ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

سئو چیست و چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟

روزانه 5/3 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود! آماری به این بزرگی بدون شک نشان می دهد که در حال حاضر مردم به صورت آنلاین چیزهایی که کسب و کار شما ارائه می دهد ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

روزانه 5/3 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود! آماری به این بزرگی بدون شک نشان می دهد که در حال حاضر مردم به صورت آنلاین چیزهایی که کسب و کار شما ارائه می دهد را جستجو می کنند. اما چگونه می توان از تمام این پتانسیل موجود بهره برد؟

در این مرحله ارتباط با افراد متخصص در زمینه سئو و آموزش سئو اهمیت خود را نشان می دهد.

سئو چیست؟

سئو مخفف "بهینه سازی موتور جستجو" (Search Engine Optimization) می باشد. سئو یک رشته بازاریابی دیجیتال است که در سال های اخیر به سرعت رشد یافته است. به عبارت ساده تر، سئو عملی است که در آن از موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ استفاده می کنید تا بازاریابی کسب و کار خود را انجام دهید و برند خود را در معرض دید میلیاردها انسان که روزانه در حال جستجو آنلاین هستند، قرار دهید.

وقتی که موتورهای جستجو مثل گوگل روش تبلیغات پولی را پیشنهاد می دهند، سئو چیزی است که شما می توانید بدون پرداخت هزینه تبلیغات می شود، از آن استفاده کنید.

تاثیر سئو

سئو قسمتی از استراتژی بزرگ بازاریابی دیجیتال و همچنین بخش جدانشدنی آن به حساب می آید. فعالیت های زیادی وجود دارد که شما می توانید با سرمایه گذاری در آن ها کسب و کار خود را بوسیله اینترنت گسترش دهید:

  • رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی ویدیویی/یوتیوبی
  • تبلیغات فیسبوک
  • تبلیغات لینکدین

لیست بالا را حتی می توان بیشتر گسترش داد. یک چیز جالب که سئو را از دیگر روش های بازاریابی دیجیتال متمایز می کند این است که مردم در حال جستجو چیزی هستند.

اگر شما تبلیغات در فیسبوک بخرید، اساسا سبب اختلال و پرتی حواس شخصی می شوید که به صورت بی هدف در حال پرسه زنی در صفحات است. اگر شما در اینستاگرام پست هایی بگذارید، مردم صرفا پست شما را در حال گذر از میان صدها پست دوستانشان می بینند. بنابراین، ممکن است موفق به جلب توجهشان نشوید.

در مقابل، وقتی کسی به سراغ موتور جستجو می رود، در حال جستجو چیزی است. در اینجاست که سئو تاثیر خود را نشان می دهد.

در واقع، سئو به معنای قرار دادن خود در مقابل سوال های مردم و پیشنهاد راه حل است.

چند نفر از موتورهای جستجو استفاده می کنند؟

32/2 میلیارد کاربر فیسبوک وجود دارد.1 میلیارد نفر هم در اینستاگرام فعال هستند. اما هیچکدام از این ها به آمار جستجوهایی که روزانه انجام می شود نزدیک نیست. تقریبا 5/3 میلیارد جستجو روزانه در حال انجام است. اکثر ترافیک صفحات وب در اینترنت ناشی از موتورهای جستجو می باشد.

به ازای هر 100 نفری که وارد اینترنت می شوند، 93 نفر آنها شروع به جستجو می کنند.

آن ها چیزی که به دنبالش هستند را در نوار جستجو تایپ می کنند. بر روی دکمه "جستجو" کلیک می کنند و وب سایت های بی شماری به عنوان نتایج ظاهر می شوند. این نتایج بر اساس تلاش موتور جستجو به منظور متصل کردن درخواست جستجوی شخص به مناسب ترین و مفیدترین صفحات وب است. شما احتمالاً با این فرآیند آشنا هستید ، زیرا روزانه از بسیاری از موتورهای جستجو، همچون بسیاری از مردم جهان، استفاده می کنید. هنگامی که آنها یک سؤال را تایپ و ارسال می کنند، چیزی شبیه به این را مشاهده خواهند کرد:

همانطور که قابل مشاهده است، بیش از نتایج یک جستجوی ساده در این صفحه وجود دارد و به چند روش مختلف می توان کسب و کار خود را به مردم عرضه کرد:

  • تبلیغات پولی: اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که برای یک جستجوی مشخص نشان داده می شوید، می توانید در Google Ads سرمایه گذاری کرده و بابت هر کلیک دریافتی، مبلغی پرداخت کنید.
  • رتبه بندی ارگانیک (غیر پولی): هر چیز دیگری که در صفحه مشاهده می کنید همان چیزی است که ما از آن به عنوان ارگانیک یاد می کنیم. به عبارت دیگر، برای این نتایج مبلغی پرداخت نمی شود بلکه کسب هم می شود. اینها نتایجی هستند که اکثر افراد هنگام صحبت درباره سئو به آنها اشاره می کنند.

ممکن است تبلیغات پولی را که به عنوان PPC) Pay Per Click) یا حتی SEM) Search Engine Marketing) یاد می شوند، شنیده باشید. در این پست ما در مورد بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک صحبت خواهیم کرد، اگرچه Google Ads می تواند گزینه تبلیغاتی دیجیتالی مطلوب برای کسب و کار شما باشد.

چگونه سئو بر کسب و کار ما تاثیر می گذارد؟

به سوال اصلی برگردیم. پاسخ واقعی این است: اگر شما در موتورهای جستجو رتبه خوبی ندارید، تأثیری در کسب و کار شما هم نمی گذارد. در واقع شما هر روز 5/3 میلیارد فرصت را از دست می دهید.

