ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چگونه از کند شدن گوشی سامسونگ جلوگیری کنیم؟

گوشی سامسونگ صرف نظر از قیمت آن و در مقایسه با مدل‌های متعددی که در بازار موجود است، جزء گوشی‌های قدرتمند و خوب بازار محسوب می‌شود؛ اما با این حال ممکن است در مواردی این ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

گوشی سامسونگ صرف نظر از قیمت آن و در مقایسه با مدل‌های متعددی که در بازار موجود است، جزء گوشی‌های قدرتمند و خوب بازار محسوب می‌شود؛ اما با این حال ممکن است در مواردی این گوشی‌ها نیز همانند بسیاری دیگر از موبایل‌های موجود در بازار مشکلاتی داشته باشند خصوصاً اگر از گوشی خود مدت طولانی است که استفاده می‌کنید؛ در این صورت ممکن است عملکرد آنها کمی کند شود. جالب است بدانید که این مورد ممکن است برای هر گوشی با هر مدل و هر برندی اتفاق بیافتد و مختص به یک برند خاص نیست؛ اما در ادامه 19کالا به ترفندهایی برای رفع مشکل کندی گوشی‌های سامسونگ اشاره می‌کند.

به نظر شما چگونه می‌توان از کند شدن گوشی سامسونگ به مرور زمان جلوگیری کرد؟ در ادامه به ترفندهایی برای رفع این مشکل اشاره خواهیم کرد.

ری استارت کردن

اولین مرحله و اولین موردی که شاید همه ما نه تنها در مورد گوشی سامسونگ، بلکه هر برندی امتحان کرده‌ایم، ری‌استارت کردن است. همیشه لازم نیست به دنبال راه‌حل‌های پیچیده باشید، گاهی ساده‌ترین روشن بهترین نتیجه را به همراه دارد. این امر در مورد گوشی‌های سامسونگ هم صادق است. در واقع اولین تجویز در این موارد روشن و خاموش کردن گوشی سامسونگ یا همان ری‌ستارت کردن است.

اگرچه انتظار می‌رود که برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها همیشه به خوبی کار کنند؛ اما ظاهراً این امر ممکن است همیشه هم اتفاق نیافتد به همین منظور ری‌استارت کردن اولین و ساده‌ترین راه حل است. 19کالا به شما پیشنهاد می‌دهد که قبل از اینکه راه‌حل جدی‌تری را برای رفع مشکل کند شدن گوشی سامسونگ در نظر بگیرید آن را ری‌استارت کنید. با این عمل از اختلال ناشی از تولید یک سری کد‌های ناخواسته در گوشی خود خلاص خواهید شد. بعد از آن می‌توانید اگر مشکل جدی‌تری دارید را پیدا کنید. همان طور که می‌دانید اگر به مدت 2 ثانیه دکمه پاور را فشار دهید می‌توانید موبایل خود را ری‌استارت کنید در صورتی که دکمه بیکسبی فعال باشد هم می‌توانید با فشار همزمان دکمه پاور و دکمه کم کردن صدا این کار را انجام دهید.

بررسی اپلیکیشن ها

دلیل دیگری که 19کالا برای کند شدن گوشی سامسونگ بیان می‌کند این است که احتمالاً این کندی مربوط به عملکرد بد دو یا چند اپلیکیشن است. حال چگونه بفهمیم برنامه‌هایی که نصب کرده‌ایم مشکل ساز هستند یا خیر؟ یکی از نشانه‌های این اختلال می‌تواند مصرف بیش از حد باتری باشد، از‌ این‌رو این نکته را در نظر داشته باشید که خالی شدن باتری همیشه هم مربوط به خود باتری نیست و حتی ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد که باید به این موارد هم توجه داشته باشید. بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم که کندی گوشی به همراه مصرف بالای باتری را جدی بگیرید و به برنامه‌های نصب شده، مشکوک شوید. حال چگونه می‌توانید مشکل ‌را تشخیص دهید و آن را برطرف کنید؟ می‌توانید از طریق Setting> device care> battery> battery usage  مصرف باتری خود را کنترل و بازرسی کنید.

با بررسی میزان باتری مصرف شده در یک گوشی سامسونگ در می‌یابید که صرف نظر از برخی از برنامه‌هایی که مصرف باتری زیادی دارند، کدام یک مصرفی غیر معمول داشته‌اند. برای مثال برنامه‌های D3 مثل بازی‌ها مصرف باتری زیادی دارند؛ اما مصرف باتری برای سایر برنامه‌ها باید 1 تا 5% باشد. در نظر داشته باشید که یکی دیگر از دلایلی که همیشه باید چک کردن مصرف باتری را در برنامه‌ی روزانه خود بگنجانید این است که می‌توان از این طریق، برنامه‌هایی را که بیش از حد مجاز باتری مصرف کرده را به عنوان یک برنامه مشکل‌ساز شناسایی کنید و حتی اگر برنامه‌ای را اخیراً باز نکرده و در این لیست مشاهده کردید ممکن است یک مشکل نگران‌کننده باشد و باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید .

جالب است بدانید که رابط کاربری گوشی سامسونگ این امکان را در بسیاری از مدل‌ها فراهم کرده تا کاربران بتوانند حتی مصرف باتری روزهای قبل گوشی خود را نیز مورد بررسی قرار دهند. چک کردن مصرف باتری در روزهای قبل نیز دید کلی‌تری نسبت به گوشی به شما می‌دهد. یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید برای جلوگیری از کند شدن گوشی سامسونگ و یا رفع آن انجام دهید این است که میزان اشغال حافظه رم توسط برنامه خاصی که در گوشی شما نصب شده را بررسی کنید. اگر مشاهده کردید که حافظه گوشی شما بیش از اندازه اشغال شده، قطعاً می‌تواند مربوط به یک برنامه مخرب باشد. از‌این‌رو میزان حافظه‌ای را که هر برنامه می‌تواند در گوشی سامسونگ اشغال کند را نیز بررسی کنید. برای اینکار به قسمت Setting بروید و از device care گزینه memory را انتخاب کنید؛ اما در نظر داشته باشید که میزان حافظه باقی مانده گوشی سامسونگ را هم بررسی کنید. اگر در گوشی سامسونگ خود برنامه‌ای را نصب کرده‌اید که از آن استفاده نمی‌کنید، اما حافظه زیادی اشغال کرده می‌توانید آن را Force stop کنید.

وضوح صفحه نمایش خود را کاهش دهید:

اگر مدلی از گوشی سامسونگ را خریداری کرده و یا با آن کار کرده باشید حتماً می‌دانید که به نسبت بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار خصوصاً گوشی‌های بالا‌رده و گران قیمت‌تر این کمپانی، حداکثر رزولوشن را دارند. جالب است بدانید که هر چه رزولوشن نمایشگر بالاتر باشد، پردازنده برای اجرای همه‌ی گرافیک‌هایی که روی نمایشگر اجرا می‌شوند بیشتر تلاش کرده و اجرای برنامه‌ها کندتر می‌شود. از‌این‌رو ممکن است بعد از مدتی عملکرد پردازنده مثل روز اول نباشد؛ اگر رزولوشن را کاهش دهید، پردازنده سرعت بیشتری می‌گیرد. از قسمت تنظیمات گوشی سامسونگ می‌توانید این کار را انجام دهید. بسیاری از مدل‌های گوشی سامسونگ حتی در رزولوشن‌های پایین‌تر نیز رضایت خاطر کاربران را جلب خواهند کرد و از آن جایی که در این گوشی‌ها تفاوت رزولوشن‌ها بسیار اندک است پس کاهش رزولوشن تأثیری زیادی بر کیفیت تصویر این گوشی‌ها نخواهد داشت.

برنامه‌های اضافی را حذف کنید.

بسیاری از ما برنامه‌هایی را نصب می‌کنیم بدون اینکه از آنها استفاده کنیم، غافل از اینکه این برنامه‌ها می‌توانند سرعت گوشی ما را کم کنند و علاوه‌بر این مقداری از حافظه را نیز اشغال می‌کنند. از‌این‌رو 19کالا به شما توصیه می‌کند که این برنامه‌ها را از حافظه گوشی حذف کنید. می‌توانید از مسیر setting>apps>menu button>sort by>last used برنامه مورد نظر خود را پیدا و حذف نمایید. حتی می‌توانید برنامه‌هایی که فعلا نیاز ندارید و ممکن است در آینده به آن نیاز پیدا کنید را غیر‌فعال کنید. با اینکار حافظه بیشتری از گوشی سامسونگ آزاد می‌شود. راه دیگری که 19کالا به عنوان یک روش ساده به شما پیشنهاد می‌کند برگرداندن تنظیمات گوشی به حالت تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری است. اما در نظر داشته باشید که با این کار تمام تنظیمات، تغییرات و سفارشی سازی‌هایی را که انجام داده‌اید پاک خواهد شد. از‌این‌رو به شما توصیه می‌کند که قبل از انجام این کار از اطلاعات خود فایل پشتیبان تهیه کنید.

نتیجه‌گیری:

اگر قیمت گوشی را در نظر داشته باشیم سامسونگ مدل‌های متنوعی را از این نظر راهی بازار کرده تا هم بتواند با شرکت‌های دیگر به خوبی رقابت کند و هم تمام سلایق را پوشش دهد. 19کالا به شما توصیه می‌کند که برای جلوگیری از کند شدن عملکرد گوشی خود تمام موارد گفته شده را در نظر داشته باشید، به این دلیل که علت اصلی کند شدن به نحوه‌ی استفاده شما از گوشی بر می‌گردد، از‌این‌رو با انجام برخی از کارهای بسیار ساده می‌توانید به مدت طولانی‌تری از گوشی خود استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • zahra azadi
    zahra azadi | ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    کراتینه مو با سس مایونز
    https://arga-mag.com/868952/%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%aa%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%85%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%d8%b3-%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%88%d9%86%d8%b2

  • Naser Zakhar
    Naser Zakhar | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

    شیائومی رابط MIUI اش که یکی از بهترین و شیک ترین رابط های کاربری در دنیای موبایل هست رو توی سه مرحله عرضه میکنه، حلقه اول شامل توسعه دهنده هاست، حلقه دوم کاربران بتا، و حلقه سوم بتای عمومی، بعد ازین که اوکی بود عرضه جهانی میکنه، اینقد برای کاربرش اهمیت قایل هست که ما محصول نهایی که دست کاربر هست یهترین عملکرد رو داشته باشه، کیفیت بالای گوشی هاش هم که دیگه نیازی به گفتن نداره، تجربه چند سااله من میگه، میتونین برین پرس و جو کنید..

  • Naser Zakhar
    Naser Zakhar | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

    قابل توجه اون دسته از دوستان که کمی اطلاعات فنی شون بالاست، رابط One UI که برای گوشی های سامسونگ میان رده و پایین رده طراحی میشه، اصلا باگ گیری نمیشه، فقط عرضه میشه بعدا عیب هاش مشخص میشه.
    توسعه و طراحی سری A و M دیگه دست کره یا حتی چین هم نیست، صفر تا صدش رو کشورهای هند و اندونزی انجام میدند، شما رسما دارین محصولات بنجل سامسونگ رو میخرین، سامسونگ کره همه تمرکزش رو روی سری S و نوت میذاره.
    نخرین، سامسونگ های مدل پایین نخرین..

  • آریا
    آریا | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

    چرا روی سامسونگ تاکید کرده.؟ همه تلفن های اندرویدی بعد از مدتی کند میشن . هرچه اندروید به خالص بودن نزدیک باشه دیرتر و کمتر کند میشه ولی در هر صورت میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی