ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لاماری ایما هیبرید
اخبار خودرو

لاماری ایما هیبرید در نمایشگاه خودرو اصفهان حضور یافت + عکس

لاماری ایما HEV از پیشرانه متفاوتی در مقایسه با نسخه درون‌سوز استفاده می‌کند.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۱۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

لاماری ایما HEV که به لاماری ایما هیبرید شهرت یافته است، محصولی جدید و پاک از آرین پارس موتور به شمار می‌آید. این خودرو در تابستان 1402 و در جریان نمایشگاه هفته دولت به نمایش درآمد. اکنون نیز علاقه‌مندان به خودروهای لاماری می‌توانند نسخه هیبریدی این خودرو را در نمایشگاه اصفهان مشاهده کنند.

لاماری ایما HEV

لاماری ایما HEV از پیشرانه متفاوتی در مقایسه با نسخه درون‌سوز استفاده می‌کند. موتور این خودرو از ترکیب پیشرانه الکتریکی و درون‌سوز تشکیل شده است. پیشرانه درون‌سوز از نوع 1.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر است که حداکثر 168 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. موتور برقی کوچکی نیز به‌عنوان حمایتگر در کنار موتور بنزینی قرار گرفته است. این پیشرانه در بازه زمانی افت قدرت به کمک موتور بنزینی می‌آید. مجموع راندمان دو پیشرانه الکتریکی و درون‌سوز در لاماری ایما HEV به 174 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور بالغ می‌شود.

امکانات لاماری ایما هیبرید

بزرگ‌ترین مزیت خودروهای هیبریدی برای مصرف‌کنندگان، مصرف سوخت کمتر آن‌هاست. لاماری ایما HEV نیز در سیکل ترکیبی به 5.3 لیتر بنزین به‌ازای صد کیلومتر پیمایش نیاز دارد. شرکت سازنده ادعا می‌کند که شتاب لاماری ایما هیبرید نیز یک ثانیه از مدل معمولی کمتر است. به همین دلیل خبرنگاران خودرو مشتاق هستند تا این کراس‌اوور هیبریدی را هرچه سریع‌تر از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.

لاماری ایما هیبرید

در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی، لاماری ایما هیبرید در سطح برابری با لاماری ایما ایکس قرار می‌گیرد. امکانات رفاهی این خودرو شامل صندلی برقی راننده و سرنشین کناری، سیستم صوتی به همراه شش بلندگو و نمایشگر 10.25 اینچی، پنل ابزار دیجیتال، تریم چرمی کابین و فرمان، سانروف و سقف پانوراما، در صندوق‌عقب برقی، سنسور پارک و دوربین عقب، دوربین 360 درجه، کول باکس و سیستم ورود استارت و بدون کلید هستند. درحال‌حاضر هنوز اطلاعات قطعی از قیمت و زمان عرضه لاماری ایما HEV در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

همچنین بخوانید: لاماری ایما هیبرید در مرحله واردات متوقف شد، تناقض حرف و عمل در حوزه خودروهای پاک

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی