ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیوندای i20
رپورتاژ آگهی

هیوندا i20، کره‌ای کوچک و جمع و جور

هیوندای i20 خودرو کوچک و جمع و جوری است که از همان ابتدای ورود به ایران توانست چشم‌ها را به خود خیره و مشتریان را به سمت خود جلب کند. این خودرو در رده خودروهای ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هیوندای i20 خودرو کوچک و جمع و جوری است که از همان ابتدای ورود به ایران توانست چشم‌ها را به خود خیره و مشتریان را به سمت خود جلب کند.

این خودرو در رده خودروهای سوپرمینی قرار دارد، یعنی چیزی مابین خودروهای شهری و خودروهای کوچک. در بازارهای مختلف نام‌های مختلفی به این نوع خودروها داده‌اند، در اروپا سگمنت B، در آمریکا ساب کامپکت یا کامپکت کوچک و در بریتانیا هم سوپرمینی.

این خودروهای سوپرمینی در همه جای جهان و همین طور در ایران اتومبیل محبوب جوانان به شمار می‌آید که این موضوع را می‌توان از فروش خوب خودروهایی همچون ژیان، رنو ۵ و در نهایت هیوندا i20 فهمید.

هیوندا i20، از سئول تا کرمان

هیوندا i20 خودرو هاچبکی است که از سال ۲۰۰۸ میلادی توسط شرکت کره‌ای هیوندای تولید می‌شود. این خودرو کوچک برای اولین بار در نمایشگاه خودرو پاریس در معرض دید عموم قرار گرفت. دلیل طراحی و ساخت i20 این بود که بتواند جای خالی بین مدل‌های i10 و i30 را پر کند. این هاچبک کره‌ای بزرگ‌تر از هیوندا i10 است و ارزان‌تر از هیوندا i30.

قبل از i20، هیوندا گتز نقش یک اتومبیل کوچک و جمع و جور را در بازارهای جهانی بازی می‌کرد و با ورود هیوندا i20 از دور خارج شد و جای خود را به سوپرمینی جدیدتر و مدرن‌تر داد.

داستان این سوپرمینی کوچک در ایران از سال ۱۳۹۰ آغاز شد. جایی که شرکت آسان موتور نسل اول هیوندا i20 را به کشور وارد و به مشتریان ایرانی معرفی کرد. البته داستان این سوپرمینی به همین جا ختم نشد و قسمت بعدی در سال ۱۳۹۵ و این بار توسط کرمان موتور اجرا شد.

در سال ۱۳۹۵ کرمان موتور اعلام کرد که قصد دارد خودروهای هیوندا را در داخل کشور مونتاژ و عرضه کند. این پروژه با مونتاژ هیوندا i20 و برادر کوچک‌ترش، یعنی مدل هیوندای i10 کلید خورد. در زمستان همین سال، نسل دوم i20 در نمایشگاه خودرو کرمان ارائه شد.

تولید هیوندا i20 تنها در سه کشور ترکیه، هند و ایران انجام می‌شود. کارخانه ترکیه این خودرو را برای بازار اروپا تولید می‌کند و کارخانه هند هم محصولاتش را به بازار جنوب آسیا می‌فروشد. اما هیوندا i20 ایرانی فقط از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ تولید شد.

سومین نسل هیوندا i20 در اوایل سال ۲۰۲۰ رونمایی شد. نسل جدید این سوپرمینی از نسل‌های قبلی بزرگ‌تر و کوتاه‌تر است و با استفاده از زبان طراحی اسپرت هیوندا تولید شده است.

طراحی بدنه و نمای خارجی هیوندای i20

نسل دوم هیوندا i20 نسبت به نسل اول، چهره‌ای اسپرت‌تر و مهیج‌تر پیدا کرده است. دلیل این اتفاق، طراحی این خودرو کوچک در اروپا بود. در مرکز جلوپنجره باریک و صاف خودرو نشان هیوندا قرار دارد و دو چراغ زاویه‌دار و خشن را بهم متصل می‌کند. خطوط روی کاپوت حالتی عضلانی و اسپرت به آن بخشیده‌اند و یک دریچه بزرگ هوا و دو چراغ مه‌شکن در پایین سپر قرار دارند.

نمای جانبی هیوندا i20 با وجود سادگی، باز هم مدرن‌تر از نسل قبلی است. یک خط چراغ‌های جلو را به چراغ‌های عقب متصل می‌کند.

عقب خودرو نیز مثل جلوی خودرو طراحی خوبی دارد و چراغ‌های کشیده آن را خوش‌نماتر کرده است. یک باله نیز روی در صندوق عقب نصب شده که باعث می‌شود هیوندا i20 اسپرت به نظر برسد. ستون‌های آخری خودرو به رنگ مشکی و هم‌رنگ قاب شیشه عقب است.

نمای بیرونی هیوندای i20

پیشرانه و مشخصات فنی i20

هیوندا برای این سوپرمینی یک پیشرانه ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر در نظر گرفته که می‌تواند ۹۹ اسب بخار نیرو تولید کند و ۱۳۴ نیوتن متر نیز گشتاور دارد. یک جعبه دنده دستی ۴ سرعته اتوماتیک قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

این پیشرانه یکی از کم‌مصرف‌ترین پیشرانه‌ها است و بر اساس استاندارد یورو ۶ ساخته شده است و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، فقط ۵.۹ لیتر بنزین می‌سوزاند.

۱۳.۲ ثانیه طول می‌کشد تا هیوندا i20 به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و بیشترین میزان سرعتش نیز به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کابین ساده و طراحی داخلی دو رنگ هیوندا i20

کابین هیوندا i20 ساده و مدرن طراحی شده است. داشبورد دو رنگ دارد و یک نمایشگر برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در وسط آن به چشم می‌خورد. پایین داشبورد هم دکمه‌هایی برای سیستم تهویه مطبوع در نظر گرفته شده که خیلی زیاد نیستند. چهار نفر به راحتی می‌توانند در این خودرو کوچک بنشینند، البته نشستن سه نفر در صندلی‌های عقب، باعث می‌شود کمی به زحمت بیفتند.

نمای داخلی هیوندای i20

امکانات و تجهیزات هیوندا i20

کرمان موتور برای کاهش هزینه‌ها و قیمت هیوندا i20 مجبور شده تا بخشی از امکانات و تجهیزات مدل اصلی را در مدل مونتاژی استفاده نکند.

امکانات و تجهیزات هیوندا i20 عبارتند از: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، دوربین عقب، نمایشگر هفت اینچی، بلوتوث، USB، آینه بغل برقی، تهویه اتوماتیک، سنسور پارک جلو و عقب، رادار تغییر لاین، ترمز کمکی، کنترل پایداری و کنترل ایستایی در سربالایی.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی