ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

رفاه و امنیت با دزدگیر اماکن و هوشمند سازی ساختمان

تکنولوژی به کمک ما آمده است تا ما رفاه و امنیت بیشتری داشته باشیم . و این امنیت  و آرامش باعث می شود تا ما فکرمان آزاد باشد و بتوانیم از زندگی لذت بیشتری ببریم ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تکنولوژی به کمک ما آمده است تا ما رفاه و امنیت بیشتری داشته باشیم . و این امنیت  و آرامش باعث می شود تا ما فکرمان آزاد باشد و بتوانیم از زندگی لذت بیشتری ببریم . در این مقاله می خواهیم شما را با تکنوژی به مهمترین نیاز انسان یعنی امنیت پاسخ می دهد آشنا کنیم پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

هوشمند سازی ساختمان فرایندی است که در آن تکنولوژی به کار گرفته می شود تا رفاه، امنیت و راحتی بیشتری برای ساکنان ساختمان فراهم شود. در گذشته بسیاری از افراد هوشمند سازی ساختمان  را یک اقدام لوکس و فانتزی می دانستند اما امروزه اغلب افراد به هوشمند سازی به دید راهکاری برای افزایش رفاه و امنیت می نگرند.

انسانها در دنیای امروز، رفاه به واسطه تکنولوژی را حق خود می داند و به همین دلیل تمایل برای ساختمان های هوشمند روز به روز در حال گسترش است. در یک ساختمان هوشمند بر اساس یک منطق سازگار با محیط، تعامل سازنده ای میان اجزا ایجاد می شود. یک ساختمان هوشمند، فضایی پویا دارد که سرشار از رفاه و راحتی و امنیت است.

هوشمند سازی ساختمان از طریق پیاده سازی و بهره برداری از سیستم های مبتنی بر فناوری یکپارچه سازی ساختمان حاصل می شود. تفاوت یک ساختمان هوشمند با یک ساختمان معمولی در این است که در یک ساختمان هوشمند، تمامی اجزا به یکدیگر متصل اند و از طریق یک سیستم مرکزی به صورت یکپارچه مدیریت و کنترل می شوند.

محور اصلی خدمات هوشمند سازی ساختمان شامل ایجاد این زیر ساخت ارتباطی قوی میان اجزاست. سیستم هوشمند ساختمان به نحوی برنامه ریزی می شود تا اعمالی را به صورت از پیش تعریف شده انجام دهد و در صورت نیاز با سیستم های خارجی ارتباط برقرار نماید.

آسایش خیال با هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان با اهداف مختلفی انجام می شود و بر اساس اهداف می تواند شامل اقدامات متنوعی باشد که با هدف اصلی در ارتباط است. هر چند تمامی این اقدامات به نوعی رفاه و آرامش فراهم می کنند اما سطح رفاهی که ایجاد می شود متفاوت است.

برای مثال ممکن است شما بخواهید برخی زیر سیستم های ساختمان را از جمله روشنایی، موتورخانه، سیستم گرمایش و سرمایش و ... هوشمند نمایید. این اقدام معمولا با هدف مدیریت ساختمان و برای تاسیسات فضاهای مشاع در ساختمان ها استفاده می شود. در این نوع ساختمان ها نیاز نیست که شما نگران زمان فعال شدن سیستم های گرمایش و سرمایش یا روشن ماندن چراغ ها و ... باشید. علاوه بر رفاه و آرامش خیالی که این نوع هوشمند سازی برای شما فراهم می آورد، صرفه جویی قابل توجهی نیز در مصرف انرژی خواهد شد.

ممکن است هوشمند سازی ساختمان در یک هتل و مرکز اقامتی انجام شود. مشخصا در این نوع هوشمند سازی حداکثر رفاه و البته امنیت مورد نظر است. برای هوشمند سازی هتل ها و مراکز اقامتی، ممکن است کنترل هوشمند روشنایی، سیستم های گرمایش و سرمایش، پرده ها، سیستم های کنترل تردد، اپلیکیشن های هتل داری و ... مد نظر باشد.

هوشمند سازی ساختمان در منازل با هدف داشتن خانه های هوشمند انجام می شود. در خانه های هوشمند علاوه بر اتوماسیون، رفاه و امنیت معمولا زیبایی و طراحی لوکس نیز مد نظر است. به همین دلیل در هوشمند سازی با این رویکرد، معمولا از پریزهای لمسی، انواع نورپردازی  و ... نیز استفاده می شود. بنابراین سطح رفاهی که از هوشمند سازی مورد انتظار است وابستگی زیادی به سطح و نوع هوشمند سازی بر اساس اهداف کاربران دارد.

نقش دزدگیر اماکن در هوشمند سازی ساختمان

مهمترین نیاز انسان امنیت است اگر امنیت نباشد نمی توان آرامش خاطر داشت از این رو دزدگیر اماکن نقش بسیار مهمی در امنیت خانه و محل کار ما دارد و می توان گفت عضو جدا نشدنی از هوشمند سازی ساختمان است.

علاوه بر رفاه، امنیت یکی از مهم ترین دستاورد های هوشمند سازی ساختمان است. معمولا در انواع ساختمان ها از جمله ساختمان های تجاری، بانک ها، مطب های پزشکی، ساختمان های مسکونی، ویلا ها، باغ ها و ... از دزدگیرهای اماکن در هوشمند سازی و افزایش امنیت استفاده می شود. بسته به نوع کاربری ساختمان و سطح امنیتی که مورد انتظار است، نوع مناسب دزدگیر انتخاب می شود. در ساختمان های هوشمند معمولا از دزدگیرهای استفاده می شود که امکانات جانبی مختلفی از جمله سنسورهای دود، سنسور های نشت گاز و ... دارند. در یک ساختمان هوشمند ممکن است دزدگیر ها همراه با دوربین مدار بسته و ... استفاده شوند.

در یک ساختمان هوشمند، وجود دزدگیر می تواند امنیت ساختمان را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد. آمارها نشان می دهد ساختمان های فاقد دزدگیر در مقایسه با ساختمان های مجهز به دزدگیر اماکن، سه برابر بیشتر در معرض سرقت قرار می گیرند.

معمولا هدف اصلی از هوشمند سازی ساختمان ها در ادارات، کارخانجات، انبارها و ساختمان های تجاری افزایش امنیت و جلوگیری از خطاهای انسانی است. در این نوع ساختمان ها معمولا علاوه بر دزدگیر از سیستم های کنترل تردد، انواع سیستم های هشدار و ... نیز در کنار سایر زیر سیستم های هوشمند سازی استفاده می شود. در ساختمان های هوشمند، امکان مانیتور ساختمان از راه دور نیز وجود دارد که می تواند به طور قابل ملاحظه ای در افزایش امنیت تاثیر داشته باشد. امکانات و سطح امنیت یک ساختمان هوشمند، بر اساس نیاز شما طراحی و پیاده سازی می شود.

هوشمند سازی ساختمان و صرفه جویی در مصرف انرژی

یکی دیگر از دستاورد های هوشمند سازی ساختمان صرفه جویی در مصرف انرژی است. زمانی که شما زیر سیستم های یک ساختمان از جمله روشنایی، سیستم های گرمایش و سرمایش، نورپردازی و ... را هوشمند می نمایید، به مقدار قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی خواهید نمود. در بسیاری از فضاها، هدف اصلی از هوشمند سازی، مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی است.

برای مثال با هوشمند سازی ساختمان می توانید برنامه ریزی کنید که سیستم های گرمایش یا سرمایش ساختمان در دمای مشخصی فعال شوند یا در ساعات مشخصی از روز فعال باشند. همچنین در ساختمان های هوشمند، این امکان وجود دارد که گزارشی از مصرف انرژی توسط تجهیزات مختلف را بررسی نموده و تجهیزات پر مصرف را شناسایی نمایید. حذف یا تعمیر تجهیزات پر مصرف می تواند تاثیر زیادی در کاهش مصرف داشته باشد.

علاوه بر صرفه جویی در انرژی این سبک استفاده از تجهیزات می تواند در افزایش طول عمر آن ها نیز تاثیر داشته باشد. به همین دلیل گفته می شود هر چند هوشمند سازی ممکن است شما را متحمل هزینه نماید اما صرفه جویی که از طریق آن به واسطه صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش هزینه نگه داری و افزایش طول عمر تجهیزات حاصل می شود، جبران هزینه ها را خواهد نمود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با دزدگیر اماکن و هوشمند سازی ساختمان آشنا کنیم. امیدواریم که مقاله بتواند ابهامات موجود برای شما را رفع نمایید. شرکت مرکزی آژیر با سالها تجربه در زمینه هوشمند سازی ساختمان، دزدگیر اماکن و دوربین مدار بسته در خدمت شما عزیزان می باشد.اگر سوالی در این زمینه دارید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی