ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی S22 اولترا
تکنولوژی

مجوز جدید برای واردات موبایل بالای ۶۰۰ دلار؛ بازار قیمت گوشی‌های پرچمدار رقابتی خواهد شد؟

مصوبه جدید شاید بتواند به تأمین بیشتر تلفن همراه در بازار و تنظیم قیمت گوشی‌های پرچمدار کمک کند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۸:۴۵

دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت اعلام کرد محل تأمین ارز تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار به «ارز صادراتی غیر» تغییر کرده است. این موضوع شاید بتواند به رقابتی شدن بازار موبایل‌های پرچمدار کمک کند.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از ایسنا، «نرگس باقری زمردی»، مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت طی نامه‌ای به دفتر فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی اعلام کرد: «تغییر محل تامین ارز گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار صرفا به «ارز صادراتی غیر» در سامانه جامع تجارت اعمال شود.»

از این پس واردکنندگان تلفن همراه از این به بعد می‌توانند از ارز حاصل از صادرات دیگران هم برای واردات موبایل استفاده کنند. این موضوع می‌تواند رقابت بیشتری را در بازار گوشی‌های پرچمدار به وجود بیاورد و قیمت‌ها را در این بازار رقابتی کند.

از سال گذشته برای واردات گوشی بالای ۶۰۰ دلار تنها بایستی از طریق ارز حاصل از صادرات خود اقدام می‌شد. موضوعی که به باور برخی از فعالین این حوزه موجب برخی سوءاستفاده‌ها شده بود. همچنین با توجه به ممنوعیت واردات آیفون ۱۴، شاهد افزایش واردات آیفون ۱۳ رفرش و ریپک و رشد قیمتهای این گوشی بودیم.

وزارت صمت اسفند سال گذشته با ارسال نامه ای به بانک مرکزی خواستار تغییر فرایند تخصیص ارز برای واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار شده بود.

«محسن شکراللهی»، مدیر کل وزارت صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌نگاری با سرپرست معاونت مقررات و برنامه ریزی بانک مرکزی، نکاتی را درباره ساماندهی بازار تلفن‌های همراه مطرح کرد. این مقام مسئول وزارت صمت اعتقاد دارد ضوابط ایجاد شده در خصوص واردات تلفن همراه بالای 600 دلار تأثیرات جدی بر قیمت این دست کالاها و از بین رفتن نظم قیمت گذاری در بازار شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی