ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

۷ مرحله ساخت فروشگاه اینترنتی – بهترین روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

با توجه به گسترش روزافزون استفاده از موبایل، شبکه‌های مجازی و بستری که اینترنت برای کسب‌و‌کارها آماده کرده است، امروزه بیشتر کسب و کار های سنتی به سمت فروش آنلاین آمده‌اند و کالا های خود ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با توجه به گسترش روزافزون استفاده از موبایل، شبکه‌های مجازی و بستری که اینترنت برای کسب‌و‌کارها آماده کرده است، امروزه بیشتر کسب و کار های سنتی به سمت فروش آنلاین آمده‌اند و کالا های خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌گذارند. مخصوصا بعد از همه‌گیری کرونا و لزوم ماندن در خانه، تعداد بیشتری از کسب‌وکارها آنلاین شد و تعداد فروشگاه های اینترنتی افزایش پیدا کرد. اگر شما نیز قصد دارید تا فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید، ما در این مقاله به‌طور ساده نحوه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را توضیح داده‌ایم.

9 مرحله ساخت فروشگاه اینترنتی به زبان ساده

١- چه بفروشیم؟

اگر می‌خواهید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید، قرار است در این فروشگاه چه چیزی بفروشید؟ در واقع مرحله اول شامل انتخاب نوع محصول و تهیه آن است. این محصول می‌تواند لباس، کتاب، موبایل، خدمات، آموزش و هر چیز دیگری باشد. پس ابتدا نوع محصول خود را مشخص و برای تامین آن فکری کنید تا در ادامه فرآیند ساخت فروشگاه با مشکلی روبرو نشوید. البته این بدان معنا نیست که سرمایه خود را برای خرید و انبار کردن کالا هدر دهید. در این مرحله تنها کافیست تا یک ایده برای فروش در نظر داشته باشید.

۲- خرید هاست و دامنه

هاست فضای ذخیره سازی وبسایت و دامنه همان آدرس اینترنتی سایت شماست. برای شروع ساخت یک فروشگاه اینترنتی شما باید یک هاست و یک دامنه تهیه کنید. کافیست در گوگل خرید هاست و دامنه را جستجو و سپس مراحل خرید را تکمیل کنید. برای شروع کار، یک هاست معمولی با قیمت نسبتا پایین می‌تواند مناسب باشد. همچنین سعی کنید آدرس دامنه‌ای انتخاب کنید که کوتاه و نشان دهنده نام فروشگاه و همچنین نوع محصول شما باشد.

٣- خرید قالب و ساخت وبسایت

حالا که دامنه و هاست دارید باید سایت فروشگاه را ایجاد کنید. برای اینکار می‌توانید از قالب آماده وردپرسی مخصوص فروشگاه را خریداری و طبق آموزش های قالب آن‌را درون هاست نصب کنید. با این کار که حدود ۵ دقیقه زمان می‌برد سایت شما ایجاد و می‌توانید شخصی سازی آن را شروع کنید. در صورتی که با وردپرس آشنا نیستید می‌توانید دوره های آموزش وردپرس را مشاهده کنید.

۴- خرید از درگاه بانکی

حالا که سایت شما ساخته شده و شخصی سازی مدنظر خود را انجام داده‌اید، بهتر است به فکر ایجاد روش پرداخت پول توسط مشتری باشید. برای اینکار می‌توانید وارد سایت زرین پال و یا یکی از بانک‌هایی که حساب دارید شوید و یک درگاه بانکی دریافت کنید. درگاه بانکی که به شما می‌دهند باعث می‌شود تا مشتری بصورت آنلاین پول را پرداخت کند و پول پرداخت شده به حساب کاربری شما واریز شود.

۵- قرار عدم دادن محصولات

نوبت آن رسیده که محصولات را برای فروش درون سایت قرا دهید. برای این‌کار از محصولات خود عکس گرفته و سپس با توضیحات کامل آن را درون سایت وارد کنید. در هنگام انتشار محصول باید به سئو که به معنی بهینه کردن برای موتور جستجو می باشد توجه ویژه‎‌ای داشته باشید. یا سئو را یاد بگیرید یا یک سئوکار حرفه ای استخدام کنید.

۶- نماد اعتماد الکترونیکی

هرچند برای شروع، دریافت نماد اعتماد خیلی نیاز نیست. اما اگر بخواهید اعتماد مشتری ها را جذب کنید که از شما خرید کنند بهتر است برای دریافت نماد اقدام کنید. برای دریافت کافی است وارد سایت enamad.ir شده و سپس بر روی دکمه ثبت نام و دریافت نماد کلیک کنید. بعد از تکمیل مراحل و تایید آنها، نماد به شما تحویل می‌شود. توجه داشته باشید داشتن نماد می‌تواند اعتماد افراد به فروشگاه را چند برابر کند و اجازه می‌دهد تا بتوانید درگاه بانکی مستقیم از بانک دریافت کنید.

۷- اینستاگرام دوست داشتنی

این روز ها اکثر افراد برای پیدا کردن محصول مورد نیازشان در اینستاگرام جستجو می‌کنند. پس بهتر است یک صفحه اینستاگرام برای فروشگاه خود ایجاد و سپس تولید محتوا کنید. فقط توجه داشته باشید که داشتن یک صفحه به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده فروش شما باشد. حتما باید در کنار آن یک وبسایت حرفه ای داشته باشید. تعداد زیادی صفحات فروشگاهی به دلیل عدم پاسخ گویی، عدم وجود توضیحات کامل محصول و یا عدم دسترسی همیشگی مشتری برای خرید، بسیاری از مشتریانشان را از دست می دهند.

راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی

همانطور که مشاهده کردید، در قسمت های قبلی به زبانی کاملا ساده 7 مرحله راه اندازی فروشگاه اینترنتی را توضیح دادیم. اما آیا واقعا راه اندازی فروشگاه اینترنتی به همین سادگی است؟ پاسخ به این سوال منفی است. زیرا سایت ساز سرورپارس این امکان را برای شما فراهم کرده است که از این هم ساده‌تر و تنها با چند کلیک، سایت فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. سایت ساز سرورپارس، جدیدترین خدمت ارائه شده در این شرکت است که امکان راه اندازی فروشگاه اینترنتی با تنها چند کلیک ساده را برای مشتریان فراهم کرده است. سایت ساز سرورپارس، امکانات متنوعی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • پنل مدیریت فارسی
  • بیش از 200 قالب طراحی شده
  • پرداخت آنلاین در سایت
  • پشتیبانی از چند زبان زنده دنیا
  • کاملا ریسپانسیو و واکنش گرا
  • امکان تست رایگان
  • قیمت مناسب
  • عدم نیاز به خرید دامنه
  • عدم نیاز به خرید هاست مجزا
  • عدم نیاز به خرید قالب وردپرسی
  • عدم نیاز به دریافت نماد اعتماد
  • عدم نیاز به خرید درگاه بانکی
  • و غیره.

سایت ساز سرورپارس

سایت ساز سرورپارس با پشتیبانی 24 ساعته یکی از محبوب ترین سرویس ها و خدمات این شرکت است. یکی از ساده ترین روش‌ها برای شروع کسب و کار آنلاین، راه اندازی سایت با فروشگاه ساز ها است. چقدر سرمایه اولیه برای شروع کسب و کار اینترنتی خود در نظر گرفته‌اید؟ اگر بودجه اولیه شما برای شروع کار اندک است، استفاده از این روش برای شما مناسب است.

به سادگی و با کمترین هزینه می‌توانید از فروشگاه ساز آنلاین سرورپارس استفاده کنید. فروشگاه ساز سرورپارس یک پلتفرم آنلاین برای فروش اینترنتی محصولات با نام انحصاری شما در اختیارتان قرار می‌دهند. مزیت مهم این سایت ساز علاه بر هزینه کم، عدم نیاز به مهارت است. به عبارت دیگر برای فروش اینترنتی محصولات و خدمات خود از طریق سایت ساز سرورپاس نیازی به هیچ مهارت، دانش و تخصصی نخواهید داشت.

تنها کافی است محصول مورد نظر خود را در فروشگاه خود وارد کرده و بفروشید. البته فراموش نکنید که کسب درآمد از اینترنت کار ساده ای نیست و برای این کار لازم است نکات فروش اینترنتی را به خوبی بدانید. بایستی بتوانید برای محصولات خود بازاریابی کنید. اگر محصولات شما از جذابیت کافی برخوردار باشند، می توانید مشتری های خود را داشته باشید. خبر خوش دیگر این که دیگر نیازی به اجاره مغازه و فروشگاه، پرداخت مالیات و اجاره بها ندارید. بلکه با تمرکز و صرف زمان روی فروشگاه خود می‌توانید درآمد های خوبی کسب کنید. با صرف یکبار هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی از طریق سایت ساز آنلاین سرورپارس، کار خود را با کمترین سرمایه آغاز کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سارا غلامی
    سارا غلامی | ۴ خرداد ۱۴۰۱

    من از این هاست نامحدودشون خریدم ولی قبلش که مشاوره گرفتم در موردش نپرسیدم برام توضیح دادند فهمیدم برای سایت من مناسب نیست و هاست وردپرسشون رو گرفتم که خیلی سرعتش خوبه مخصوصا که سایت من فروشگاهیه ،پشتیبانیشونم بد نبوده هروقت تیکت زدم زود جواب دادند

  • Arash_Shabgardebidar
    Arash_Shabgardebidar | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

    اگه سایت سازتون هم مثل اون هاستاتون باشه مفت نمی ارزه . بدترین شرکت هاستینگی که ازش سرویس گرفتم همین سرور پارس بود که آخرم پولمو خوردنو مجبور شدم به هاست قبلیم برگردم . زمان قبل خرید کلی به به و چهچه می کنن اما همینکه پولو واریز کردی تازه زمان بدبختیات شروع میشه . سایتی که داشت رو یه هاست معمولی به خوبی کار میکردو بردم رو یه هاست به حساب نامحدودشون (طمع همین نامحدود بودن گریبانمو گرفت) . بعده یکروز که بالخره سایتو انتقال دادن دیدم پونزده تا سی ثانیه شده زمان لوده سایت . تیکت که زدم گفتن سایتت منابع زیاد مصرف میکنه . گفتم تو چت با اپراتورتون که به حساب بررسی کرد گفت راحت بدون مشکل جواب میده . گفتن برو حرفای اپراتورو بیار . وگرنه هم برو سرویسای پر بازدیدو بخر . ( کلن سایته روزی دویست تا بازدیدم نداشت) . گفتم خوب اگه واقعن راهی نیستو مشکل برطرف نمیشه خوب ضمانت هفت روز بازگشت پولو که زدیدو انجام بدید من برگردم رو هاست قبلی . گفتن شامل شما نمیشه و تازه با مصرف زیاد به سرور ما هم اسیب زدی و غیره تهشم تهدید که دیگه تیکت نزن . پولش چیزی نبود شصت تومن چهار پنج سال پیش . اما واقعن برام درسی شد که گول تبلیغات الکیو چشم بسته نخورم

    • پروفسور قنبری
      پروفسور قنبری | ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

      دقیقا واسه منم پیش اومده.یه فروشگاه ساخته بودم هنوز بازدید هم‌ نداشت.با یه سرور صحبت کردم گفت این سرویس برای شما عالیه.هم‌دیر لود میشد همه بعد از چند روز دیدم دیگه دسترسی ب سایت نیست.تیکت زدم گفت سایتت منابع زیاد استفاده کرده و تمام.با هزار زحمت بکاپ سایت رو گرفتم بردم جای دیگه و سه ساله هیچکدوم از اون داستان های الکی رو نداریم. در ضمن پول هم پس ندادن.

مطالب پیشنهادی