ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بیمه‌ مهندسی چیست و چطور میتوان آن را تهیه کرد؟

پروژه‌های زیربنایی‌، عمرانی، سازه‌های صنعتی و ساختمانی در تمام مراحل ساخت، از زمان شروع پروژه تا نصب تجهیزات و ماشین‌آلات و همچنین در زمان راه‌اندازی تا تحویل موقت؛ در معرض خطرهای گوناگون و از بین ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۹

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پروژه‌های زیربنایی‌، عمرانی، سازه‌های صنعتی و ساختمانی در تمام مراحل ساخت، از زمان شروع پروژه تا نصب تجهیزات و ماشین‌آلات و همچنین در زمان راه‌اندازی تا تحویل موقت؛ در معرض خطرهای گوناگون و از بین رفتن سرمایه هستند، ضمن اینکه ممکن است پیمانکار و عواملبیمه‌گذار در نتیجه سهل‌انگاری یا خطاهای انسانی باعث وارد آمدن زیان‌هایی به اشخاص ثالث نیز شوند. بیمه‌های مهندسی این خطرها را تحت‌پوشش قرار می‌دهد و خسارت‌های ناشی از بروز حوادث را پرداخت می‌کند.

بیمه‌نامه‌های مهندسی

1-بیمه تمام‌خطر پیمانکاری(CAR)

بیمه تمام خطر پیمانکاری، بیمه‌ای است که پروژههای درحال احداث عمرانی و ساختمانی که ارزش مصالح در آنها از ارزش اقلام نصب شده بیشتر است -از قبیل ساختمان، پل، سد، راه، تونل، موج‌شکن،پروژه‌های آبیاری زهکشی و مانند آن- را تحت‌پوشش قرار می‌دهد. به‌عبارت دیگر، این بیمه، خسارت‌ها‌ و زیان‌های وارد شده به اموال بیمه‌شده را طبق تعهدات پرداخت می‌کند.

مدت بیمه تمام خطر پیمانکاری مطابق مدت قرارداد و جدول زمان‌بندی کار است و بیمه‌گذار می‌تواند دوره نگهداری (تحویل موقت) را نیز تحت‌پوشش قرار دهد.

2-بیمه تمام‌خطر نصب (E.A.R)

موضوع این بیمه‌نامه، پوشش تمام‌ خطر نصب ماشین‌آلات و تجهیزات و همچنین نصب هرگونه سازه با اسکلت فلزی است و شرایط آن مشابه بیمه تمام‌خطر پیمانکاران است. این بیمه، پروژه‌های در حال احداث تاسیساتی و سازه‌ای که عمده ارزش پروژه مربوط به اقلام نصب شده یا در حال نصب از قبیل کارخانه، نیروگاه، پالایشگاه، خطوط انتقال نیرو، پتروشیمی، سیستم‌های مخابراتی، اسکله‌های نفتی و... است را تحت‌پوشش قرار می‌دهد.

3-بیمه سازه‌های تکمیل شده (C.E.C.R)

در صورت اتمام پروژه‌های تمام‌خطر پیمانکاران یا بیمه تمام‌خطر نصب، مالکان می‌توانند در زمان بهره‌برداری، از بیمه سازه‌های تکمیل شده استفاده کنند. شرایط و پوشش‌های این بیمه‌نامه مشابه بیمه تمام‌خطر پیمانکاران است.

4-بیمه ماشین‌آلات و تجهیزات پیمانکاران (CPM)

این بیمه، ماشین‌آلاتی را که شماره شهربانی ندارند و برای کار در پروژه‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود، تحت‌پوشش قرار می‌دهد. برای مثال، می‌توان از ماشین‌آلات ساختمانی ـ راهسازی مانند لودر، بولدوزر، گریدر، بیل مکانیکی، غلطک، تاور کرین و جرثقیل نام برد. این نوع بیمه از انواع بیمه‌نامه‌های تمام‌خطر است که به‌جز چند استثناء که در شرایط عمومی بیمه‌نامه قید شده است، هر نوع خسارت ناگهانی را جبران می‌کند.

5-بیمه شکست ماشین‌آلات (M.B)

تمام دستگاه‌ها و تجهیزاتی که در زمان احداث می‌تواند تحت‌پوشش بیمه تمام‌خطر نصب قرار گیرند؛ در زمان بهره‌برداری می‌تواند تحت‌پوشش بیمه MB قرار داده شود. به عبارتی، هدف اولیه این بیمه، جبران خسارت‌های فیزیکی، ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی ناشی از شکست ماشین‌آلات و شکست ابزارهای مکانیکی و الکتریکی است.

6-بیمه فساد کالا در سردخانه (DOS)

این بیمه، خسارت‌های وارد شده به مواد یا کالاهای انبار شده در سردخانه را که به‌دلیل حوادث تحت‌پوشش در بیمه MB، سیستم تبرید سردخانه را دچار اشکال می‌کند، تحت‌پوشش قرار می‌دهد. به‌عبارت دیگر این بیمه، پوشش خسارت خرابی یا فساد کالا ناشی از شکست ماشین‌آلات سردکننده یا نشت مبرد از سیستم تبرید را شامل می‌شود. مدت بیمه DOS حداکثر یک‌سال است که می‌تواند بنابه درخواست بیمه‌گذار تمدید شود.

7-بیمه تجهیزات الکترونیک(E.E)

تجهیزات و دستگاه‌هایی که در آن، ارزش قطعات الکتریکی و الکترونیکی از ارزش قطعات مکانیکی بیشتر باشد، مانند وسایل فیلم‌برداری، ماشین‌های اداری، دستگاه‌های فتوکپی، دوربین‌ها، ویدئو، دستگاه‌های ضبطو‌ پخش صدا، سیستم ناوبری دریایی و هوایی، دستگاه‌های الکترونیکی مخابرات، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، دندانپزشکی، تجهیزات رادیو-تلویزیونی، مخابراتی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی، اندازه‌گیری، نقشه‌برداری، پزشکی، کامپیوتری و... تحت‌پوشش این بیمه قرار می‌گیرد. در واقع این بیمه، یک بیمه حوادث برمبنای خطرهایی است که خسارت‌های فیزیکی، ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی که بر دستگاه‌ها و تجهیزات بیمه‌شده وارد می‌شود را جبران می‌کند.

بیمه‌‌نامه‌های خاص

بیمه‌‌نامه‌های نفت و انرژی

بیمه‌های نفت و انرژی با هدف تحت‌پوشش قرار دادن سرمایه‌های ملی و افزایش اطمینان‌خاطر و بهره‌وری صنایع مختلف انرژی و همچنین بخش‌های بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دست نفت ایجاد شده است و با ارائه خدمات مطلوب و جبران خسارت‌های احتمالی، توسعه صنایع و افزایش تولید را به همراه دارد.

با توجه به نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به سرمایه‌گذاری‌های عظیم داخلی و خارجی برای نوسازی، بهسازی و ارتقای کیفیت تجهیزات استفاده شده در روندهای اکتشاف، استخراج، تولید، پالایش نفت و نیز به‌منظور اطمینان‌خاطر از سرمایه‌گذاری در این حوزه، صنعت بیمه به‌عنوان پشتوانه، نقش مهمی در حفظ سرمایه‌های ملی و امنیت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایفا می‌کند.

1-بیمه‌‌نامه پروژه‌های ساحلی در حال نصب یا ساخت

این بیمه‌نامه، پروژه‌های نفتی را که در ساحل یا خشکی احداث می‌شوند تحت‌پوشش قرار می‌دهد.

2-بیمه‌نامه پروژه‌های ساحلی در حال بهره‌برداری

این بیمه‌نامه، پروژه­هایی که در ساحل ساخته شده و به بهره­برداری رسیده است را تحت‌پوشش قرار می‌دهد.

3-بیمه‌‌نامه پروژه‌‌های فراساحلی در حال نصب یا ساخت

این بیمه‌نامه پروژه‌هایی که در خشکی ساخته و در دریا نصب می‌شوند را تحت‌پوشش قرار می‌دهد.

4-بیمه‌نامه‌های فراساحلی در حال بهره‌برداری

این بیمه‌نامه­ مربوط به پروژه‌هایی است که در دریا اجرا می­شود و پس از طی مراحل نصب، تست و راه­اندازی و بعد از بهره­برداری از سکوها و سازه­های دریایی، تحویل کارفرما می­شود.

بیمه‌نامه‌های کشتی و هواپیما

1-بیمه‌نامه بدنه و مسئولیت هواپیما

بیمه هوایی، پوشش‌های‌ بیمه‌ای در قبال‌ خطرها و ریسک‌های‌ مربوط به‌ بدنه هواپیما، مسئولیت مسافران، حوادث خدمه پرواز و خسارت‌‌های مالی‌ وارد شده به‌ اشخاص‌ ثالث‌ را ارایه‌ می‌دهد.

2-بیمه‌نامه بدنه و ماشین‌آلات کشتی

در این بیمه‌نامه پوشش‌های‌ بیمه‌ای در قبال‌ ریسک‌های مربوط به خسارت‌های بدنه و ماشین‌آلات مالک شناورها ارایه‌ می‌شود. ریسک‌های مالی بدنه و ماشین‌آلات شناورها بر اساس سرمایه و ارزش در قبال آسیب‌های وارد شده به شناور در حین دریانوردی یا پهلوگیری در اسکله یا هنگام تعمیر و نگهداری و همچنین پرداخت خسارت در سانحه‌هایی که منجر به خسارت کلی شود، تحت‌پوشش قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی