ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چرا مهندسان برق باید برنامه نویسی PLC را یاد بگیرند؟

یک سوال مهم که ذهن خیلی ها را درگیر کرده، این است که چرا عمر مشاغل در ایران به شدت کوتاه شده است و صاحبان صنایع هنگامی که کسب و کار خود را شروع می ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یک سوال مهم که ذهن خیلی ها را درگیر کرده، این است که چرا عمر مشاغل در ایران به شدت کوتاه شده است و صاحبان صنایع هنگامی که کسب و کار خود را شروع می کنند، بعد از گذشت یک تا سه سال به دلیل هزینه­های سرسام آور تولید، راهی جز جمع کردن کارخانه ی خود ندارند؟

برای این سوال جواب های زیادی وجود دارد. اما مهمترین دلیل برای این اتفاق این است که تولید در کشور ما به سنتی ترین شکل ممکن و بدون بهره گیری از تکنولوژی های موجود انجام می شود. هنگامی که برای تولید یک محصول از ماشین آلات قدیمی و نیروی انسانی بهره می گیریم، مشکلات زیر پیش می آید:

  • کیفیت پایین محصول
  • افزایش هزینه های تولید
  • ایمنی پایین و بروز خطرات جانی و مالی
  • کم بودن تعداد محصول تولید شده در هر روز

راهکار حل این چالش، بهره گیری از مفهومی به نام اتوماسیون صنعتی است. اتوماسیون صنعتی به معنای استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مکانیزه در فرآیند تولید محصولات است. اما برای درک بهتر مفهوم اتوماسیون صنعتی، لطفا ویدیوی زیر را ببینید.

https://www.maheracademy.ir/post/2704

دوره آموزشی اتوماسیون صنعتی

این ویدیو مربوط به دستگاه مونتاژ قطعات آبیاری قطره ای است که ساخت و راه اندازی این دستگاه توسط شرکت ماهر انجام شده است. همانطور که دیدیم، این دستگاه توانایی مونتاژ 11 هزار قطعه در هر سیکل کاری را داراست که تصور تولید این تعداد به صورت سنتی در طول یک روز غیر ممکن است.

اما مغز متفکر این دستگاه که وظیفه ی کنترل زمان، دما، سرعت، فشار و پارامترهای دیگر را دارد PLC (Programmable Logic Controller) یا کنترل کننده ی قابل برنامه ریزی است.

با گسترش اتوماسیون صنعتی وابستگی صنایع به PLC و پرسنل آموزش دیده ی PLC بیش از پیش احساس می شود. بنابراین آموزش دیدن برای خرید و فروش، نصب و برنامه نویسی PLC فرصت های شغلی زیادی را به روی مهندسین متخصص در این زمینه باز می کند.

اگر به تازگی شروع به کار با PLC کرده اید، آموزش PLC می تواند باعث رشد و پیشرفت چشمگیر شما شود. آموزش های زیادی برای برنامه نویسی PLC وجود دارد، اما حتما به این نکته دقت داشته باشید که لزوما همه­ی این آموزش ها اثر بخش نیست.

آموزش اثر بخش چه ویژگی هایی دارد؟

  • ساده، قابل درک و ملموس است.
  • ترکیبی از تجربه های علمی و عملی است.
  • توسط شخص یا شرکتی انجام می شود که خود آن شخص یا شرکت از این آموزش نتیجه گرفته است.
  • افراد دیگری که از این آموزش استفاده کرده اند به نتایج دلخواه خود رسیده اند.
  • همیشه در دسترس است و به راحتی قابل استفاده است.

پس اگر تصمیم به آموزش PLC گرفته اید حتما به نکات بالا دقت کنید.

نکته ی مهم دیگری که وجود دارد این است که، بعضی از مهندسین بر این باورند " من هر روز با PLC کار می­کنم، پس نیازی به آموزش دیدن ندارم." این یک تصور کاملا غلط است. PLC ها هم مانند هر تکنولوژی دیگری هر روز علاوه بر رشد سخت افزاری، از نظر نرم افزاری نیز در حال گسترش هستند. برای مثال، امروزه کنترلرهای زیادی وجود دارد که قابلیت اتصال به اپلیکیشن های موبایل و کنترل از راه دور را دارند. اطلاع از تکنولوژی های موجود و قابلیت های جدید ایده ی خوبی برای عملکرد بهتر در بازار کار است.

تصور غلط دیگر این است که " من هیچ وقت با PLC کار نمی کنم، پس نیازی به آموزش PLC ندارم" در جواب به این تصور باید این نکته را در نظر داشته باشیم که شرکت ها و صنایع برای اینکه در فاز سود ده باقی بمانند به اتوماسیون صنعتی روی آورده اند. درک این موضوع که اتوماسیون چیست و چگونه کار می­کند ما را به این سمت سوق می دهد که چگونه می توانیم بعضی از فرآیندهایی که با آن ها درگیر هستیم را اتوماتیک کنیم، در زمان صرفه جویی کنیم و باعث سودآوری شرکتمان شویم؟

علاوه بر این، داشتن یک برنامه ی جایگزین برای حرفه ی خودتان راهی منطقی است و آموزش برنامه نویسی PLC مهارتی است که امکان تغییر حرفه را برای شما فراهم می کند.

با توجه به مطالب گفته شده در بالا، اگر تصمیم به یادگیری برنامه نویسی PLC دارید، به وب سایت آکادمی ماهر www.maheracademy.ir سر بزنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی