ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

۷ دلیل برای ادغام اتوماسیون بازاریابی و CRM

برای بقا در بازار رقابتی امروز، استفاده از CRM ضروری است. زیرا این امکان را برای شما فراهم می کند که با مشتری ارتباط برقرار کنید، داده های آنها را ذخیره کنید و بسیاری از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

برای بقا در بازار رقابتی امروز، استفاده از CRM ضروری است. زیرا این امکان را برای شما فراهم می کند که با مشتری ارتباط برقرار کنید، داده های آنها را ذخیره کنید و بسیاری از کارهای دیگر که یک تجارت مدرن، بدون استفاده از  CRM قادر به انجامش نیست را انجام دهید.

با این حال، CRM به تنهایی نمی تواند شما را در فروش به ساحل موفقیت برساند. برای افزایش فروش، برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی یا مرتب سازی داده های بازاریابی به ابزاری فراتر از یک سیستم CRM نیاز دارید. این زمانی است که اتوماسیون بازاریابی وارد بازی می شود. ترکیب CRM و ابزارهای اتوماسیون بازاریابی می تواند شما را در حوزه خود به یکی از پیشگامان فروش تبدیل کند. در ادامه به تاثیرات ادغام CRM و ابزارهای اتوماسیون بازاریابی می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا بیشتر با معجزه فروش حرفه‌ای آشنا شویم.

  1. کیفیت ارتباطات را بهبود می بخشند

ادغام اتوماسیون بازاریابی با CRM به شما امکان می دهد کیفیت سرنخ ها را به شدت بهبود ببخشید. به این ترتیب می توانید دستورالعمل های مربوط به نحوه برقراری تماس یا ملاقات با نوع خاصی از مشتری را به بخش فروش خود ارائه دهید. سرنخ ها را دسته بندی کرده و به صورت خودکار در کمپین های بازاریابی مناسب، آن ها را مشارکت دهید.

به عنوان مثال شرکتی را در نظر بگیرید که تجهیزات تولیدی می فروشد. معمولاً بسته شدن معامله برای چنین شرکتی ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها به طول انجامد. در این مدت زمان، مشتری به دلایل مختلف می تواند از خرید منصرف شود.

اما می توان از قبل متوجه دلایل احتمالی چنین تصمیمی شده و راه هایی برای حفظ مشتری ارائه داد. این کار می تواند با کمک تجزیه و تحلیل داده ها انجام شود. با استفاده از اتوماسیون بازاریابی، رفتار مشتری را بررسی کرده و با آنالیز این داده های رفتاری و پس از مدلسازی، روش های حفظ مشتری مانند ارسال ایمیل و یا برگزاری جلسه را در نرم افزار CRM ثبت کرده و با پیگیری آن ها توسط کارشناسان فروش، سرنخ ها را به مشتریان وفادار تبدیل می کند.

  1. رفتار کاربر را دنبال می کنند

به سختی می توان CRM پیدا کرد که امکان پیگیری کلیه فعالیت های فروش با مشتری را نداشته باشد. با این حال، CRM های زیادی وجود ندارند که بتوانند داده های به دست آمده از رفتار مشتری را تحلیل کنند.

اگر از اتوماسیون بازاریابی یکپارچه با CRM استفاده کنید، می توانید تحلیل هایی از رفتار مشتریان در اختیار داشته باشید و با استفاده از آن ها فرآیند فروش خود را بهینه کنید.

  1. گزینه های بیشتری برای کار با داده ها ارائه می دهند

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، در مورد پردازش داده ها، CRM معمولاً گزینه های زیادی را ارائه نمی دهد مگر اینکه با یک ابزار اتوماسیون خاص یکپارچه شود. در ادامه به یکی از بزرگ ترین مزایای یکپارچگی اتوماسیون بازاریابی با CRM یعنی تبدیل داده می پردازیم.

وقتی از نرم افزارهای یکپارچه CRM و بازاریابی مانند نرم افزار CRM دانا استفاده می کنید، می توانید از داده های مشتری علاوه بر برقراری دائم ارتباطات، از این داده ها برای برنامه ریزی تبلیغات و فروش خود استفاده کنید.

ادغام CRM با اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد تا روش ها و اشکال تفسیر داده ها را افزایش دهید. روشی که برای تبدیل داده نیاز دارید به خود شما بستگی دارد. همچنین به این ترتیب می توانید کار با داده ها را سریع تر شروع کنید.

  1. باعث صرفه جویی در زمان می شوند

CRM و راه حل های اتوماسیون بازاریابی در صورت استفاده صحیح، در زمان صرفه جویی می کنند. به جای داشتن دو رابط مختلف برای بازاریابی و ذخیره سازی اطلاعات مشتری، شما یک راه حل یکپارچه دریافت می کنید که می توانید از آن برای هر دو منظور استفاده کنید.

علاوه بر این، اکثر اقدامات مانند انتشار، ارسال نامه و فعالیت های شخصی سازی، می توانند سریع تر انجام شوند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که الگوریتم مناسب را انتخاب کنید (ویژگی اصلی را برای گروه بندی انتخاب کنید - اقدامات لازم برای انجام در CRM را تعیین کنید و وظایف کارمندان را مشخص کنید).

5- تیم های بازاریابی و فروش را بهم متصل می کنند

هنگام استفاده از CRM، ارتباط، کلید اصلی هماهنگی بین بازاریابان و تیم های فروش است. منظور هماهنگی در مورد چت یا پیام رسان نیست - در مورد انواع داده هایی است که باید به اشتراک گذاشته شود.

بازاریابان و تیم های فروش به روش های مختلف با داده های مشتری رفتار می کنند. در حالی که کارشناس فروش علاقه بیشتری به داده های تماس دارد، متخصص بازاریابی به ویژگی های رفتاری یا موقعیت جغرافیایی نیاز دارد. چنین تفاوتی باعث ایجاد موانعی بین تیم های بازاریابی و فروش می شود و بازاریاب باید قبل از ارسال داده ها به بخش فروش، مشتریان را براساس ویژگی های خاص گروه بندی کند.

بهترین CRM ها، برای اتوماسیون بازاریابی به طور پیش فرض این کار را انجام می دهد، زیرا گروه بندی در مرحله برنامه ریزی کمپین تکمیل می شود.

وقتی فروش می تواند فعالیت های بازاریابان را در CRM ببیند، به آنها این امکان داده می شود تا اطلاعات بیشتری در مورد موارد مربوط به منافع مشتری کسب کنند.

  1. مقیاس پذیری را بهبود می بخشند

کسب و کارهایی که از CRM استفاده می کنند، مشتریان بالقوه را به خوبی دسته بندی کرده و به چرخه فروش وارد می کنند. اما بدون فعالیت های بازاریابی بخش زیادی از این مشتریان در مراحل مختلف از چرخه فروش خارج شده و تمام انرژی و وقت تیم فروش به هدر می رود. بنابراین انجام فعالیت های بازاریابی برای افزایش فروش ضروری است. اما وقتی حجم ورودی های چرخه فروش زیاد است، بدون وجود ابزار اتوماسیون بازاریابی نمی توان از پس این مقیاس بالا برآمد.

مسئله مقیاس پذیری را می توان با اتوماسیون بازاریابی حل کرد. بلافاصله پس از یافتن الگوی کار می توانید به گروه مشتریانی که می توان از آنها استفاده کرد، اشاره کرده و بلافاصله اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود را به کارشناسان فروش اختصاص دهید.

  1. ادغام CRM با اتوماسیون بازاریابی یک ترند است

امروزه اکثر شرکت های تولید نرم افزار، CRM را با اتوماسیون بازاریابی ادغام میکنند؛ همانطور که چند سال پیش CRM های ابری را معرفی کردند. اگر این شرکت ها بخواهند در رقابت باقی بمانند، راه دیگری وجود ندارد. زیرا چنین ادغامی به رفع بهتر نیازهای مشتری و فروش بیشتر او کمک می کند.

نتیجه گیری

اگر کسب و کار شما در زمینه b2b یا b2c فعالیت میکند، داشتن CRM ضروری است. مهم نیست که چه نوع فعالیت های بازاریابی توسط شرکت انجام می شود - اتوماسیون باید اجرا شود. از طرف دیگر، ادغام اتوماسیون بازاریابی با CRM، تجزیه و تحلیل بهتر، گزینه های بیشتر برای پردازش داده ها و ارتباط بهتر بین بخش های مختلف را برای شما به ارمغان می آورد. پس اگر می خواهید سیستم فروش خود را به صورت حرفه‌ای ارتقا دهید، بدون درنگ نسبت به تهیه نرم افزار CRM یکپارچه با اتوماسیون بازاریابی اقدام کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی