ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیوندا النترا
رپورتاژ آگهی

هیوندا النترا همان هیوندا آوانته است؟

هیوندا النترا یکی از محصولات جمع‌وجور کمپانی کره‌ای هیوندا است که در سال ۱۹۹۰ متولد شده و طی ۳۰ سال گذشته هفت نسل از آن به بازار راه پیدا کرده است. در این بین نسل ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هیوندا النترا یکی از محصولات جمع‌وجور کمپانی کره‌ای هیوندا است که در سال ۱۹۹۰ متولد شده و طی ۳۰ سال گذشته هفت نسل از آن به بازار راه پیدا کرده است. در این بین نسل سوم این خودرو به عنوان یک محصول مونتاژی توسط کرمان موتور و با نام هیوندا آوانته روانه بازار ایران شد.

همچنین نسل‌های پنجم و ششم النترا نیز فرصت نشان دادن قابلیت‌های خود به مشتریان ایرانی را پیدا کردند. هیوندا النترا علاوه بر آنکه به صورت وارداتی در اختیار متقاضیان داخلی قرار گرفت، از سوی شرکت کرمان موتور هم طی سال ۹۷ در قالب مدل‌های مونتاژی به بازار ارائه شد. هیوندا مونتاژ کرمان موتور تفاوت زیادی با نسخه‌های فول آپشن وارداتی نداشت و فقط ایربگ زانویی آن حذف شده بود.

نسل هفتم هیوندا النترا هم از سال ۲۰۲۰ روانه بازارهای بین‌المللی شده که به دلیل ممنوعیت واردات، فعلا راهی به بازار کشورمان پیدا نکرده است. در ادامه به بررسی مشخصات فنی و امکانات نسخه‌های مختلف هیوندا النترا موجود در بازار کشورمان پرداخته و نحوه فروش فوری آنها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

هیوندا آوانته یا النترا نسل سوم -  XD

نسل سوم هیوندا النترا که با نام آوانته نیز شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۰ روانه بازارهای بین‌المللی شد. این خودرو در کشورمان به اسم آوانته شناخته می‌شود و طی سال‌های ۸۴ تا ۹۱ روی خط مونتاژ شرکت کرمان موتور حضور داشته است.

هیوندا النترا در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک به جمع سدان‌های جمع‌وجور مونتاژی پیوست و به دلیل توان فنی مناسب، سواری مطلوب، کیفیت ساخت بالا و برخی علل دیگر، به یکی از محصولات مونتاژی بازار ایران تبدیل شد؛ آوانته توانست رقیب مناسبی برای محصولاتی همچون مزدا ۳ نسل قدیم یا انواع کرولا و سراتوهای وارداتی قدیمی‌تر باشد.

هیوندا آوانته در بخش فنی به یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی دو لیتری تجهیز شده بود که نهایت قدرت و بیشینه گشتاور حاصل از آن به ترتیب حدود ۱۴۳ اسب بخار و ۱۸۲ نیوتن متر تخمین زده می‌شد. این خودرو ۱۲۹۳ کیلوگرمی در نسخه مجهز به گیربکس ۵ دنده دستی قادر است ظرف مدت ۹.۱ ثانیه به ‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا ‌کند. حداکثر سرعت آن نیز به ۲۰۶ کیلومتر در ساعت می رسد.

آوانته دنده اتومات نیز دارای شتاب 10.3 ثانیه بوده و نهایت سرعت آن معادل ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است. میانگین مصرف سوخت این خودرو حدود 7.5 تا ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی می‌شود.

نمای جلو هیوندا النترا

هیوندا آوانته از لحاظ آپشن حرف چندانی برای گفتن ندارد و می‌توان از آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، سیستم تهویه دستی، دو کیسه هوا و سیستم صوتی با ۴ اسپیکر به عنوان شاخص‌ترین تجهیزات آن نام برد.

هیوندا النترا نسل پنجم MD

نسل پنجم هیوندا النترا در سال ۲۰۱۳ به طور رسمی وارد بازار ایران شد و مورد استقبال مشتریان قرار گرفت. کمی بعد نسخه فیس لیفت این خودرو در قالب مدل ۲۰۱۴ به کشورمان راه پیدا کرد که قسمت‌هایی نظیر رینگ‌ها، مه شکن‌های جلو و برخی جزئیات دیگر آن به نسخه قبلی دستخوش تغییرات شده بودند.

نسل پنجم هیوندا النترا در ایران به موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی تجهیز شد. این پیشرانه ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتن گشتاور تولید می‌کند و می‌تواند ظرف مدت ۱۰.۵ ثانیه فرآیند شتابگیری ۰ تا ۱۰۰ را به انجام برساند. النترا ۲۰۱۴ به طور میانگین معادل ۷.۱ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند و قادر است به مرز سرعت ۲۰۳ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

نمای داخل هیوندا النترا

از جمله مهم‌ترین امکانات موجود در هیوندا النترا ۲۰۱۴ (نسخه‌های فول آپشن) می‌شود از موارد ذیل نام برد:

کروز کنترل، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، حسگرهای پارک، سنسور باران و فشار باد تایر، اتولایت، چراغ شوی، فرمان برقی حساس به‌سرعت، گرمکن فرمان، سیستم صوتی با شش اسپیکر، نمایشگر لمسی، نویگیشن، کیسه‌های هوای جلو و پرده‌ای و جانبی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی برقی راننده، گرمکن و سردکن صندلی جلو، آینه‌های جانبی برقی تاشونده گرمکن دار و سانروف.

هیوندا النترا نسل ششم -  AD

نسل ششم هیوندا النترا هم به صورت وارداتی و هم از سوی کرمان موتور در قالب مدل‌های مونتاژی به کشورمان راه یافته است. این خودرو نسبت به نسل پیشین از پیشرانه حجیم‌تر ۲ لیتری چهار سیلندر بهره می‌برد. توان خروجی این موتور معادل ۱۵۳ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور است که از طریق یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به‌سوی محور جلو گسیل می‌شود.

این خودرو می‌تواند تا 205 کیلومتر برساعت سرعت گرفته و طی ۹.۶ ثانیه فرایند شتاب ۰ تا ۱۰۰ را به انجام برساند. میانگین مصرف سوخت النترا ۲۰۱۷ هم حدود ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

مواردی نظیر: کروز کنترل، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، کنترل توقف در سربالایی، مدیریت پایداری خودرو، سه حالت رانندگی، حسگر پارک، رادار نقطه کور، دیلایت، اتولایت، فرمان برقی با گرمکن، سیستم صوتی با ۸ اسپیکر، نمایشگر لمسی، سامانه رهیاب، دوربین عقب، بلوتوث، کیسه هوا، ورود بدون کلید، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات شش حالته برقی، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، روکش صندلی چرمی، صندوق برقی، شش عدد کیسه هوا، آینه‌های جانبی تاشونده برقی و سانروف در زمره مهم‌ترین تجهیزات رفاهی و ایمنی این خودرو قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

    من با این قیمت بنز c200 ۲۰۱۳ رو با قیمت یک ملیاردو چهارصد و ۸۰ هزار کارکرد ترجیح میدم?

مطالب پیشنهادی