ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

قفل‌های دیجیتال، امنیت یا تجملات؟

یکی از سوالاتی که بارها و بارها مخاطبان خرید قفل های الکترونیکی با آن مواجه شده اند این است که آیا خرید یک قفل الکترونیکی امنیت بیشتری را به آنها میدهد و یا استفاده از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از سوالاتی که بارها و بارها مخاطبان خرید قفل های الکترونیکی با آن مواجه شده اند این است که آیا خرید یک قفل الکترونیکی امنیت بیشتری را به آنها میدهد و یا استفاده از درب های به اصطلاح ضد سرقت با قفل های چند زبانه مکانیکی؟

در پاسخ به این سوال میتوان گفت که جهت رسیدن به حداکثر میزان امنیت نیاز به هر دوی این ابزارها در کنار یکدیگر میباشد. و هر کدام از این ابزارها به تنهایی به شما امکانات خاصی را میدهد که در این مقاله به مرور این موارد میپردازیم.

اولین و موثر ترین امکان استفاده از قفل دیجیتال عدم نیاز به یک ابزار مکانیکی به نام کلید میباشد ، بارها و بارها دیده شده که گم شدن کلید، جا گذاشتن آن و یا در اختیار کودکان قرار گرفتن کلید مکانیکی باعث ایجاد شک و شبهه در امنیت درب شده و این تردید را که شخص سومی از روی کلید کپی کرده باشد برای کاربر ایجاد مینماید . شما با در اختیار داشتن یک قفل دیجیتال  میتوانید درب واحد خود را با اثر انگشت باز نمایید که این ابزار تمام نگرانی های ذکر شده در بالا را از بین میبرد

همچنین برای همه ما پیش آمده است که شک کنیم درب منزل را در هنگام خروج  و یا استراحت شبانگاهی قفل نموده ایم یا خیر، با استفاده از قفل های دیجیتال اتومات، شما دیگر نگران این موضوع نخواهید بود و اطمینان دارید که با بستن درب، دستگیره شما درب را قفل می کند.

از دیگر موارد بسیار جذاب قفل های دیجیتال میتوان به امکان ایجاد دسترسی و یا عدم دسترسی افراد مختلف توسط مدیر اشاره نمود. در دفاتر اداری و تجاری مدیر می تواند از راه دور و از طریق گوشی همراه خود دسترسی کارکنان خود را محدود نماید. به عنوان مثال از ساعت 5 عصر تا 8 صبح امکان باز شدن درب برای کارمند فراهم نباشد. تنها اثر انگشت کارمند در بازه زمانی 8 صبح تا 5 عصر قفل را باز نماید و یا درصورت اخراج کارمند و یا مرخصی کارمند، مدیر از راه دور میتواند ورود و خروج کارمند خود را محدود نماید.

همچنین مدیر مجموعه میتواند از طریق گوشی همراه خود از دستگاه گزارش بگیرید و ساعت ورود خروج و بازشدن درب را چک نماید. این امکان برای قفل های هتلی روستیک نیز به مدیر مجموعه این امکان را میدهد تا کارت هایی با سطح دسترسی متفاوت جهت پرسنل و میهمانان هتل صادر نمایند ، به عنوان مثال مشتری با کارت اطاق خود می تواند درب اطاق خود را باز نماید، از خدمات صبحانه هتل استفاده نماید، درب ورودی سالن ورزش هتل را باز نماید، قفل کمد استخری و یا قفل کمد باشگاه واقع در هتل را باز نماید و  از خدمات دیگر هتل درصورت تایید مدیریت استفاده نماید و مدیر هتل نیز قابلیت رهگیری تمام موارد را دارا میباشد .

همچنین امکان استفاده از رمز یکبار مصرف از دیگر موارد جذاب استفاده از قفل های دیجیتال روستیک میباشد. با استفاده از این امکان شما یک رمز جهت تنها یکبار استفاده برای یک بازه خاص را صادر مینمایید . به عنوان مثال شما خانه را به قصد سفر  ترک کرده و فراموش کرده اید که کولر خانه را خاموش کنید، در بین مسیر میتوانید از یکی از همسایه ها و یا اقوام خواهش کنید که با کدی که شما برای آنها از طریق کوشی همراهتان ایجاد کرده اید به قفل مراجعه کنند و درب را باز نمایند. اما این رمز تنها برای یکبار استفاده درب را باز مینماید و اگر شخصی که کد را در اختیارش قرار داده اید مجددا به درب رجوع کند، رمز کار نمیکند.

اما در کنار تمام این ویژگی های جذاب مشکل اصلی قفلهای دیجیتال داشتن زبانه های کوچک و یا به اصطلاح کم مقاوم میباشند. این امر باعث شده تا بسیاری از مشتریان استفاده از قفل های مکانیکی و یا درب های ضد سرقت را که زبانه های متعدد دارند را جذاب بدانند .

حال برند هایی مانند ADLER ،HUMMER ،RUSTIC اقدام به ساخت قفل های دیجیتالی نموده اند که علاوه بر امکانات قفل های دیجیتال امکان نصب بر روی دربهای ضد سرقت و همچنین قفل های چند زبانه را فراهم نموده  و کاربران با استفاده از این محصولات میتوانند امنیت مورد نظر خود را تامین نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mostafa.az
    mostafa.az | ۲۳ فروردین ۱۴۰۰

    من از قفل اثر انگشتی Alock استفاده میکنم و واقعا راضی ام.

مطالب پیشنهادی