ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لکسوس LBX
اخبار خودرو

نسخه اسپرت لکسوس LBX براساس تویوتا کرولا GR‌ توسعه یافت

مشتریان ژاپنی اکنون قادر هستند تا لکسوس LBX اسپرت را خریداری کنند. مدل LBX Morizo ​​RR در جریان نمایشگاه توکیو 2024 معرفی شد.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۵ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۰

لکسوس LBX یکی از کراس‌اوورهای کوچک برند لوکس تویوتا است که براساس تویوتا یاریس کراس توسعه یافته است. لکسوس تصمیم دارد تا اکنون نسخه‌ای اسپرت از این خودرو را به بازار بفرستد تا مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشاند. این خودرو لکسوس LBX Morizo ​​RR نام دارد و از پیشرانه تویوتا کرولا GR استفاده خواهد کرد.

مشتریان ژاپنی اکنون قادر هستند تا لکسوس LBX Morizo ​​RR را خریداری کنند. این کراس‌اوور اسپرت برای نخستین بار در جریان نمایشگاه خودرو توکیو 2024 معرفی شد. پیشرانه این خودرو با کد G16E-GTS شناخته می‌شود. این پیشرانه یک موتور 1.6 لیتری سه‌ سیلندر توربوشارژر است که حداکثر 300 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. پیشرانه G16E-GTS نخستین بار در هاچ‌بک اسپرت تویوتا کرولا GR ظاهر شد. مدتی بعد در تویوتا یاریس GR‌ نیز این پیشرانه مورد استفاده قرار گرفت.

مشخصات نسخه اسپرت لکسوس LBX

موتور G16E-GTS در مدل‌های GR‌ یاریس و کرولا، با گیربکس شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک جفت می‌شود. در حال حاضر لکسوس LBX Morizo ​​RR تنها با گیربکس شش سرعته دستی عرضه شده است. با این حال اسناد سفارش این خودرو برای بازار کانادا نشان می‌دهد که به زودی گیربکس اتوماتیک نیز در این خودرو نصب خواهد شد. شتاب صفرتاصد لکسوس LBX Morizo ​​RR معادل 5.2 ثانیه اعلام شده است. البته مشخص نیست این خودرو با کدام نوع گیربکس می‌تواند چنین شتابی را ثبت کند.

لکسوس LBX

لکسوس LBX Morizo ​​RR یک خودرو تمام چرخ محرک است. رینگ‌های 19 اینچی با لاستیک‌های 235/45 زیر این خودرو قرار گرفته‌اند. وزن نسخه دنده دستی 1140 کیلوگرم است. نسخه اتوماتیک 30 کیلوگرم سنگین‌تر است. نسخه اسپرت کراس‌اوور لکسوس پهن‌تر و کم‌ارتفاع‌تر از نسخه استاندارد است.

لکسوس LBX Morizo ​​RR از نظر ابعاد و اندازه، در جایگاهی مابین تویوتا یاریس GR و تویوتا کرولا GR قرار می‌گیرد. ترمزهای این خودرو برای انطباق با موتور قوی‌تر، بهینه‌سازی شده‌اند. کیت بدنه اسپرت نیز ظاهر تهاجمی‌تری را به این خودرو بخشیده است. خروجی‌های اگزوز دوگانه نیز در بخش عقب خودرو قابل مشاهده هستند. درون کابین نیز از چوب برای تزیین فضای داخلی استفاده شده است.

Lexus

قیمت پایه مدل LBX Morizo ​​RR فارغ از نوع گیربکس، 41600 دلار (2.38 میلیارد تومان) اعلام شده است. همچنین مشتریان می‌توانند آپشن‌های سفارشی را برای این خودرو انتخاب کنند که در آن صورت قیمت کراس‌اوور لکسوس به 46000 دلار (2.62 میلیارد تومان) خواهد رسید. نسخه ویژه‌ای از این خودرو نیز در تعداد محدود 100 عدد به تولید خواهد رسید که مالکان آن از طریق قرعه‌کشی مشخص می‌شوند. لکسوس LBX Morizo ​​RR، نخستین محصول این شرکت است که از موتور سه‌سیلندر استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی