ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

ارتباط سمعک با بهبود روابط اجتماعی

سمعک در حال حاضر مهم ترین وسایل کمک شنوایی در افراد کم شنوا است. سمعک که در ابتدا به صورت مخروطی شکل و بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می گرفته که استفاده از آن با ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سمعک در حال حاضر مهم ترین وسایل کمک شنوایی در افراد کم شنوا است. سمعک که در ابتدا به صورت مخروطی شکل و بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می گرفته که استفاده از آن با مشکلات زیادی همراه بوده است، با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی سمعک نیز پیشرفت بسیاری کرده. این وسیله الکترونیکی که در درون گوش قرار می گیرد اصوات اطراف را دریافت کرده و بسته به نیاز فرد آن را تقویت می کند و سپس به گوش فرد کم شنوا می رساند. استفاده از سمعک باعث افزایش روابط اجتماعی و همچنین بهبود روابط اجتماعی فرد می شود. سمعک از نظر محل قرار گیری و تکنولوژی دارای انواع مختلفی است.

انواع سمعک از نظر تکنولوژی

سمعک از اجزای مختلفی مانند رسیور، تقویت کننده و بلندگو تشکیل شده است. همانگونه که گفته شد سمعک اصوات اطراف را دریافت می نماید. سمعک صدا را از طریق میکروفون دریافت می کند که امواج صوتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند و آنها را به تقویت کننده می فرستند. تقویت کننده قدرت سیگنال ها را افزایش می دهد و سپس آنها را به سمت گوش می فرستد، جایی که بلندگوها قرار گرفته اند. انواع سمعک از نظر تکنولوژی شامل سمعک آنالوگ، سمعک دیجیتال، سمعک هوشمند، و سمعک هوشمند بدون سیم تشکیل می شود. که در حال حاضر سمعک هوشمند بدون سیم یا همان سمعک وایرلس یکی از پیشرفته ترین و پرمخاطب ترین نوع سمعک است. 

سمعک نامرئی یا مینیاتوری

همانگونه که در قبل گفته شد استفاده از سمعک برای افراد کم شنوا باعث بهبود روابط اجتماعی در افراد می شود، علیرغم تکنولوژی و پیشرفت سمعک، هنوز برخی افراد به علت ذهنیت گذشته خود از بزرگ بودن سمعک، از استفاده از سمعک اجتناب می کنند. اما باید به این نکته اشاره کنیم که در حال حاضر سمعک ها از نظر اندازه و موقیعت قرار گیری به انواع مختلفی تقسیم می شود برای مثال سمعک نامرئی به گونه ای ساخته و طراحی شده است که در داخلی ترین قسمت استخوانی گوش قرار می گیرد و اصلا در دیدرس قرار ندارد. یکی از بارزترین ویژگی این سمعک مینیاتوری بودن آن است.

نکاتی که هنگام خرید سمعک باید به آن دقت شود

سمعک به مقدار زیادی کیفیت شنیداری این افراد را بهبود می بخشد و در اصل سمعک برای این افراد مانند یک فیلتر در گوششان عمل می کند. در بازار مدرن امروز تنوع سمعک بسیار زیاد است پس فرد کم شنوا حتما باید قبل از خرید به متخصص مراجعه کرده و آزمایش های لازمه را انجام داده و در هنگام خرید سمعک ویژگی های آن دقت کرد، از ویژگی های سمعک ها می توان به طول عمر باتری، ویژگی ضد آب و خیلی چیزهای دیگر اشاره کرد که وب سایت سمعک شنوایی قلهک با اطلاع رسانی روز می تواند شما را در تمام زمینه های مربوط به فروش سمعک راهنمایی کند و در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که هر چقدر تکنولوژی سمعک بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش می یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی