ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیک تاک
نرم افزار و اپلیکیشن

مونتانا به‌عنوان اولین ایالت آمریکا تیک تاک را ممنوع می‌کند

هرچند ایالات مونتانا برای استفاده از تیک تاک جریمه‌ای مشخص نکرده، اما ارائه آن توسط استورهای گوگل و اپل را غیرقانونی اعلام کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۰

مونتانا به اولین ایالات آمریکا تبدیل شد که استفاده از شبکه‌اجتماعی تیک تاک را ممنوع می‌کند. فرماندار این ایالت قانونی را امضا کرده که به موجب آن، ارائه اپلیکیشن متعلق به دولت چین توسط استورهای موبایل در داخل خاک مونتانا، تا سال آینده ممنوع می‌شود.

براساس گزارش رویترز، مونتانا با قانون خود، ارائه تیک تاک در داخل ایالت توسط استورهای اپلیکیشن گوگل و اپل را غیرقانونی اعلام کرده است، اما هیچ مجازاتی برای افرادی که از این برنامه استفاده می‌کنند اعمال نخواهد کرد. ممنوعیت تیک تاک در داخل این ایالت از اول ژانویه 2024 (11 دی 1402) اجرایی می‌شود.

ممنوعیت TikTok در آمریکا

واکنش تیک تاک به ممنوعیت در مونتانا

«گرگ جیانفورته»، فرماندار مونتانا به قانون‌گذاران گفت که این لایحه و ممنوعیت گسترده‌تر تیک تاک «اولویت مشترک ما برای محافظت از مردم مونتانا در برابر نظارت حزب کمونیست چین» را بیشتر خواهد کرد.

تیک تاک که متعلق به غول فناوری چینی ByteDance است با انتشار بیانیه‌ای گفت که قانون جدید «با ممنوعیت غیرقانونی TikTok، حقوق متمم اول مردم مونتانا را نقض می‌کند» و همچنین اعلام کرد «به کار خود برای دفاع از حقوق کاربرانش در داخل و خارج از مونتانا ادامه خواهد داد».

TikTok که بیش از 150 میلیون کاربر آمریکایی دارد، در چند سال گذشته به دلیل نگرانی‌های مربوط به نفوذ احتمالی دولت چین بر این پلتفرم، با درخواست‌های رو به افزایشی از سوی قانون‌گذاران و مقامات ایالتی ایالات متحده برای ممنوعیت این برنامه در سراسر کشور مواجه شده است.

TikTok

در فروردین‌ماه، مدیرعامل بایت‌دنس با حضور پیدا کردن در کنگره اعلام کرد که این شرکت اطلاعات کاربران را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و اطلاعات کاربران آمریکایی در خاک ایالات‌متحده در داخل سرورهای یک شرکت آمریکایی و با کمک پرسنل آمریکایی ذخیره و نگهداری می‌شود. حتی با وجود این ادعا نیز قانون‌گذاران آمریکایی به‌دنبال تصویب قوانینی هستند که به دولت ایالات‌متحده اجازه مسدودسازی تیک تاک را می‌دهد.

تیک‌تاک فقط در ایالات متحده با چنین مشکلاتی روبرو نشده است، چرا که دولت فرانسه نیز استفاده از آن و کندی کراش را ماه گذشته برای کارمندان خود ممنوع کرده بود. بریتانیا و نیوزلند نیز در اواخر سال گذشته از چنین تصمیمی خبر داده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad Sadegh Manafi
    Mohammad Sadegh Manafi | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

    چرا واقعا برای مردمشون فیلتر میکنند؟ آهای حقوق بشر کجایی؟
    اه یادم رفت حقوق بشرشون دستوریه 🤦

  • molavy
    molavy | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

    نه به فیلتر،نه به ممنوعیت، دیکتاتور ها

مطالب پیشنهادی