ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

hyundai kia
رپورتاژ آگهی

نکات کاربردی برای خرید خودروهای کارکرده در بازار

در بازار امروز ایران، به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای وارداتی، قیمت آنها سر به فلک کشیده. به همین خاطر اکثر کسانی که تنها به چشیدن طعم سواری خودروهای وارداتی علاقه دارند، باید ناچار در صدد ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در بازار امروز ایران، به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای وارداتی، قیمت آنها سر به فلک کشیده. به همین خاطر اکثر کسانی که تنها به چشیدن طعم سواری خودروهای وارداتی علاقه دارند، باید ناچار در صدد خرید خودرهای وارداتی کارکرده باشند. اما همیشه در اکثر موارد رانندگان ترجیح می‌دهند که یک خودروی صفر کیلومتر خریداری کنند. دلیل آن هم کاملا ساده است. برای خرید خودروی صفر کیلومتر نیازی به کارشناسی رنگ بدنه یا کارشناسی فنی خودرو نیست. مالک با خیال آسوده خودرو را خریداری می‌کند و دیگر اضطراب مشکلات احتمالی خودرو با او همراه نیست. اما هرچقدر هم که حس خرید خودروی صفرکیلومتر لذت‌بخش باشد، با ممنوعیت ورود آنها در دوسال گذشته، چاره‌ای جز خرید خودروی کارکرده نیست. پس چطور با این وجود باید خرید مطمئنی داشت؟

خودرو کارکرده دست دوم ماشین چی

مشکلات خرید خودرو کارکرده وارداتی

این روزها با افزایش قیمت ارز، هزینه تعمیر و نگه‌داری خودروهای وارداتی به شدت افزایش پیدا کرده. همین مساله باعث شده تا بابت تعمیر یک خرابی جزئی خودرو نیز، هزینه زیادی را متحمل شوید. از طرف دیگر هر چقدر که قیمت یک خودرو گران‌تر باشد، افت قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. به همین دلیل با یک کارشناسی اشتباه و غیر تخصصی، ممکن است نواقص موجود را متوجه نشوید و هنگام فروش آن خودرو، ضرر سنگینی را بپردازید.

متاسفانه مدتی است که حضور افراد سودجو در بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده وارداتی بسیار پر‌رنگ شده. کسانی که به خاطر منافع خود دست به هر کاری می‌زنند. اگر بر حسب اتفاق با یکی از همین افراد سودجو رو به رو شوید، امکان دارد ضرر گزافی گریبان‌گیر شما شود. پس باید در زمان خرید خودروی وارداتی کارکرده، با هوشیاری کامل عمل کنید. اما واقعا حین خرید خوردهای کارکرده باید به چه مواردی دقت داشت؟

خودرو کارکرده دست دوم ماشین چی

چک لیست مواردی که باید حین خرید خودرهای کارکرده وارداتی به آنها توجه کرد

قطعا برای افرادی که در حوزه خرید و کارشناسی خودرو مهارتی ندارند، این سوال مطرح می‌شود که چه مواردی را باید حین خرید خودرو چک کنیم؟ از دیرباز تا به امروز این تفکر در عوام مردم وجود داشته که " بدنه سالم باشه، موتور رو میشه تعمیر کرد". اما حالا به نظر شما با هزینه‌های هنگفت تعمیر خودرو، باز هم می‌توان چنین عقیده‌ای داشت؟

خودرو کارکرده دست دوم ماشین چی

بررسی وضعیت بدنه خودرو

در این مورد همه کارشناسان خودرو هم نظر هستند. قطعا باید وضعیت بدنه خودرو به خوبی بررسی شود. زیرا هر گونه خرابی، قلم گیری، فرو رفتگی، صافکاری و یا نقاشی، تا آخر همراه خودرو خواهد ماند. هر لکه رنگی که روی خودرو وجود داشته باشد، می‌تواند از ارزش آن بکاهد. متاسفانه برخی افراد حاضرند به هر قیمتی یک خودروی وارداتی کارکرده داشته باشند. به همین دلیل ترجیح می‌دهند که خودرویی را خریداری کنند که حتی تمام بدنه آن رنگ شدگی داشته باشد. اما آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که اگر مالک قبلی خودرو به ظاهر آن که در معرض نمایش است اینطور اهمیت داده، وضعیت موتوری آن چطور خواهد بود؟ پس کارشناسی رنگ خودرو در گام اول مهم‌ترین بخش خرید خودروی کارکرده وارداتی است.

خودرو کارکرده دست دوم ماشین چی

بررسی وضعیت سلامت موتور و گیربکس

همانطور که اشاره کردیم، متاسفانه اکثر کارشناسان خودرو بیشترین وسواس را برای کارشناسی رنگ خودرو دارند. این بی‌اهمیتی نسبت به سلامت وضعیت موتوری خودرو، باعث می‌شود تا خریدار به شدت متضرر شود. در حال حاضر کارشناسان انگشت شماری به مشکلات موتوری خودرو نیز انجام می‌دهند. به عنوان مثال در حال حاضر، ماشینچی با استفاده از دستگاه‌های تمام مکانیزه روز دنیا و متخصصان خبره و دوره دیده، وضعیت موتور و گیربکس خودرو را نیز به خوبی بررسی می‌کنند. به این ترتیب شما می‌توانید از بابت سلامت خودرویی که قصد خرید آن را دارید، آسوده خیال باشید. خرید خودروی وارداتی به نوبه خود بسیار هزینه‌بر است. پس با این کار می‌توانید جلوی هزینه و بعضا ضرر‌های احتمال را بگیرید.

خودرو کارکرده دست دوم ماشین چی

بررسی وضعیت سیستم تعلیق

بررسی وضعیت سیستم تعلیق خودروهای کارکرده از نظر کارشناسان خودرو در اولویت اخر قرار داشته و اغلب از آن چشم‌پوشی می‌کنند. این در حالی است که برای تعمیر سیستم تعلیق یک خودروی لوکس امروزی، هزینه‌های بسیار سنگینی را باید بپردازید. تصور کنید که چند صد میلیون تومان بابت خودروی مورد علاقه خود پرداخت کرده‌اید. بعد از مدتی سیستم تعلیق آن دچار مشکل می‌شود. با مراجعه به نمایندگی متوجه خواهید شد که به ازای هر کمک فنر، باید چندین میلیون تومان بپردازید؟ در آن لحظه چه حالی خواهید شد؟ علاوه بر اینکه تعمیر مشکلات احتمالی سیستم تعلیق نسبتا پرخرج است، ممکن است ایمنی خودرو را نیز در معرض خطر قرار دهد.

https://static.digiato.com/digiato/2018/11/BF29C864-8F6D-4F85-A9BB-86453286468F.jpeg
شرایط بد نگهداری در گمرک کشور باعث می شود که بعضا حتی خودروهای صفر کیلومتر نیز با نقص فنی مواجه شوند

پس چرا بیش از بروز حادثه جلوی آن را نگیریم؟ با کارشناسی صحیح پیش از خرید خودرو کاملا می‌توان جلوی بروز خسارت‌های آتی را گرفت. به همین دلیل همواره حتی قبل از واریز کردن مبلغ بیعانه، اقدام به کارشناسی حرفه‌ای کنید. ترجیحا باید این کار توسط یک تیم حرفه‌ای صورت بگیرد. در حال حاضر ماشینچی تنها برندی است که از دستگاه‌های مکانیزه و خودکار کارشناسی خودرو بهره می‌گیرد. پس با خیال آسوده خرید کرده و از ضررهای احتمالی تا حد امکان دوری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • milad1376
    milad1376 | ۲۶ آذر ۱۳۹۸

    حاضرم ماشین 50 سال کارکرده خارجی بخرم ولی هزار تومن واسه خرید خودرو صفر داخلی خرج نکنم.

  • ma.ahmadi
    ma.ahmadi | ۲۴ آذر ۱۳۹۸

    من به شخصه ترجیح میدم ماشین 15سال کارکرده خارجی بگیرم تا ماشین نو ایرانی، ماشینو تحویل گرفتم بعد از چند وقت فهمیدم ماشین در جلوش توی نمایندگی رنگ شده

مطالب پیشنهادی