اما اگر در موتورهای جستجو رتبه بندی می شوید، تاثیر آن می تواند بسیار زیاد باشد. هر ماه می توانید هزاران بازدید کننده اضافی در وب سایت خود داشته باشید. اگر سایت شما در تبدیل ترافیک به لید (Lead generation، فرایند جذب مخاطب) خوب است، شما می توانید هر ماه صدها لید (Lead، در مورد کسانی به کار می رود که به هر صورت و روشی با محصول یا خدمات یک سازمان آشنا شده اند و برای کسب اطلاعات به آن سازمان مراجعه می کنند، مخاطب یا مشتری راغب) داشته باشید. اینگونه است که سئو بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد. پس تأثیر سئو بسیار زیاد است.

هدف سئو چیست؟

برای اکثر مشاغل، هدف سئو کسب مخاطب از موتورهای جستجو است، از طریق:

  • افزایش ترافیک ارگانیک
  • بهبود رتبه بندی کلیدواژه ها
  • کسب جایگاه صفحه اول گوگل برای کلمه کلیدی های بیشتر

به منظور به دست آوردن لیدها، به ترافیک ارگانیک نیاز دارید و برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک، باید برای کلیدواژه هایی که مخاطبان در جستجوی آنها هستند، رتبه بالایی داشته باشید.

کلیدواژه چیست؟

کلیدواژه یک کلمه یا رشته ای از کلمات است که کسی در موتور جستجو تایپ می کند. این می تواند "چگونگی پخت مرغ بدون سوزاندن ماهی تابه" و یا "لیست وکیل های خانوادگی در نزدیکی یک منطقه" باشد. مؤلفه کلیدی سئو این است که اطمینان بدهد که وب سایت شما برای کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کارتان، بهینه می شود.

برعکس، هر چه کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می شوید بیشتر باشد، شانس بیشتری خواهید داشت و احتمال اینکه افراد بیشتری از طریق سایت با کسب و کار شما آشنا شوند، بیشتر می شود.

چگونه می توانید رتبه خود را بهبود دهید؟

موتورهای جستجو مانند گوگل برای نشان دادن نتایج جستجوی یک کاربر، هزاران عامل را در نظر می گیرند. در مورد این که چه عواملی دقیقا مورد بررسی گوگل قرار می گیرد، بحث زیادی وجود دارد که ما به همه آنها نمی پردازیم، اما در اینجا دو عامل مهم بیان شده است:

  • ارتباط محتوا به جستجو
  • کیفیت و کمیت لینک ها به صفحه

به عنوان یک کسب و کار محلی، عامل اصلی دیگر سیگنال های محلی است. این ها شامل Google My Business listing، سایتیشن ها (Citations)، ریویوها (Reviews) و موارد دیگر می شود.

ما می توانیم ساعت ها تلاش کنیم تا الگوریتم جستجوی گوگل را بشکنیم. اما در آخر، این دو عامل همچنان مهمترین عوامل هستند. اگر می خواهید در گوگل رتبه بهتری کسب کنید، مطالبی را که برای جستجوگر مناسب و با ارزش باشد، بنویسید و بک لینک (Backlink، لینک های ورودی به یک صفحه اینترنتی) به دست آورید. اگر می خواهید در این حوزه جذاب به یک متخصص حرفه ای تبدیل شوید می توانید در دوره های آموزش سئو آزمایشگاه تخصصی سئو شرکت کنید.

بهترین عمل های سئو

منابع بی شماری در وب برای کمک به شما در شروع کار وجود دارد، اما در اینجا فقط به چند نکته پایه اشاره می کنیم:

  • اطمینان حاصل کنید که یک وب سایت با کاربری و نویگیشن آسان دارید.
  • محتوای منحصر به فردی را ایجاد کنید که برای مخاطب شما مفید باشد.
  • از کلیدواژه هایی در سایت خود استفاده کنید که مخاطبان در جستجوی آن هستند.
  • تگ های عنوان (Title) و متا دیسکریپشن (Meta Description) ایجاد کنید.
  • محتوای خود را در شبکه های رسانه های اجتماعی و با اینفلوئنسر ها به اشتراک بگذارید.
  • ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console را پیاده سازی کنید تا به شما در پیگیری پیشرفت تان کمک کنند.
  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما پر از خطاهای فنی نیست.

عدم وجود و یا وجود یک استراتژی سئو ضعیف، تأثیر مستقیمی بر درآمد، سود و زیان شما دارد و با گذشت زمان، این اثر بزرگتر می شود. اگر وب سایت شما قلب استراتژی بازاریابی شماست، یک استراتژی سئو سالم همچون رگی است که خون را پمپ می کند. این ممکن است فقط یک قطعه از استراتژی شما باشد، اما بدون آن هیچ کس محتوای شما را پیدا نمی کند و در مورد کسب و کار شما اطلاعاتی کسب نمی کند.

اگر شما در سئو سرمایه گذاری نکنید، بزرگترین فرصت خود را برای استفاده از ترافیک وب سایت، رها کرده اید. این بدان معناست که ترافیک، لیدها و فروش از میان انگشتان شما خواهد لغزید. اثر سئو را دست کم نگیرید و از دست ندهید.

اگر پیدا کردن نیروی متخصص سئو برای شما دشوار است می توانید خودتان موارد سئوی سایت را به دست بگیرید وبا گذراندن چندین دوره آموزش سئو وضعیت ترافیک سایتتان را بهبود ببخشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی