آن، قانون ممنوع‌کردن استفاده از این برنامه در ایالات مونتانا را متوقف کنند. در این شکایت ادعا شده که ایالت مونتانا با ثبت چنین قانونی حق بیان آن‌ها را به‌طور گسترده و غیرقانونی نقض کرده است.

در متن این شکایت که توسط شرکت حقوقی Davis Wright Tremaine ثبت شده، آمده است:

«مونتانا هیچ صلاحیتی به‌منظور تصویب قوانینی برای پیشبرد چیزی که معتقد است باید سیاست خارجی ایالات‌متحده یا منافع امنیت ملی آن باشد را ندارد. همچنین مونتانا نمی‎‌تواند براساس تصورات خود مبنی بر اینکه برخی از گفته‌های موجود در یک انجمن خطرناک هستند، برقراری ارتباط از طریق آن انجمن را ممنوع کند.

مونتانا نمی‌تواند ساکنان خود را از مشاهده یا ارسال پست در تیک‌تاک به‌دلیل مالک آن یا ایده‌هایی که توسط کاربرانش منتشر می‌شود، ممنوع کند.»

Davis Wright Tremaine همان شرکتی است که در سال 2020 (پس از صدور دستور ممنوعیت اپلیکیشن متعلق به شرکت چینی ByteDance از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور وقت ایالات‌متحده)، با ارائه شکایت کاربران TikTok منجر به توقف موقت دستور شد. در آن زمان ترامپ مانند قانونگذاران مونتانا ادعا کرده بود که مالکیت چینی تیک تاک باعث می‌شود تا این برنامه به یک تهدید امنیت ملی تبدیل شود.

شکایت ثبت‌شده از چند جهت به قانون مونتانا حمله می‌کند. در وجهه اول، استدلال شده است که این ایالت ساکنان خود را از حضور در یک انجمن محروم کرده و حقوق متمم اول آن‌ها را نقض می‌کند. همچنین گفته شده است که این قانون با محدود‌کردن تجارت بین ایالتی، ماده قانونی تجارت را نقض می‌کند. همچنین کاربران تیک تاک می‌گویند که این قانون توسط اختیارات و قدرت تحریم‌های فدرال به انحصار درآورده شده است.

حمایت از تیک تاک و کاربردهای آن

شاکیان این پرونده از تیک تاک به‌عنوان برنامه‌ای برای کسب اطلاعات در مورد امور جاری، رشد کسب‌و‌کارهای محلی و «نمایش زیبایی‌های طبیعی» مونتانا یاد کرده‌اند که نقطه مقابلی برای ادعاهای مونتانا محسوب می‌شود که این برنامه را به تشویق فعالیت‌های خطرناک و تبلیغ محتواهای نامناسب متهم کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی