ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

لیفان ۶۲۰؛ سدان سفرهای جاده‌ای

کمپانی لیفان چین که فعالیت خودروسازی خود را در سال ۲۰۰۵ آغاز کرد، لیفان ۶۲۰ را در سال ۲۰۰۹ رونمایی نمود تا یکی از اولین خودروهای تولید شده‌اش سدان شهری اقتصادی باشد. لیفان ابتدا این ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کمپانی لیفان چین که فعالیت خودروسازی خود را در سال ۲۰۰۵ آغاز کرد، لیفان ۶۲۰ را در سال ۲۰۰۹ رونمایی نمود تا یکی از اولین خودروهای تولید شده‌اش سدان شهری اقتصادی باشد. لیفان ابتدا این محصول خود را روانه ویتنام، برزیل و روسیه کرد. اولین ورود لیفان به ایران نیز مربوط به مونتاژ ۶۲۰ در کرمان موتور می‌شود.

در واقع لیفان ۶۲۰ از بنیان‌گذاران ورود چهارچرخه‌های چینی به ایران بود. کرمان موتور که در سال‌های اولیهٔ دهه ۹۰، به دلیل اعمال تحریم‌های جهانی در تولید مزدا ۳ با مشکل مواجه شده بود، این چینی خوش آب و رنگ را جایگزین تولیدات قبلی‌اش کرد اما ضعف‌های موجود در موتور این خودرو که در سال‌های اولیهٔ ورود چینی‌ها به بازار ایران، در بسیاری از تولیدات دیگر آن‌ها نیز دیده می‌شد، کرمان موتور را به تولید ۶۲۰ با موتوری حجیم‌تر و شاید قوی‌تر ترغیب نمود. بنابراین موتور ۱.۶ لیتری جدید جایگزین موتور ۱.۴ لیتری قدیمی آن شد و به این ترتیب از لیفان ۶۲۰ تلنت در ایران رونمایی شد. حضور لیفان ۶۲۰ تلنت تا سال ۹۶ در ایران تداوم داشت و طی این سال‌ها به عنوان خودرویی اقتصادی و سدانی در سطح متوسط مورد قبول بود. اکنون قصد داریم عملکرد جاده‌ای لیفان ۶۲۰ را بررسی کنیم، تا به ایرانیانی که قصد خرید سدانی خانوادگی و مناسب سفرهای بین شهری دارند کمکی شده باشد.

بررسی عملکرد ۶۲۰ در سفر

در ابتدای کار باید توجه داشت که لیفان‌های موجود در بازار، بیش از ۲ سال عمر کرده‌اند. بنابراین بررسی‌های انجام شده بر روی یک نسخهٔ کارکاردهٔ سلامت صورت گرفته است. از نکات مهم مورد نظر در مسافرت‌های خانوادگی جاده‌ای، فضای کافی کابین، راحتی آن و صندوق بار جادار است. لیفان ۶۲۰ در این مورد، دارای یک امتیاز مثبت و یک امتیاز منفی است. صندوق بار جادار و بزرگ در کنار کابین نه چندان مناسب. در واقع فضای کابین برای سرنشینان قد بلند درعقب مناسب نیست و در مسافت‌های طولانی خستگی آنها را به همراه دارد.

نکتهٔ بعدی عملکرد سیستم تعلیق است که در این بخش نیز، لیفان ۶۲۰ شرایط خوبی ندارد. انتقال ضربات به کابین در عبور از مسیرهای ناهموار بیش از حد انتظار است و خستگی مضاعف راننده و سرنشینان را به دنبال دارد. اما لیفان ۶۲۰ تلنت، به لطف موتور ۱.۸ لیتری ۱۳۱ اسب بخاری‌اش، کشش و قدرت خوبی از خود در طول جاده نشان می‌دهد و حتی در هوای گرم و روشن بودن کولر نیز با مشکلی مواجه نمی‌شود. البته این مزایا شامل حال لیفان ۶۲۰ با تور ۱.۶ لیتری نیست. این نسخه در ارائه کشش و شتاب مورد قبول راننده، چندان موفق عمل نمی‌کند.

لیفان ۶۲۰ در مسیرهای مستقیم خوب و مناسب است اما هندلینگ آن در مسیرهای پر پیچ و خم راننده و سرنشینان را خسته و دلزده می‌کند. حرکت‌های عرضی در سرعت‌های بالا، بیش‌فرمانی در پیچ‌های تند و عدم کنترل راحت فرمان در دور بالای موتور، عوامل ایجاد حس ناامنی برای سرنشینان و راننده در طول سفر هستند. این خودرو از سیستم صوتی و تصویری مجهز به صفحه‌نمایش لمسی، ۶ خروجی صدا، خروجی USB و قابلیت اتصال بلوتوث بهره می‌برد که این سیستم برای سرگرمی و دوری از کسالت در سفرهای جاده‌ای بسیار کارآمد است. در ضمن سیستم صوتی لیفان ۶۲۰ به رهیاب GPS نیز مجهز است که در سفرهای بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نهایت باید از مصرف سوخت این خودرو گفت که در سیکل بین شهری ۶ لیتر در هر صد کیلومتر به ثبت رسیده که رقم قابل قبولی است.

ارزش در برابر خرید

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، در حال حاضر که آشفتگی بازار خودروی کشور، خرید و فروش نسخه‌های کارکرده را رونق بخشیده، لیفان ۶۲۰ با وجود افت قیمت اولیه، گزینهٔ خوبی برای یک خانوادهٔ اهل سفر محسوب می‌شود. بخصوص که به شهادت ناظران و کاربران، کیفیت ساخت خودروهای داخلی طی دو سال آخر، افت محسوسی داشته و بسیاری حتی خرید و فروش خودروهای کارکرده داخلی را به تهیهٔ یک نمونهٔ صفر ترجیح می‌دهند. اگر تمایل به خرید یک لیفان ۶۲۰ سلامت و کم‌کارکرد دارید برای مشاهدهٔ به روزترین آگهی‌های آن به divar.ir مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hasan imani
    hasan imani | ۲۴ مهر ۱۳۹۹

    خدا شفاتون بده

مطالب پیشنهادی