انویدیا بازیسازی را متحول میکند؛ مکالمه طبیعی با شخصیتهای بازی از طریق هوش مصنوعی مولد
پلتفرم انویدیا ACE به بازیکنان اجازه میدهد تا با صدای خود با شخصیتهای بازی حرف بزنند و پاسخشان را از هوش مصنوعی بگیرند.
انویدیا میخواهد ابزارهای هوش مصنوعی مولد مثل ChatGPT را به دنیای بازیهای ویدیویی بیاورد. این شرکت در رویداد کامپیوتکس 2023 دموی پلتفرم جدیدی به نام ACE را به نمایش گذاشت که اجازه میدهد بازیکن با صدای خودش با شخصیتهای درون بازی صحبت کند و از طریق هوش مصنوعی مولد پاسخهای خود را بگیرد.
انویدیا در رویداد کامپیوتکس 2023 نیمنگاهی به آنچه را که احتمالاً آینده بازیهای ویدیویی خواهد بود، به نمایش درآورد. در این ویدیو بازیکن بهجای انتخاب از بین گزینههای مختلف دیالوگ که معمولاً روی صفحه در دسترس قرار میگیرند، با میکروفن و صدای خودش صحبت میکند و پاسخش را از هوش مصنوعی مولد میگیرد.
انویدیا تأکید میکند که انعطافپذیری یکی از قابلیتهای اصلی پلتفرم ACE است و به شخصیتها اجازه خواهد داد تا با پسزمینههای مختلفی که توسط توسعهدهنده برای آنها در نظر گرفته میشود، به حرفهای بازیکن پاسخ دهند.
درباره پلتفرم انویدیا ACE چه میدانیم؟
انویدیا ACE صرفاً یک مدل هوش مصنوعی تولید متن نیست؛ این پلتفرم میتواند با کمک هوش مصنوعی انیمیشن شخصیتها را تغییر دهد تا حرکاتشان با پاسخهایشان هماهنگ شود. این شرکت میگوید سیستم آنها بهگونهای ساخته شده است که به شخصیتهای داخل بازی اجازه میدهد تا با یکدیگر هم گفتوگو داشته باشند و شروع گفتوگو لزوماً نیازمند اقدام از سوی بازیکن نباشد.
این دمو با همکاری شرکت Convai ساخته شده است و از موتور Unreal Engine 5 استفاده میکند. هدف از ساخت این دمو به نمایش گذاشتن ابزارهای پلتفرم ACE بوده است که شامل ابزارهای NeMO برای استفاده از مدلهای زبانی بزرگ، Riva برای تبدیل گفتار به متن و متن به گفتار و غیره میشود.
پلتفرم ACE هنوز در دست توسعه قرار دارد و انویدیا اعلام نکرده است که این پلتفرم چه زمانی عرضه خواهد شد. فعلاً اطلاعات زیادی درباره این فناوری در دسترس نیست، اما این شرکت میگوید بخش عمده پردازشهای این پلتفرم روی فضای ابری اجرا میشود؛ بنابراین احتمالاً به سختافزارهای عجیبی برای استفاده از این قابلیت نیاز نخواهیم داشت.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.