ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چگونه عنوان ایمیلی جذاب بنویسیم؟

بدون شک عنوان ایمیل مهمترین مولفه ایمیل‌های شما هستند. موضوع دقیقا چیزی است که کاربر در صندوق پیام‌های خود آن را مشاهده می‌کند و براساس آن تصمیم می‌گیرد که ایمیل شما را باز کند یا ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بدون شک عنوان ایمیل مهمترین مولفه ایمیل‌های شما هستند. موضوع دقیقا چیزی است که کاربر در صندوق پیام‌های خود آن را مشاهده می‌کند و براساس آن تصمیم می‌گیرد که ایمیل شما را باز کند یا خیر! که اگر آن را باز نکند و یا آن را به پوشه اسپم هدایت کند که در اینصورت هزینه ایمیل مارکتینگ شما را هدر خواهد داد. اما اصلا نگران این موضوع نباشید ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای نوشتن عنوان‌های جذاب بگوییم که مطمئنا برای شما بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود.

موضوع ایمیل چیست؟

موضوع ایمیل، تک خط نوشتاری است که افراد هنگام دریافت ایمیل شما مشاهده می‌کنند. این یک خط متن اغلب می‌تواند تعیین کند که ایمیل شما باز شود و یا مستقیما به سطل زبان فرستاده شود. بنابراین باید مطمئن شوید که این عنوان به اندازه کافی زیبا، جذاب و بهینه سازی شده برای مخاطبان‌تان نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: آموزش ایمیل مارکتینگ حرفه ای

چرا موضوع ایمیل از اهمیت بالایی برخوردار است؟

تنها چیزی که کاربران در صندوق پستی خود دریافت و مشاهده می‌کنند نام ارسال کننده ایمیل و عنوان ایمیل است. اما از آنجایی که این روزها هر کاربری با صدها ایمیل مختلف در طی روز مواجه می‌شود، عنوان جذاب و زیبا اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. همین یک عنوان یک خطی تعیین می‌کند که ایمیل شما باز شود یا به سطل زبان ارسال شود البته اگر شانس بیاورید و ایمیل را به پوشه اسپم نفرستد! کلمانی که در عنوان ایمیل انتخاب می‌کنید تاثیر زیادی در نتیجه دادن یا ندادن آن دارد. مهم نیست که کمپین ایمیلی شما دارای پیشنهادات فوق العاده باشد همین که کاربر ایمیل را باز نمی‌کند یعنی شما در نتیجه گرفتن موفق نبوده اید. اما برای موفقیت چه اقداماتی باید انجام داد؟

عنوان ایمیل را کوتاه انتخاب کنید

اغلب اوقات افراد از طریق تلفن‌های همراه ایمیل‌های خود را چک می‌کنند بنابراین مهم است که عنوانی که شما انتخاب می‌کنید در صفحه موبایل نمای شداده شود. پیشنهاد می‌شود عنوان خود را زیر 40 کاراکتر (5 تا 7 کلمه) انتخاب کنید. سعی کنید مهمترین و کلیدی‌ترین کلمات را در در ابتدای عنوان بیاورید. زیرا معمولا افراد همان چند کلمه اول را خوانده و روی ایمیل کلیک می‌کنند.

از کلمات اسپم در عنوان ایمیل استفاده نکنید

عده ای به اشتباه فکر می‌کنند اگر در عنوان ایمیل از کلماتی مانند رایگان خرید کنید، با تخفیف بخرید و ... باعث می‌شود که نرخ باز شدن ایمیل‌های آن‌ها افزایش پیدا کند. اما باید بدانید که معمولا این کلمات اسپم شناخته می‌شوند و به صورت خودکار وارد پوشه اسپم کاربر می‌شود و او شاید هیچگاه پیام شما را نخواند و روی آن کلیک نکند. پس از کلمات ممنوعه  هرگز استفاده نکنید و به جای آن تمرکز را بر روی شخصی سازی ایمیل‌ها بگذارید.

عنوان‌های سوالی بازخورد بهتری دارد

چرا عنوان‌های سوالی بازخورد بهتری دارد؟ سوالان راهی عالی برای جلب توجه خوانندگان و ایجاد کنجکاوی در آنهاست. سوالات باعث افزایش رغبت افراد می‌شود تا با باز کردن ایمیل شما به چیزی که قصد دارند در مورد آن بدانند وارد شوند.

برای مخاطب ایجاد اضطرار کنید

سعی کنید با ایجاد اضطرار در عنوان ایمیل کاربران را متقاعد کنید تا ایمیل شما را باز کنند. مثلا پیشنهاد ویزه به آن‌ها بدهید و بگویی تا فلان روز فرصت دارند تا از آن استفاده کنند. به عنوان مثال می‌توانید بگویید تنها 24 ساعت فرصت دارید تا از این پیشنهاد ویژه استفاده کنید.

سعی کنید در صندوق پیام بی نظیر باشید

بسیاری از صاحبان کسب و کار و دیجیتال مارکترها با ترس و لرز اقدام به درج نام خود در عنوان ایمیل می‌کنند! نترسید اضافه کردن نام کسب و کار شما به خصوص اگر یک برند محبوب باشید باعث می‌شود نرخ باز شدن ایمیل‌هایتان بیشتر شود. بعلاوه مخاطبان خود را بشناسید و سعی کنید پیشنهادی بدهید که کاربران نمی‌توانند از برندهای دیگر آن را درخواست کنند.

اهمیت ایمیل مارکتینگ با سندر

علت اینکه استفاده از سندر (sender) را به شما توصیه می‌کنیم این است که کارکرد آن بسیار ساده بوده و هم افراد حرفه ای و هم بازاریاب‌های تازه کار می‌توانند از تمام خدمات آن استفاده کنند. سندر هم اکنون بیش از 100 هزار مشتری فعال در سراسر جهان دارد و روزانه بیش از 30 میلیون ایمیل به کمک این پلتفرم ارسال می‌شود. همچنین کارکرد ساده و وجود افزونه‌های مختلف برای سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، پرستا شاپ، ووکامرس و مجنتو این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی به سادگی از خدمات آن استفاده کنید. پس برای ساخت خبرنامه ایمیلی کافیست چند کلیک و درگ اند دراپ انجام دهید.

سرویس ایمیل مارکتینگ سندر به شما کمک می‌کند تا علاوه بر ارتقای برند، میزان فروش و ارتباط با مشتریان را افزایش دهید. افزایش هزینه‌های بازاریابی باعث شده است بسیاری از بازاریابان به فکر روش‌های مقرون به صرفه‌تر بروند. بدون شک ایمیل مارکتینگ یکی از این روش‌هاست. با یکپارچه‌سازی این ابزار با اتوماسیون به راحتی می‌توانید فعالیت‌های خود را به صورت خودکار درآورید. نکته قابل تامل بعدی در مورد بازاریابی ایمیل، بحث بازگشت سرمایه است که تقریبا نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی موفق‌تر بوده است. در حالی که بسیاری از ترندهای بازاریابی می‌ایند و می‌روند بازاریابی ایمیلی سال‌هاست که توانسته است به عنوان ابزاری کارآمد در دستان بازاریابان و شرکت‌ها و استارتاپ‌ها باشد و از این نظر نیز پیشتاز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی